Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Vi blir 20 voksne og 6 barn. Holder det med fem kaker? Det er navnefest og jeg liker at det er rikelig med kake. Usikker på om jeg skal bestille en marsipankake i tillegg. Anonymous poster hash: f6ff9...60e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 4, Max 5 Anonymous poster hash: 635a6...901
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Ville hatt 5 kaker. Is med peanøtter og nonstop og sjokoladekake til barna bruker å være mest populært her i huset:) Anonymous poster hash: 42207...b9c
Himmel og hav Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Jeg ville hatt litt flere, ikke fordi det er strengt nødvendig, men fordi det er hyggelig at det er litt å velge i, og at det er litt rikelig på en festdag. Sist jeg var i konfirmasjon var det ca 20 gjester, og det var 6 runde kaker og i tillegg var det mini cupcakakes, muffins, kransekake og oppskåret frukt. Det ble selvfølgelig en del igjen, men da har man til etterpålaget også
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Da kan du jo dele alle kakene i 5 stk og gi et til hver Det holder helt sikkert. Jeg lager alltid for mye kaker og ender opp med å kaste. Var i en konfirmasjon engang hvor vi var 23 gjester også hadde de 11 kaker. Det var jo helt sykt. Anonymous poster hash: a790f...294
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Vi skal ha 5 og er 20 inkludert ca 5 barn Anonymous poster hash: ec183...55f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Vi hadde bursdagsfeiring og var 10 voksne og 3 barn... hadde 4 kaker + gele.. var ikke akk så mye kake igjen.. så hadde nok gått for en marsipankake itillegg:) Anonymous poster hash: 1f2e0...57b
Stella Maris Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Fem kaker burde holde, kommer jo an på størrelsen, men det burde holde i massevis, ihvertfall om det er annen mat først. Når jeg lager en kake, holder den til tyve personer, men igjen det har jo med størrelsen på formen å gjøre Vi blir rundt 40 tror jeg. Lager to etg dåpskake av regnbuekake og gulrotkake(holder sikkert egentlig det med kake til alle sammen), kransekake, cupcakes, litt kjeks ol, og muligens en kake eller to ekstra. Har noen favorittkaker som jeg gjerne vil ha på en sånn dag. Det er ikke nødvendig, men synes det er kjekt med noe for enhver smak. Pluss at det er litt allergier ute og går, så da er det greit å ha ihvertfall en kake som alle kan tåle
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Takk for svar dere. Det blir iskake, suksessterte, ostekake, en slags sjokoladekake som mamma lager og en kake som heter svinepels. I tillegg blir det popcorn, frukt og glasurpletter. Anonymous poster hash: f6ff9...60e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Fem kaker burde holde, kommer jo an på størrelsen, men det burde holde i massevis, ihvertfall om det er annen mat først. Når jeg lager en kake, holder den til tyve personer, men igjen det har jo med størrelsen på formen å gjøre Vi blir rundt 40 tror jeg. Lager to etg dåpskake av regnbuekake og gulrotkake(holder sikkert egentlig det med kake til alle sammen), kransekake, cupcakes, litt kjeks ol, og muligens en kake eller to ekstra. Har noen favorittkaker som jeg gjerne vil ha på en sånn dag. Det er ikke nødvendig, men synes det er kjekt med noe for enhver smak. Pluss at det er litt allergier ute og går, så da er det greit å ha ihvertfall en kake som alle kan tåle Jeg vurderer også regnbuekake, men smaker den godt? Mannen tror den smaker kunstig. Hva slags krem/frosting bruker du? Anonymous poster hash: f6ff9...60e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Jeg ville hatt litt flere, ikke fordi det er strengt nødvendig, men fordi det er hyggelig at det er litt å velge i, og at det er litt rikelig på en festdag. Sist jeg var i konfirmasjon var det ca 20 gjester, og det var 6 runde kaker og i tillegg var det mini cupcakakes, muffins, kransekake og oppskåret frukt. Det ble selvfølgelig en del igjen, men da har man til etterpålaget også Mini cupcakes var lurt. Takk!!! Anonymous poster hash: f6ff9...60e
Stella Maris Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Fem kaker burde holde, kommer jo an på størrelsen, men det burde holde i massevis, ihvertfall om det er annen mat først. Når jeg lager en kake, holder den til tyve personer, men igjen det har jo med størrelsen på formen å gjøre Vi blir rundt 40 tror jeg. Lager to etg dåpskake av regnbuekake og gulrotkake(holder sikkert egentlig det med kake til alle sammen), kransekake, cupcakes, litt kjeks ol, og muligens en kake eller to ekstra. Har noen favorittkaker som jeg gjerne vil ha på en sånn dag. Det er ikke nødvendig, men synes det er kjekt med noe for enhver smak. Pluss at det er litt allergier ute og går, så da er det greit å ha ihvertfall en kake som alle kan tåle Jeg vurderer også regnbuekake, men smaker den godt? Mannen tror den smaker kunstig. Hva slags krem/frosting bruker du? Anonymous poster hash: f6ff9...60e Jeg bruker gelefarge fra wilton for å farge lagene, denne smaker ikke noe. Du kan også bruke saften fra bær feks for å lage noen av fargene. Vanlig konditorfarge smaker ikke godt. Jeg har tenkt å fylle den som jeg ville fylt en marsipankake denne gangen, altså jordbærsyltetøy, banan, walnøtter, krem, vaniljekrem, kanskje et lag med mandelmarengs for å lage type hvit dame. Ellers har jeg fylt den med både smørkrem og ostesmørkrem, med og uten hvit sjokolade. Smaksetter noen ganger med pasjonsfrukt monin, kahlua eller liknende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå