Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Sønnen min 2,5 år har ingen impulskontroll. Har litt dårlig språk og ppt er inne i bildet. Men de virker veldig opptatt av språket, mens jeg er mest bekymret for det sosiale. Han forstår godt hva folk sier til han og han vet at det ikke er greit å slå og klore. Men når han blir sint så klarer han ikke komme over det før han har fått utløp for det fysisk. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Får høre at han har vært stygg mot andre barn hver gang jeg henter han. Noe. Som har vært igjennom dette? N Anonymous poster hash: 9dad5...3b0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Skriver på tlf... Når vokste de fra det? HI Anonymous poster hash: 9dad5...3b0
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Det er mulig de er opptatt av språket fordi de tenker at det er manglende språk som gjør han frustrert og skaper probl med det sosiale? Har ikke erfaring, men tenker at det er flott at han får hjelp såpass tidlig, mange ganger får ikke barna hjelp før siste året før skole eller når de har begynt på skolen og da har problemene vokst og det er vanskelig å gjøre noe.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Ja, vet jo at det er sammenheng mellom det språklig og utageriring. Men magefølelsen min sier at det ligger mer bak enn det. Jeg har vurdert og ringe bup. Men vet ikke om det har noen hensikt når han ikke har noe språk. Anonymous poster hash: 9dad5...3b0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Jeg vil si at det er vanskelig å svare på når han er så liten... det kan være så mye. Kan også bare være en litt "ekstrem" trass periode for han. Hadde vært lettere hvis han var eldre. Men kan jo selvfølgelig være språket. Ellers ville jeg bare vært veldig konsekvent og fortsatt samarbeidet med ppt. Anonymous poster hash: 077b6...35a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Språk har alt å si for hvordan et barn reagerer. Barn som føler seg urettferdig behandlet opplever en ekstrem frustrasjon når de ikke klarer å videreformidle eller forsvare seg verbalt. For barnet finnes det ingen andre måter å si fra på enn å være fysisk. Så små barn har ikke evnen til å "la ting ligge" slik som vi voksne gjør. Jeg ville sett det an, jobb mye med språk fremover. De ansatte i barnehagen må også SE barnet. Når barnet slår skal de spørre hvorfor han føler at han måtte slå. Barnet må få lov til å forklare seg. Kanskje BLE barnet urettferdig behandlet! Tenk hvor vondt det er for barnet hvis ingen ser dette, og at den eneste reaksjonen barnet får er irettesettelse, gang på gang. Desverre er mange barnehageansatte veldig inkompetente på sammenheng mellom språk og atferd. Det gjør meg litt sint, fordi det er så urettferdig ovenfor de barna det gjelder. Anonymous poster hash: caba3...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå