Gå til innhold

Bruker du lue til bunaden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg har rogalandsbunad, men synes den er finest uten både lue og sjal, men i år lurte jeg på å gå med begge deler.

Anonymous poster hash: e32b7...6a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker hårbånd som jeg har kjøpt i etterkant :) Kler ikke lue rett og slett.

Skrevet

Jeg har også det og har brukt lua noen ganger. I år er håret mitt så misslykka at jeg hvet ikke hvordan hodet skal se ut :P. Men det er fint :)

Anonymous poster hash: 2423e...cc3

Skrevet

Nei,jeg har ikke til bunaden min, men det står på ønskelisten sammen med bunadstøvletter..

Anonymous poster hash: 31faa...655
Skrevet

Men er det noen her med rogalandsbunad som synes at lue til er fint, eller blir det veldig kjerringaktig og håpløst å få til å se litt snasent ut?

Skrevet

Jeg synes det er flott å bruke det som hører til bunaden. Jeg har "roggaband" til min. Det som egentlig hører til er så komplisert at det trenger flere for å sette det opp og derfor er det ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: 27b6c...1be
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kusina mi har rogalandsbunad og bruker lua. Kjempefin!
Jeg har nordlandsbunad og lue, og jeg synes den er fin, problemet er bare at jeg syns stoffet bråker, så det er litt ubehagelig å ha på over en lengre periode.... Har brukt den i dåpen til yngste da, og litt i en konfirmasjon forrige helg

Skrevet

Nei, den ser helt dust ut.

Skrevet

Har hårband, trur ikkje det finst lue til bunaden min.

Skrevet

Huff, ja, jeg er redd for det (at det "ser dust ut"). Bånd kan være lekkert, men den lua til rogalandsbunaden, altså.

Skrevet

Nei, men hører til hodetørkle og ikke lue da. Er veldig få som bruker hodetørkleet til, er ikke så veldig kledelig, tror også man må være gift for å bruke det.(Sunnmørsbunad)

Jeg syns at mange bunadsluer er fine, mens andre er mindre heldige. Den til Rogalandsbunaden er helt grei den da.

Anonymous poster hash: 7959d...54e
Skrevet

Nei, det er bare grusomt!!

Anonymous poster hash: 4a623...7a9

Skrevet

Nei, men hører til hodetørkle og ikke lue da. Er veldig få som bruker hodetørkleet til, er ikke så veldig kledelig, tror også man må være gift for å bruke det.(Sunnmørsbunad)

Jeg syns at mange bunadsluer er fine, mens andre er mindre heldige. Den til Rogalandsbunaden er helt grei den da.

Sunnmørsbunaden har både lue og skaut, så det er mykje å velge i. Lua har eg berre sett på barn og frøkner i 90-åra, skautet har svart brroderi for gifte og raudt for ugifte kvinner.
Skrevet

Har til Nordlandsbunaden min men har kanpt sett noen bruke lue til den så har aldri gjort det selv. Egentlig er jeg fra Lofoten og til Lofotbunaden så bruker veldig mange lua.

Anonymous poster hash: b70e1...353

Skrevet

Sunnmørsbunaden har både lue og skaut, så det er mykje å velge i. Lua har eg berre sett på barn og frøkner i 90-åra, skautet har svart brroderi for gifte og raudt for ugifte kvinner.

Ja, der ser du, er så sjelden å se at jeg verken vet hva som finnes eller hvordan det ser ut :)

Eller, lua til barn visste jeg om, men ante ikke at den fantes til voksne også. Sakut med rødt broderi har jeg aldri sett.

Skrevet

Jeg har og bruker lue til bunaden. Blir det for varmt i solsteiken, så tar jeg den av, og av og til når vi er inne, men ellers sitter den på. Det er ikke mange som bruker det, og det synes jeg er litt synd.

Skrevet

Rogalandsbunad her, og syns hua/kysa er noko av det koseligste med den :-D

Anonymous poster hash: 862ae...1de

Skrevet

Har lue til min vestopplandsbunad, men ikke søren om jeg får den til å sitte på. Så den bruker datteren min som tydeligvis har et hode med riktig form. :wink:

Skrevet

Her står lue og cape øverst på ønskelisten

Anonymous poster hash: adbe6...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...