Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Hvor gamle mener dere barn bør være før de går eller sykler til trening selv? Hvor gamle før de tar offentlig komminikasjon til trening? Her har mine begynt med det nå. Yngste er 7 og sykler til trening (ca 2 km på gang/sykkelvei) og eldste er 9 og tar toget. Vi pleier foreløpig å hente dem enten med bil eller sykkel og ser da at det ikke er noen andre barn som kommer seg frem og tilbake alene og de aller fleste har foreldre som ser på treningene. Når begynte deres barn å være alene på fritidsaktiviteter og når sluttet dere å følge dem? Vi vurderer nesten å bli med ungene bare for at de ikke skal skille seg ut, men de klarer seg jo helt udmerket alene. Anonymous poster hash: 6c7ed...6e1
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Jenta mi var 10,5 år gammel, da flyttet dansen hennes bare en 7 min busstur unna. Så da ble det veldig enkelt for henne og komme seg fram og tilbake selv. Hentet henne hvis treningen sluttet sent. 7 åringen min følger jeg på trening, og ser ut som alle foreldre gjør det. Anonymous poster hash: e50b1...6a0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Jenta mi var 10,5 år gammel, da flyttet dansen hennes bare en 7 min busstur unna. Så da ble det veldig enkelt for henne og komme seg fram og tilbake selv. Hentet henne hvis treningen sluttet sent. 7 åringen min følger jeg på trening, og ser ut som alle foreldre gjør det. Anonymous poster hash: e50b1...6a0 Men er det nødvendig når de har en trygg vei? De går jo til og fra skolen, eller en del gjør i hvertfal det. Er det dårlig av oss foreldre å sende dem alene? Anonymous poster hash: 6c7ed...6e1
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Her er iallfall de fleste foreldrene med 7-åringene på trening. Til og med noen av 10-åringene har noen med seg. Men jeg tror ikke det er fordi de ikke klarer å komme eit selv, men de vil at en av oss skal se på. Den dagen de spør om det selv, skal jeg holde meg hjemme! Anonymous poster hash: 68ad9...c2f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Her er iallfall de fleste foreldrene med 7-åringene på trening. Til og med noen av 10-åringene har noen med seg. Men jeg tror ikke det er fordi de ikke klarer å komme eit selv, men de vil at en av oss skal se på. Den dagen de spør om det selv, skal jeg holde meg hjemme! Anonymous poster hash: 68ad9...c2f Jeg tenker nok litt motsatt. Jeg har bestandig tenkt at det er viktig at ungene lærer å klare seg selv og at de får arenaer der vi foreldre ikke er med og har kontroll på dem. Selv om det ikke er direkte plagsomt for barna å bli fulgt tenker jeg at det er viktig at de gjør en insats selv for å drive med det de liker, som å komme seg dit selv. I tillegg gir det jo litt ekstra trening i forhold til å bli kjørt som noen ganger ville blitt alternativet hvis jeg eller mannen skulle være med og følge opp begge to på samme måten. Anonymous poster hash: 6c7ed...6e1
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Her er iallfall de fleste foreldrene med 7-åringene på trening. Til og med noen av 10-åringene har noen med seg. Men jeg tror ikke det er fordi de ikke klarer å komme eit selv, men de vil at en av oss skal se på. Den dagen de spør om det selv, skal jeg holde meg hjemme! Anonymous poster hash: 68ad9...c2f Jeg tenker nok litt motsatt. Jeg har bestandig tenkt at det er viktig at ungene lærer å klare seg selv og at de får arenaer der vi foreldre ikke er med og har kontroll på dem. Selv om det ikke er direkte plagsomt for barna å bli fulgt tenker jeg at det er viktig at de gjør en insats selv for å drive med det de liker, som å komme seg dit selv.I tillegg gir det jo litt ekstra trening i forhold til å bli kjørt som noen ganger ville blitt alternativet hvis jeg eller mannen skulle være med og følge opp begge to på samme måten. Anonymous poster hash: 6c7ed...6e1 Det har du helt rett i!! De må jo gå om vi ikke er med! Men det er bare på treninger vi følger de da, fordi de har så veldig lyst! Eldstemann får sykle alene på fotballbanen og treffe kompiser. Og 7-åringen drar ut til kompiser som bor nærmere. Så det er ikke sånn at vi forfølger de Men akkurat trening synst de at det er stas at vi følger de på! Anonymous poster hash: 68ad9...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå