Gå til innhold

Er jeg helt på villspor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min fikk en knekk i forholdet i fjor høst. Han har flørtet masse med ei dame, bedt om nakenbilder, og de to har skrevet masse sammen, om alt fra været til hva de vil gjøre med hverandre.. Jeg ser på dette som utroskap... Det skjedde ikke noe mellom dem, men det er (i mitt hode) kun fordi at hun bor i  et annet land. Han sier at ingenting hadde skjedd om hun så hadde vært naboen... Jeg vet at bilder og prat ikke er så ille, men det gjør like forbanna vondt!

Denne dama er i tillegg veldig god venn med et vennepar av oss, de skal gifte seg til sommeren, og vi er invitert. Samme er denne damen. Hun er faktisk forlover, så god venninne er hun.. Jeg var venninne med bruden, men har kuttet kontakten det siste året pga alt som har skjedd. Samboer har fortsatt kontakt med han, og det er vel en veldig god kamerat av han.. Jeg orker bare ikke å ha kontakt med de, tenker at enten så vet de hva som foregikk, men ikke sa noe, eller så syns de at jeg er så dum og naiv som ikke merket noe på de måndene det foregikk..

Her om dagen kom invitasjonen, og vi har kranglet siden da. Jeg er syk, sjalu og bitter siden jeg ikke vil gå, og han er rene helten som vil gå for vennene sine.. Han spør hva jeg skal bruke som unnskyldning, siden jeg er så syk i hodet at jeg ikke vil gå pga den lille uskyldige "pratingen" de drev med.. og sier at han kommer til å si sannheten til de om jeg ikke vil gå, og fortelle hvor sjalu og syk jeg er.. Jeg syns jo ikke at jeg er det,  men at dette faktisk er helt normalt.. Jeg vil ikke rilbringe en kveld sammen med denne jenta, eller at de skal være i samme rom.. Er jeg virkelig så syk og sjalu?! Denne dama ødela nesten forholdet vårt. Den kvelden vi kranglet om dette, så klikket han og knuste sin egen telefon for at jeg ikke skulle se hva de hadde skrevet.. (Han hadde alt på face, så fikk se alt på dataen, og hadde allerede sett ganske mye tilfeldig.. ) Han løy, og la alt på meg.. til han slutt innrømte alt, men det var ikke så ille.. Endte med at han flyttet ut og var vekk i en mnd.. Før jeg var så dum å ta han tilbake.. Og nå krangler vi om dette igjen... Jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre...

Har bare lyst å gi opp, men da sitter jeg igjen med ingenting.. Som han så fint sier til meg hele tiden...

Anonymous poster hash: 0f278...09d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne mannen har ikke lært av sine feil, og han angrer tydeligvis ikke.

Han ser dessuten ut til å mangle respekt for deg og dine følelser.

Vil du ha det slik?

Skrevet

God anledning til å kaste ham ut igjen, bli kvitt ham for godt. 

Skrevet

tror som hun over her at denne mannen i al hovedsak kun ser seg selv, egne ønsker og behov.

utifra hvordan du beskriver situasjonen så har han ingen anger eller forståelse for hvor mye dette har såret deg.

la han dra i bryllupet, pakk sakene dine imens og flytt ut.

første gang jeg råder noen til det her inne, men mener helt oppriktig at du må sette deg selv først i denne situasjonen. ikke la han ødelegge selvfølelsen din fullstendig!

Anonymous poster hash: bd6cc...af3
Skrevet

Kast han på hodet og ræva ut!

Du fortjener noe mye bedre jente!

Anonymous poster hash: ebe00...d15

Skrevet

Nei vet du hva, du er IKKE på villspor!! Denne mannen har tydeligvis ikke forstått alvoret i situasjonen, og hvor mye det har såret deg. Høres ut som om dere trenger hjelp. Vet ikke om han vil gå med på det, men ville absolutt stillt det som ultimatum, eller gått. Jeg er heller ikke den som oppfordrer folk til å gå uten videre, men dette vitner om så grunnleggende mangel på respekt at jeg er skeptisk. Og noe bryllup hadde aldri i livet kommet på trale i dette huset ihvertfall.

Jeg tviler på at disse vennene deres vet hvor langt det har gått med din mann og veninnen. Jeg hadde tatt meg en telefon til denne bruden, forklart situasjonen, nakenbilder, løgn og det hele, og jeg er sikker på at hun vil ha forståelse for at dere ikke kommer. 

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7697f...b6f
Skrevet

Han manipulerer deg når han kaller deg syk og sjalu istedenfor å ta ansvar for sine egne handlinger. Vil du ha det slik?

Skrevet

Problemet er ikke bryllupet. 

Problemet er mannen.  Han sviktet deg, og har tydeligvis ikke lært av egne feil.

Anonymous poster hash: 77702...a22
Skrevet

Du er ikke på jordet! Helt uakseptabel oppførsel av han, ut i fra det du skriver så har han ingen anger for det han har gjort og legger all skyld på deg. Jeg ville aldri blitt værende i et forhold med noen som hadde behandlet meg slik som dette.

Skrevet

Høres ut som min venninnes mann, som også er ekstremt manipulerende. Han snakker henne alltid ned, sier hun er syk i hodet osv.

Mannen er problemet her, ikke du.

Skrevet

Her er det mannen som er problemet, han ser ikke hva han har gjort mot deg. bagatelliserer alt, og prøver å legge skyldfølelsen på deg.

Her så hadde nok jeg stilt ultimatum, om at dere går ikke i bryllupet, og skal starte å gå til familierådgivning.

Så hadde jeg ringt til bruden selv, og forklart nøyaktig hvorfor du ikke kommer. Tror de vil ha full forståelse for det. Regner med at hvis mannen din forteller hvorfor, så får de høre 10% av sannheten, og du blir drama quenen.

Anonymous poster hash: 8b4d2...9dc
Skrevet

Som de andre sier. Du er ikke problemet, den respektløse drittsekken din av en mann er. Vis han denne posten du.

Skrevet

Tenk over om dette er mannen du vil ha, han kaller deg syk og sier at du sitter med ingenting om du forlater han... Bare at han sier det, høres for meg ut at han kjører deg ned og han kan gjøre som han vil... Jeg ville nok prata med bruden selv, ikke latt mannen min fortelle hva som var grunnen. Når han kaller deg syk ansikt til ansikt vet jeg ikke hva han kan si når du ikke er tilstede... 

Anonymous poster hash: 1f538...12b
Skrevet

Respektløs, utro mann er ikke noe å samle på. Og nei! Du er ikke på villspor.

Når han kaller deg syk i hodet og legger skylden over på deg, ikke minst truer med å fortelle alle hvor syk du er, så fremstår han som en mann man fint kan gi fra seg.

Du fortjener bedre!

Skrevet

Her er det mannen din som er på villspor! Han høres ut som en fyr med ekstremt lite selvinnsikt.........

Skrevet

'sitter igjen med ingenting'... hva mener han/du med det??

jeg vil du sitter igjen med ganske mye, og mange viktige ting, om du viser han hvor skapet skal stå.. jeg tenker da på selvrespekt, muligheten til å få et godt, fint forhold (slik forhold skal være) osv!!

Jeg tenker at problemet er ikke er hvorvidt du skal eller ikke skal være i samme rom som denne dama, men heller at samboeren din ikke helt ser ut til å skjønne alvoret

Anonymous poster hash: 838f6...69c
Skrevet

Han har gått langt over grensene, og attpåtil synliggjør deg for du er sint ig skuffa. Samme hvor ho bor eller hvem hun er, klart du ikke vil omgåes ho. Ikke sikkert mannen hennes vil sette pris på hva di drev med.

Anonymous poster hash: 1f1a7...110

Skrevet

Sykeliggjør

Anonymous poster hash: 1f1a7...110

Skrevet

Jeg og samboeren min fikk en knekk i forholdet i fjor høst. Han har flørtet masse med ei dame, bedt om nakenbilder, og de to har skrevet masse sammen, om alt fra været til hva de vil gjøre med hverandre.. Jeg ser på dette som utroskap... Det skjedde ikke noe mellom dem, men det er (i mitt hode) kun fordi at hun bor i  et annet land. Han sier at ingenting hadde skjedd om hun så hadde vært naboen... Jeg vet at bilder og prat ikke er så ille, men det gjør like forbanna vondt!

Denne dama er i tillegg veldig god venn med et vennepar av oss, de skal gifte seg til sommeren, og vi er invitert. Samme er denne damen. Hun er faktisk forlover, så god venninne er hun.. Jeg var venninne med bruden, men har kuttet kontakten det siste året pga alt som har skjedd. Samboer har fortsatt kontakt med han, og det er vel en veldig god kamerat av han.. Jeg orker bare ikke å ha kontakt med de, tenker at enten så vet de hva som foregikk, men ikke sa noe, eller så syns de at jeg er så dum og naiv som ikke merket noe på de måndene det foregikk..

Her om dagen kom invitasjonen, og vi har kranglet siden da. Jeg er syk, sjalu og bitter siden jeg ikke vil gå, og han er rene helten som vil gå for vennene sine.. Han spør hva jeg skal bruke som unnskyldning, siden jeg er så syk i hodet at jeg ikke vil gå pga den lille uskyldige "pratingen" de drev med.. og sier at han kommer til å si sannheten til de om jeg ikke vil gå, og fortelle hvor sjalu og syk jeg er.. Jeg syns jo ikke at jeg er det,  men at dette faktisk er helt normalt.. Jeg vil ikke rilbringe en kveld sammen med denne jenta, eller at de skal være i samme rom.. Er jeg virkelig så syk og sjalu?! Denne dama ødela nesten forholdet vårt. Den kvelden vi kranglet om dette, så klikket han og knuste sin egen telefon for at jeg ikke skulle se hva de hadde skrevet.. (Han hadde alt på face, så fikk se alt på dataen, og hadde allerede sett ganske mye tilfeldig.. ) Han løy, og la alt på meg.. til han slutt innrømte alt, men det var ikke så ille.. Endte med at han flyttet ut og var vekk i en mnd.. Før jeg var så dum å ta han tilbake.. Og nå krangler vi om dette igjen... Jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre...

Har bare lyst å gi opp, men da sitter jeg igjen med ingenting.. Som han så fint sier til meg hele tiden...

Den setningen jeg har uthevet sier enormt mye om han.

Det var han som flørtet med en annen, det var han som sendte nakenbilder med henne, det var han som diskuterte med en annen dame hvordan han og hun skulle ha sex.

Nå snur han det hele rundt.

Han skal fortelle sannheten til brudeparet.

Og sannheten er i hans verden at du er sykelig sjalu, og at det er du som er problemet.

På toppen av alt så forteller han deg at hvis du gjør det slutt så vil du ikke ha noe.

Det er manipulerende og nærmest en følelsesmessig trussel.

Hva har du i dag?

En mann som har vært utro - nakenbilder og detaljerte beskrivelser hva han/hun vil gjøre med hverandre er en form for utroskap, spesielt når det går over tid.

En mann som vil dikte opp en ny "sannhet" - hvor "sannheten" blir at det er du som er idiot, ikke han.

En mann som gladelig forteller andre at du er sjalu og syk - når det er han som har gitt deg grunn til å faktisk være mistenksom.

En mann som ikke tar ansvar for sine egne handlinger.

En mann som ikke respekterer dine følelser.

En mann som i fjor var så desperat etter å skjule sine spor at han heller knuste telefonen sin - det er tegn på en person som har noe så skjule, og som ikke respekterer deg nok til å fortelle deg sannheten.

Hva har du om du blir alene?

Du slipper å leve med en mann som ikke respekterer deg.

Du slipper å leve med en mann som er så umoden at han ikke tar ansvar for egne handlinger.

Du slipper å leve med å stadig lure på om mannen er ærlig med deg.

Du slipper å bli beskyldt for å være urimelig når du faktisk ikke er det.

Du slipper å leve med en mann som har seksuell kontakt med andre.

Du får muligheten til å skape ditt eget liv.

Du får muligheten til å finne en mann som respekterer deg.

Du får muligheten til å finne en mann som er voksen nok til å ta ansvar for egne handlinger.

Du får muligheten til å finne lykke.

Snu hele situasjonen trill rundt, HI. Vær litt tøff nå - stå opp for deg selv.  Gjør det like klart at du kommer til å snakke med bruden og fortelle ham sannheten om hva han har holdt på med med forloveren og hvorfor du ikke kommer i bryllupet. Gjør det helt klart at hvis han drar i bryllupet så velger han deg bort.

Og gjør det klart at hvis han surmuler om dette bryllupet så er du ute av forholdet. Det er han som har skapt denne situasjonen, da må han også stå for konsekvensene det får.

Jeg hadde dumpet ham... Du ga ham en ny sjanse i fjor.... nå viser han igjen at han først og fremst tenker på seg selv og bare seg selv.

Anonymous poster hash: a3f47...940

Skrevet

Vil du virkelig ha denne mannen da? 

Jeg var sammen med en lignende i 3 år, og han kjørte meg så langt ned som det var mulig å komme. Nå etter 2,5 år er jeg fremdeles ikke kommet meg helt ovenpå og jeg har nesten blitt litt mannevond. Jeg kommer aldri til å tillate at noen behandler meg på en slik måte igjen, poenget er at du ikke fortjener eller trenger å være sammen med en slik "mann". Det er deilig å være fri og ikke bekymre seg pga en tulling.

Han høres ikke noe bra ut, ingen trenger manipulerende personer i livet sitt.

Skrevet

Men da kan du jo si til han at du sitter igjen med ingenting uansett? For hva er vel en mann som ikke repspekterer deg uansett? Elsker han deg nok hadde han tatt hensyn, og det gjør han jo ikke. I tillegg til å ha pratet dirty med en annen dame, nei vettu hva. Kjenner jeg blir irritert på sånne bedritne mannfolk! Kast ut hundedritten du!!! 

Anonymous poster hash: 45684...5fc

Skrevet

Men da kan du jo si til han at du sitter igjen med ingenting uansett? For hva er vel en mann som ikke repspekterer deg uansett? Elsker han deg nok hadde han tatt hensyn, og det gjør han jo ikke. I tillegg til å ha pratet dirty med en annen dame, nei vettu hva. Kjenner jeg blir irritert på sånne bedritne mannfolk! Kast ut hundedritten du!!! 

Forresten var eksen litt lik, og fortalte meg at jeg aaldri ville finne en ny mann som alenemor og bagasje på slep ( Les, datteren vår). Har ny samboer og et til barn idag. Lykke til, klem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...