Plutselig_gravid Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 I fjor ruinerte jeg meg på solkremer. Prøvde både det ene og det andre. Guttungen på snart 11 får kraftig utslett/hovenhet av solkrem. Verstingen er en de anbefalte på apoteket - cosmica. Ansiktet ble ildrødt og veldig hovent. Huden hans og da spesielt i ansiktet, blir rød, nuppete og ganske hoven. I fjor fant jeg ut at så lenge solkremen hadde faktor under 20 så fikk han ingen reaksjoner. Vi drar til syden om ikke lenge og jeg tenker at faktor 15 blir for lite. Er jo nesten et år siden kroppene våre så solen sist Nå er jeg desperat etter å finne en solkrem som han ikke reagerer på. Hadde det bare vært litt nuppete hud han fikk av solkrem så hadde det vært greit nok, men liker ikke at han får hevelser. Kan det funke med antihistaminer? Kan det være et stoff som er i solkremer med høy faktor som han reagerer på?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Nå vet jeg jo ikke hva gutten din reagerer på i solkremen, men jeg reagerer selv ofte på solkremer og bruker bare Vichy og Eucerin. Har aldri reagert på dem. Hva med å be om å få med deg en liten prøve på apoteket eller ta han med dit, og få testet litt direkte på huden? Anonymous poster hash: 04a30...490
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 har du snakket med astma og allergiforbundet - de pleier å kunne anbefale produkter og sånn Anonymous poster hash: 52a24...a4b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har en datter som reagerer på flere typer solkremer. Hun blir nuppete og rød, huden kjennes litt ut som sandpapir. Den som funker best på henne og som hun ikke får utslett av den Babyline (svanemerket mener jeg) sin. Den holder faktor over 20, mener den er testet på den en gang, og der kom den ikke så bra ut. Men jeg smører heller ofte, dusjer henne på kvelden og smører henne med en allergivennlig fuktighetskrem (libero sin faktisk). og det går veldig bra. Anonymous poster hash: 98a60...d74
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Sånn er det her i huset også...Min datter får åpne sår av stort sett alle slags solkremer..Jeg har funnet ut at jo høyere faktor jo mer eksem. Nå bruker hun Cliniderm faktor 15. Den fungerer greit, hun får fortsatt litt utslett, men i mye mindre grad enn hva jeg har forsøkt før. Må bare huske å smøre oftere. Cliniderm har ikke krem spesielt for barn tror jeg så vi bruker den for voksne, har en til ansiktet og en til kroppen. Det er halv pris på den store til kroppen på Boots (tror jeg det var), eller Vitus apotek. Anonymous poster hash: c855a...210
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Det står jo ikke hvilke du har prøvd, men hør med helsepersonell om dette, evt. apoteket. Vi har hatt god erfaring med La Roche Posay og Eucerin til vår gutt med eksem.
Strandloppa og lillebror Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har bare funnet en solkrem som datteren min ikke reagerer på, og det er babyline. Fryktelig klissete, men bedre enn alternativet😋
Plutselig_gravid Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2014 Tusen takk for svar alle sammen Jeg har prøvd det meste som de selger på apoteket og dagligvaren, men ikke alt tydeligvis:). Babyline har jeg ikke prøvd. Ikke La Roche Posay heller. Får teste ut disse i år. Er dette voksen eller barnesolkremer? Barnesolkremene gir han nemlig mer utslett enn voksensolkremene av en eller annen merkelig grunn. Muligens fordi dem er tykkere? Synd de ikke selger små prøver på solkrem. Det kan fort bli en tusenlapp ut vinduet på en sommer.
Plutselig_gravid Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2014 har du snakket med astma og allergiforbundet - de pleier å kunne anbefale produkter og sånn Anonymous poster hash: 52a24...a4b Ofte viser det seg at jo "snillere" produktene er mot huden, jo mer reagerer han. hehe, det skal ikke være lett
Strandloppa og lillebror Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Babyline er beregna på barn. Kanskje ikke den er helt ideell for dere da. Jeg har forstått det sånn at babyline ikke har kjemisk filter, men fysisk filter. Derfor er den klissete og tykk, for den skal legge seg som en hinne utenpå huden uten å trekke inn. Den selges på barnas hus blant annet.
Catlady Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 quote name="Plutselig_gravid" post="146362664" timestamp="1399967596"] I fjor ruinerte jeg meg på solkremer. Prøvde både det ene og det andre. Guttungen på snart 11 får kraftig utslett/hovenhet av solkrem. Verstingen er en de anbefalte på apoteket - cosmica. Ansiktet ble ildrødt og veldig hovent. Huden hans og da spesielt i ansiktet, blir rød, nuppete og ganske hoven. I fjor fant jeg ut at så lenge solkremen hadde faktor under 20 så fikk han ingen reaksjoner. Vi drar til syden om ikke lenge og jeg tenker at faktor 15 blir for lite. Er jo nesten et år siden kroppene våre så solen sist Nå er jeg desperat etter å finne en solkrem som han ikke reagerer på. Hadde det bare vært litt nuppete hud han fikk av solkrem så hadde det vært greit nok, men liker ikke at han får hevelser. Kan det funke med antihistaminer? Kan det være et stoff som er i solkremer med høy faktor som han reagerer på? har du prøvd fra eco cosmetics ? De er helt naturlige og bruker fysisk filter istedenfor kjemisk. Mange reagerer på solkremer for det er myyye kjemi i de kremene. Altså ikke noe særlig å smøre på sart barnehud. Verken barnet mitt eller jeg reagerer på denne ( og jeg reagerer på alt!!)
Mammarama=) Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Datteren min på 9 får alltid utslett av solkrem, men prøvte La Roche Posay når vi var i syden i påsken.Hun hadde ikke antydning til utslett og så var den lett å smøre inn..Hadde den som var solfaktor 30, de hadde også en i 50 som var som en gele som også skulle være god å smøre inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå