Gå til innhold

Ang valp og avtaler. Se hit litt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått valp for et par uker siden, men ble oppringt idag ang at jeg må i et møte. Set varer ca 1 time. 1.5. Hvordan har dere gjort det ? Med hund og det hele

Anonymous poster hash: d5f5a...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den klarer jo å være alene en time eller to da

Skrevet

Jeg har bur i bilen, kan jeg sette hun der? Hun føler seg trygg i bil:) det tar Max 2 timer ! Tenker så veldig på det altså. Tør jo ikke gå fra hu noe sted jeg hehe

Skrevet

Ville parkert lengst unna andre biler/folk i såfall (slik at det ikke er mye støy rundt bilen) :)

Ikke ta hunden med deg i bilen hvis det er sol ute, og du ikke har mulighet til å parkere innendørs (garasje)

Anonymous poster hash: aae6e...a5e
Skrevet

Da får vel mannen passe valpen den dagen.

Anonymous poster hash: b9230...696
Skrevet

Jeg synes ikke en valp skal forlates i en bil i så lang tid. Det blir fort for varmt på denne tiden av året, også om det er overskyet eller regner eller den står i skyggen. Det er bare dyreplageri.

Dessuten, det kan fort bli for mange inntrykk stående parkert slik.

Den har det nok best hjemme, der han er trygg. Hvis ikke valpen enda er vant til å være hjemme alene i korte perioder, er det på høy tid å venne den til det.

Begynn med minutt for minutt, dette må trenes opp.

Skrevet

Jeg har ingen mann som kan passe den, så det faller litt bort . Det er parkering i garasje ja. Stort bur, mindre hund .vet d tar under 2 timer. Tenkte å prøve å "slite hun ut" litt først så hun sover der ( noe hu liker). Får dårlig samvittighet hehe det er jo babyen min :)

Skrevet

Jeg synes ikke en valp skal forlates i en bil i så lang tid. Det blir fort for varmt på denne tiden av året, også om det er overskyet eller regner eller den står i skyggen. Det er bare dyreplageri.

Dessuten, det kan fort bli for mange inntrykk stående parkert slik.

Den har det nok best hjemme, der han er trygg. Hvis ikke valpen enda er vant til å være hjemme alene i korte perioder, er det på høy tid å venne den til det.

Begynn med minutt for minutt, dette må trenes opp.

Takk takk! Hun er snart 13 uker. Hos hun skal trenes til å være hjemme alene nå, så må hun sitte i buret i starten. Går det? For ellers har jeg ikke noe hus etterpå da hu spiser og gnager på alt hehe . Men ja jeg syns det er kjempe viktig at hun skal trenes til å være hjemme alene, for det er noe alle hunder burde kunne :)

Skrevet

Hvis hunden skal være i bur, må den vennes til det, sakte. Personlig er jeg imot å stenge hunder inne i bur mens man er borte, men ok, om de ramponerer huset får det være. Men da må de være trygge på buret, ha god plass og ha tilgang til vann og god lufting.

Men har du muligheten til å ha henne i en gang, på badet eller noe slikt? Så har hun større plass?

Men du trenger jo ikke ha henne i bur om du starter med treningen, vi snakker om å gå ut, lukke døren og stå på utsiden i noen minutter sånn helt i starten, og så øker man på for hver gang.

Skrevet

Hvis hunden skal være i bur, må den vennes til det, sakte. Personlig er jeg imot å stenge hunder inne i bur mens man er borte, men ok, om de ramponerer huset får det være. Men da må de være trygge på buret, ha god plass og ha tilgang til vann og god lufting.

Men har du muligheten til å ha henne i en gang, på badet eller noe slikt? Så har hun større plass?

Men du trenger jo ikke ha henne i bur om du starter med treningen, vi snakker om å gå ut, lukke døren og stå på utsiden i noen minutter sånn helt i starten, og så øker man på for hver gang.

Har et rom som hun kan være i når hun blir vant til å være alene ja :) buret står der , med dør åpen. Det er fristedet fra barna hvor barna ikke får gå. Når det kommer til trening på å være alene, burde jeg da sette hu på det rommet, og lukke den døra, eller bare la hu være løs og se at jeg går ut av døra et par Min og inn igjen?

Var jo egentlig ikke problemstillingen ,men all info er god info:)

Skrevet

Ta alt gradvis. Venn hunden til buret og rommet, at det er en god plass å være. Der er det moro, med leker, godis, mat osv.

Så kan du begynne med å gå ifra hunden- gå på do alene, gå ned i kjelleren alene, gå ut og hent posten alene. Snakk om sekunder og minutter i starten, hunden må bli trygg på at det ikke er farlig å være der uten deg, uansett hvor det er.

Så kan du begynne å plassere hennepå rommet hennes, lukke døra, stå utenfor i 30 sekunder. Øk tiden, og øk "lengden" du er borte fra henne- gå ut i stua, vær utenfor huset osv. Litt og litt om gangen. Til slutt vil hun forhåpentlig være fortrolig med å være alene en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...