Gå til innhold

Har nå byttet til Emmaljunga sportsdelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kjenner at jeg ikke orker denne store og tunge vogna. Tips til en annen vogn?

Må ha full liggestilling og helst ta liten plass når den legges sammen. Emmaljunga tar jo opp halve bagasjerommet på vår Mondeo..

Anonymous poster hash: c4059...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TFK, mountain buggy, Stokke crusi? Alle de er små sammenlagte, dog MB'en veldig lang.

Anonymous poster hash: 7b051...f03

Skrevet

Jeg er ikke sterk men har ingen problemer med å bruke sportsdelen,merker ikke stor forskjell fra bagen. Har en edge duo.

Anonymous poster hash: 83054...f80

Skrevet

Babyjogger! :)

Har en Emmaljunga City Cross, og kjøpte Babyjogger city mini av den grunnen du skriver over...

Anonymous poster hash: f236c...7d1

Skrevet

Eg har city cross, aldri opplevd den som tung sjølv om eg brukar den mykje på butikken osv og dyttar den oppoverbakke heimatt. Har også brukt den på sætreturar utan problem. Ikkje er eg veltrent akkurat heller.

Skrevet

Brio happy er lettere enn emmaljunga, men scooteren til emmaljunga er veldig ok den også altså. 

Anonymous poster hash: cd50d...e67
Skrevet

Har hatt scooteren tidligere, vil egentlig ha noe lignende babyjogger, men forsto det va komt en som var bedre enn den? Men husker ikke navnet da.

Hi

Skrevet

Tfk joggster twist? Jeg er i allefall veldig fornøyd med babyjoggeren :)

Skrevet

Haha! Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kjøpe emmaljunga. Det der skjer med alle jeg kjenner som har valgt emmaljungavognene. De selger den når sportsdelen tas i bruk.

Kjøp tfk eller babyjogger.

Anonymous poster hash: 1fb71...a57

Skrevet

Haha! Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kjøpe emmaljunga. Det der skjer med alle jeg kjenner som har valgt emmaljungavognene. De selger den når sportsdelen tas i bruk.

Et annet problem er for korte seler, en ansatt i en stor babybutikk som selger bla.a Emmaljunga fortalte meg at utrolig mange er misfornøyde og nødt til å kjøpe nye seler å sette inn i sportsdelen... Ikke bare flott med den vogna.

Skrevet

Merkelig at Kattis Babyshop selger 40 Emmajunga vogner i uken, så noe bra må det være de vognene?? Jepp.... har både City Cross og Scooter - pga at ungen skal ligge komfortabelt og ikke for at jeg skal være hip og trendy!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her har vi bytta ut emmaljungaen med babyjogger city elite! Elsker den vogna! Nå skal det sies at emmaljungaen bare er lånt, så jeg var forberedt på at den var ræva på sportsdelen (hadde det til nr 2). Men eliten har ALT!

Skrevet

Babyjoggeren syns jeg passer bedre som trille for eldre barn; det er ikke full liggestilling, syns å huske at det ikke er forbrett + barnet sitter framover. Elsker vår babyjogger, men så lenge barnet er 6 mnd + får vi nøye oss med city crossen:-)

Skrevet

Merkelig at Kattis Babyshop selger 40 Emmajunga vogner i uken, så noe bra må det være de vognene?? Jepp.... har både City Cross og Scooter - pga at ungen skal ligge komfortabelt og ikke for at jeg skal være hip og trendy!
Ungen ligger like godt i en babyjogger gitt. Har begge vognene, og bruker Emmaljungaen på grusvei og i bhg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Babyjoggeren syns jeg passer bedre som trille for eldre barn; det er ikke full liggestilling, syns å huske at det ikke er forbrett + barnet sitter framover. Elsker vår babyjogger, men så lenge barnet er 6 mnd + får vi nøye oss med city crossen:-)

På eliten er det så godt som liggestilling. Det er også fotbrett :)

Skrevet

typisk at når det er snakk om noen som ønsker å bytte ut sin emmaljunga vogn på grunn av (benytter sjansen til å være usaklig og si åpenbare) nedsider blir det ramaskrik og typiske "det syns ikke jeg"kommentarer. var ikke hva du som har emmaljunga syns om vogna som var spørsmålet, men hvilken annen vogn som kan passe.. jeg vil anbefale deg å gjøre god research på hva du faktisk ønsker av vogna. Det finnes ikke kun en vogn som passer for alle!  her er vogner jeg syns du skal kikke på, og ikke minst prøve før du gjør deg en mening :) hvis den skal være lett og ta liten plass, vil jeg anbefale britax b-motion, har full liggedel, 4 hjul, god demping og er kjempeliten sammenlagt(58x70 cm kun! ). hvis du vil ha høy kvalitet, vendbart sete, ordentlige hjul til både terreng og senter og mulighet til stor og romslig bagdel(ved eventuelle flere barn) anbefaler jeg at du sjekker ut mutsy evo(61x68 cm sammenlagt), hvis du skal gå mye tur i terreng vil jeg anbefale at du ser på mountainbuggy swift(smalere varriant av urban jungle 58x93(?) sammenlagt) alle vognene veier under 12 kg med sittedel :)

Anonymous poster hash: 94fa6...54e
Skrevet

Kanskje fordi de fleste som kjøper Emmaljunga der er førstegangsforeldre, som etterhvert får samme erfaringen.. Jeg kjenner ingen andregangs som har valgt de store emmaljunga til andremann. har selv babyjogger city elite, og hadde aldri byttet den med emmaljunga! bagen til emmaljunga er visst stor, men guttungen min stortrivdes i sin elite-bag, selv om den var smalere enn mange andre. 

Anonymous poster hash: abef1...547

Skrevet

et alternativ som ikke er nevnt her forøvrig er bumbleride indie vognene. Både indie, som er trehjuling, og indie4, som er firhjuling er et supert alternativ, som veldig få kjenner til!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kanskje fordi de fleste som kjøper Emmaljunga der er førstegangsforeldre, som etterhvert får samme erfaringen.. Jeg kjenner ingen andregangs som har valgt de store emmaljunga til andremann. har selv babyjogger city elite, og hadde aldri byttet den med emmaljunga! bagen til emmaljunga er visst stor, men guttungen min stortrivdes i sin elite-bag, selv om den var smalere enn mange andre. 

Neida, jeg som tredgjegangsmor valgte emmaljunga som bagvogn nå fordi jeg synes den er flott, stor og deilig å trille :) Nå som behovet for bag ikke er der så visste jeg på forhånd at emmaljungaen var dårlig ;)

Skrevet

Jeg er HI og tredjegangsmor, har hatt Emmaljunga og simo. Visste at sportsdelen ikke var den beste når det gjelder Emmaljunga vognen, men liker den best ellers.

takk for alle svar, skal sjekkes ut hver og en når barna er i seng for kvelden ;)

Skrevet

Jeg har en emmaljunga Mondial som jeg også knapt har brukt etter jeg byttet til sportsdel. Har en Brio spin jeg liker godt. Billig i nettbutikk.

Skrevet

Har en Babyjogger city versa. Den er super. Veldig, veldig fornøyd. Så og si full liggestilling. Jenta mi har aldri vært noe vognbarn, og særlig vil hun IKKE sove i vogn, men denne sover hun i uten å kny. Den har fordelen så mange lette vogner ikke har: Den har vendbart sete! Jeg liker best å ha barnet mot meg, så jeg kan følge med på henne. Det er også fotbrett. 

Den er ikke så lun der hvor setet og kalesjen (usikker på hva det heter, men hetten) møtes, men en god vognpose kompenserer for det. Hadde i hvert fall ingen problemer med det i vinter. 

Den er veldig lett, liten, og VELDIG enkel å legge sammen (trenger faktisk bare èn hånd)... Den ser bra ut også.

Anonymous poster hash: c72ee...472
Skrevet

Disse trehjulingene virker veldig lette og greie, men hvordan er det på vinteren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...