catchbaby Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Kryss fingrene for meg, idag begynner ammetreningen for fult! Jeg vil hjem her i fra!Lille bolle har ikke helt skjønt at han har kommet ut av magen så han sover, sover, sover og sover. Da er det ikke lett å skjønne at man i tillegg skal spise mat. Enn så lenge har han blitt sondefora, men jeg vil hjem NÅ, helst igår. Så her er det bare å trene tålmodighetsmuskelen og prøve å ikke bli for svett.. Dem er flinke på intensiven og gir oss veiledning og hjelp, men jeg trenger mer Noen som har noen geniale tips til oss? Vi er lærevillig både liten og stor. Han suger, så han har evnen, det blir bare ikke så mye ut av det. Foreløpig rekord er 16g fra puppen. Det var et engangstilfelle.
*Miss Marple* Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har ikke erfaring med akkurat det dere sliter med, men generelt er mitt beste ammeråd å prøve å senke skuldrene, puste dypt og ha troen på at dere får dette til. Lykke til❤️
sug lut Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Når han sovner på puppen (det gjorde mine også) så kil ham forsiktig på kinnet/munnviken med fingeren for å få ham i gang igjen. Ikke planlegg noe tidsmessig, da blir du stressa og amminga verre. Skal du pumpe i tillegg? Igjen, avslapning er det eneste som fungerer, ellers kommer det nada. Det er ikke lett å tvinge seg til å slappe av, men man blir ganske flink etterhvert. Planlegg med at det kan ta tid med hvert måltid og at om du må ut av huset så tar det tre ganger så lang tid å bli klar som du regnet med, og innen den tid må han antakelig spise igjen, og da bæsjer han og må skiftes. Ta vare på deg selv - få i deg næringsrik mat og drikke, om noen kan handle for deg til du kommer hjem så tenk over hva som er enkelt å få spist mens man egentlig bruker begge hender til andre ting (ammer, for eksempel).
catchbaby Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2014 Jeg pumper så spruten står, så her er det mer enn nok melk hvert fall Kjenner det er tålmodigheten min som er det jeg sliter mest med. Jeg blir så svett! Jeg prøver å tenke at det går seg til, og snart er vi eksperter, vekker han så godt jeg kan og hylekoret starter. Og om gutten er liten så har han hvert fall stor stemme! Og så sovner han igjen. Hoooh...Og på toppen av det hele elsker jeg dette livet litt. Hormoner skal man ikke spøke med har jeg skjønt
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Senk skuldrene og slapp av, og tenk at du er mer enn god nok mamma uansett. Og du- jeg fullpumpet i 6 mnd med eldste, hun ble født 4 uker før tiden og skjønte aldri poenget med puppen. Men melk hadde jeg i litervis, så hun smakte ikke engang en skvett mme. Fullpumping går om du vil, selv om det er pes. Du kan også delamme/delpumpe om du føler det er greiere. Uansett er lillebolla di utrolig heldig som får ha akkurat deg som mamma.
piranha Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Har vært i samme situasjon, og vi måtte bare ta tiden til hjelp meeen, det var flere på nyfødtintensiven som hadde god hjelp av ammeskjold for å få bedre tak. Jeg brukte kopp, flaske og pupp i skjønn forening i tillegg til sonde, etter to uker begynte vi (han) å få mer dreisen på det og da sluttet vi helt med sonde Vi var der i tre uker og han sov også "hele" tiden, det var det slutt på når vi kom hjem for å si det slik
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Pass på at han ikke er for varm, stryk under føttene, fingrene eller nakken. Alt for at han ikke skal sovne Anonymous poster hash: eb8ff...e2e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Har du prøvd å legge deg på sengen og amme liggende? Mine har ihvertfall likt det. Da halvsover de og spiser mye. Stryk på kinn, hode, armer, bein, over alt egentlig så han ikke sovner helt. En god og fast ammepute og god stol foran tv har også vært greit her. Baby sovner under stort sett hvert måltid og er opptatt med sitt. Prater jeg til så blir han så opptatt av det at spising kommer i andre rekke. Så jeg ser på tv og senker skuldrene mens lillemann ligger på ammeputen og armen min. Anonymous poster hash: 4173c...69b
catchbaby Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2014 takk for gode råd. jeg måtte stå litt på krava inne på intensivavdelingen og si at den ammetreninga må jeg og baby rett og slett ta inne på mitt rom i fred og ro. ikke noe stresspress og her må vi sjøl finne ut hva som funker for oss. i samme omgang måtte jeg så fint som mulig spørre om disse måltidene de setter opp for sønnen min i sonde på død og liv må skje på minuttet? det har vært så innmari pes og skulle vekke ungen, prøve og amme men har kanskje bare 20min på meg før han skal sondefores. blei heldigvis hørt og vi fikk ta oss tid og nå jenter HOLD DERE FAST - sonden er tatt ut, ikke noe mer slangemat! og ikke nok med det, årsaken til at jeg ikke skriver stor bokstav etter punktum er fordi jeg ligger med en puppe/flaskemett baby på magen som får ha natta inne hos meg!!! ååååh..en lykkens dag. kleeeeem
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Så fantastisk, kos deg masse i natt. Dette går veien, vettu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå