Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Har en baby på drøye tre mnd som siden fødsel har skreket mye. Hun er hovedsakelig brysternært, men får 1-2 flasker Hipp om dagen (dette fordi hun tidvis nekter å drikke fra brystet). Hun har som sagt skreket mye siden fødsel, og jeg merker at hun promper mye. Hun har normal vektoppgang og plenty tisse- og bæsjebleiet. Jeg regner med at det er luftsmerter hun sliter med. For to-tre uker siden ble hun plutselig mye bedre og vi var selvfølgelig i himmelen. Men det ble kortvarig, for nå skriker hun mer enn hun noen gang har gjort (uten at jeg har endret noe i mitt kosthold). Jeg har selvfølgelig kuttet ut brus, løk og andre typiske matvarer som kan gi luft. Men dette har dessverre ikke hjulpet. Det jeg lurer på nå, er om noen har prøvd å slutte med amming og at det har hjulpet mot kolikk? Jeg antar at det er noe i kostholdet mitt som gir henne luft, men det er vanskelig å finne ut hva siden hun skriker lile mye uansett hva jeg spiser. Anonymous poster hash: 768ec...1d9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Jeg ønsker å amme så lenge som mulig, men jeg får så vondt i hjertet av å høre på denne skrikingen, så hvis ammeslutt kan hjelpe, går jeg for det. Jeg skal forresten bestille legetime i morgen for å utelukke at det er noe annnet som feiler henne. Jeg også bestilt time hos manuellterapeut for å sjekke eventuelle låsninger. Hi Anonymous poster hash: 768ec...1d9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Kutt ut alt sukker for din egen del og begynn å ta gode tarmbakterier - gjerne en av de typene som er anbefalt etter bruk av antibiotikabehandling (BioCare Intensiv eller Udo's Choice Super 8 - helsekost). Mange babyer sliter med mager fordi morens bakterieflora er i ubalanse, da vil det ikke være nok å bare kutte ut typisk luft-problem-mat. Lurt å få sjekket henne hos en manuell terapeut også. Håper dere finner ut av det Anonymous poster hash: d8d34...31c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Det kan være hun reagerer på melkeprotein? I så fall er det Hipp'en som er problemet - ikke morsmelken. Har dere prøvd å kutte ut den, evt prøve med allergivennlig MME (fås på resept)? Noen har også god hjelp av en tur til kiropraktor eller manuellterapeut. Minifom dråper kan også ha effekt, det gjør det enklere for barnet å få ut luften (mulig det ikke er anbefalt lenger, men det var det da vi hadde små og hjalp godt på vår). Og hold ut - det går over... Anonymous poster hash: 1bad2...ae6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Jeg tenkte melkeproteinallergi. Da må du kutte ut hipp samt alt med melk i ditt kosthold. Anonymous poster hash: 5d4ab...1b1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Hun fikk et annet mme merke før vi begynte på Hipp, og hun skrek da også. Dessuten skriker hun like mye de dagene hun ikke får mme. Miniform bruker vi, men merker egentlig ingen forskjell... Hi Anonymous poster hash: 768ec...1d9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Hittil har jeg bare prøvd å kutte ut melk i kostholdet, men det er kanskje lurt å kutte ut alt som kan inneholde melk for en periode. Hi Anonymous poster hash: 768ec...1d9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Men det er melkeprotein i andre merker unntatt nutramigen og neocate ( resept). Og i melken din om du har fått i deg melkeprotein. Det tar forresten fort 3 uker, for noen opptil 6 uker uten melk før bedringen kommer i flg vår barnelege. Anonymous poster hash: 5d4ab...1b1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Jeg fikk ikke melk så måtte gi opp å amme men gutten fikk masse luftsmerter av mme, det hjalp å bytte til Hipp, fra Nan Ha1. Men det hjalp enda mer å gi Minifom før hvert måltid, da forsvant luftsmertene. Ammete skal også hjelpe, det kan du drikke også hjelper det da babyen, men det hjelper ikke alle. Var jeg deg ville jeg prøvd en stund til med å kutte ut div fra kosten men blir det ikke bedre så er det ikke verdens undergang å slutte å amme (selv om det føles slik, ble deprimert selv). Jeg syns ikke at man skal amme til en hver pris. Det blir mennesker av mme-barna og, selv om morsmelk er det beste. Men dere er sikker på at hun ikke har problemer med nakken el noe sånt? Noen babyer hyler masse pga det så man trur at det er kolikk/luftsmerter. Min hadde låsninger i nakken men ikke vondt sånn at han gråt, han bare hadde hodet den ene veien og rett frem hele tiden. Fikk hjelp av en manuellterapeut, det er gratis for babyer og man trenger ikke henvisning. Anonymous poster hash: d6083...971
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Vi har slitt med kolikk og magesmerter med vår gutt i snart 6 måneder! Det ble gradvis bedre rundt 3 mnd, men langt ifra bra dessverre. Det er nok heller skjelden at det varer så lenge. Vi har prøvd ALT, men ikke funnet bedring i noenting. Og det er tydelig at det er magen og ingenting annet han sliter med. (Har også sjekket hos lege og kiropraktor) Her er jeg nå ganske sikker på at det er min overproduksjon av melk som er årsaken, da han sikkert får i seg for mye formelk. Har også kraftig utdrivningsrefleks. Håper på at det blir bedre nå som vi har begynt med litt fast føde og får roet ned på denne her produksjonen min :-p Kan det være noe sånt hos dere? Anonymous poster hash: 2ee13...1e0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Få ungen til kiropraktor og sjekk om hun har låsninger! Når babyen tidvis nekter å die fra brystet, tyder det på at det er vondt. Anonymous poster hash: 640ba...43b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Få ungen til kiropraktor og sjekk om hun har låsninger! Når babyen tidvis nekter å die fra brystet, tyder det på at det er vondt. Anonymous poster hash: 640ba...43b Alt har nødvendigvis ikke med låsninger å gjøre. Babyer vil ofte ikke spise FORDI de har vondt i magen... Anonymous poster hash: 2ee13...1e0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Få ungen til kiropraktor og sjekk om hun har låsninger! Når babyen tidvis nekter å die fra brystet, tyder det på at det er vondt. Anonymous poster hash: 640ba...43b Alt har nødvendigvis ikke med låsninger å gjøre. Babyer vil ofte ikke spise FORDI de har vondt i magen... Anonymous poster hash: 2ee13...1e0 Det vet man ikke før man har sjekka! Når ungen skriker sånn, så undersøker man alt man kan før man gir opp noe som helst! Anonymous poster hash: 640ba...43b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Jeg ville kuttet ut all melk i ditt kosthold, og da mener jeg ALT. Det er litt pes, for det betyr null is, null sjokolade, null produkter som inneholder så mye som et lite gram melkeprotein. Men det finnes veldig gode erstatningsprodukter, så det er ikke noe problem, bare litt "jobbigt". Og som en sier over her, det finnes kun to mme-typer uten melk, og det er Nutramigen og Althera. Svindyrt, men kan fåes på blå resept ved behov. Lykke til, føler med deg! Anonymous poster hash: fcae0...cb2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Kutt ut all melk! Dra på apotek og kjøp melkefri Mme. Prøv i over tre uker for å se bedring. Anonymous poster hash: 410c0...d98
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #16 Skrevet 13. mai 2014 Takker for råd og tips, folkens. Vi skal til legen i dag for å se om han kan finne noe annet som kan være galt, og vi har time hos manuellterapeut neste uke. Jeg har nå tenkt å kutte ut melkeprodukter. Det blir det sikkert mye jobb med, men det er vel verdt forsøket. Har noen tips til gode informasjonskilder når man skal kutte ut melkeprodukter? Det er vel kanskje mer spørsmål om hva en KAN spise enn hva man ikke kan spise når man skal kutte ut alt av melk... HI Anonymous poster hash: 768ec...1d9
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 Checkcontent lite er en app som du kan skanne og søke opp varer med allergener Kjempe fin å bruke siden vår har melk, egg og gluten allergi. Anonymous poster hash: 410c0...d98
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Utenmelk.no er gull verdt! NB! Det står at Nonstop er melkefri, men det er feil. Jeg er på min første uke uten alt av melk. Har melkefri margarin på rundstykker uten melk til brødmåltidene. Middag er enkelt, stort sett bare å kutte sausen og erstatte med sjy/soyasaus etc. Babyen min responderte superraskt! Ble et nytt barn etter to dager. Men i går var det tilbake til magevondt og mye klaging/gråt og myyye promp som lukter råttent... Hjelpes, tenkte jeg. Og kom så på at de dagene jeg kuttet melk kuttet jeg også kaffe, men drakk det både lørdag og søndag i selskap. Så her virker det som kaffe også er en synder...:/ Anonymous poster hash: 39578...be3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå