Gå til innhold

Vurderer å uføretrygde meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten og lei av jobb så vurderer å bite i det sure eple og bli ufør. Ikke noe jeg ønsket, men blir litt deilig også. Har ME og er høysensitiv så tror det går greit.

Anonymous poster hash: 26b44...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg også. Har kronisk migrene, og er drit lei av å jobbe og være syk,  og ikke strekke til. Nei ønskelig er det ikke, men det å jobbe i perioder, så blir sykemelt og så får man helvetes nav på nakken.....

Bedre å bli ufør da gitt.

Orker ikke jobbe med migrene.................

Anonymous poster hash: 2c53a...8ea
Skrevet

Bare så synd det ikke er du som uføretrygder deg selv da ;)

Anonymous poster hash: 8a740...333
Skrevet

ja hvis du tror det er så lett så....lykke til !!!!  DUST!!

Anonymous poster hash: e11c9...b19
Skrevet

Er så lei av maset til NAV jeg også. Jeg er jo syk så kan ikke gå på tiltak, hadde jeg orket det så kunne jeg jo like gjerne jobbet..

Anonymous poster hash: 26b44...993

Skrevet

For å si det slik, det er IKKE noe luksusliv å være ufør, så man VELGER det ikke bare forde men ikke ORKER eller GIDDER jobbe da.

Men etter så mange år med migrene blir jeg ikke bedre, så, what to do?

Anonymous poster hash: 2c53a...8ea
Skrevet

Du får ha lykke til med prosessen, men en ting skal du vite, du bør ha en sterk psyke hvis du skal kjempe deg gjennom nav systemet. Vær forberedt på MANGE nederlag.

Anonymous poster hash: b5e46...063
Skrevet

Jeg er i situasjonen at jeg vurderer det samme - og legen begynner å bli enig.

Og årsaken? At jeg skal få nok fred fra Nav til å kunne bli frisk nok til å jobbe igjen!

Makan til inkompetanse og sabottering skal man lete lenge etter!

Med tidligere diagnoser og denne nye på toppen så regner man med at jeg kan få en uføretrygd forholdsvis raskt.

Men for meg vil en eventuell uføretrygd kun være et middel for å få ro nok til å bli frisk nok til å jobbe igjen - for det skal jeg! :)

Anonymous poster hash: 727a2...f0f
Skrevet

Det er ikke sånn at du kan uføretrygde deg selv da.

Legen din, og ikke minst nav, har mye de skulle ha sagt om den saken.

Anonymous poster hash: c14a5...324
Skrevet

Og årsaken? At jeg skal få nok fred fra Nav til å kunne bli frisk nok til å jobbe igjen!

Med tidligere diagnoser og denne nye på toppen så regner man med at jeg kan få en uføretrygd forholdsvis raskt.

Men for meg vil en eventuell uføretrygd kun være et middel for å få ro nok til å bli frisk nok til å jobbe igjen - for det skal jeg! :)

I så fall fyller du ikke varighetskravet => Avslag 

Det er ikke nok at fastlegen er enig med deg, så enkelt er det nok ikke. Arbeidsevnen din skal vurderes av spesialist og restarbeidsevne kartlegges av en attføringsbedrift. Saken legges så til NAVs rådgivende overlege som skal komme med sin vurdering. Det er altså ikke diagnosen(e) i seg selv som betyr noe, men i hvilken grad den påvirker arbeidsevnen sett mot ethvert yrke. 

Anonymous poster hash: 29d17...167

Skrevet

Lykke til .Lang veiiiiiiiiiiiiiiiiiiii å gå .Dette vet jeg alt om .

Anonymous poster hash: 65d6d...8e6
Skrevet

Stakkars uvitende naut. Håper du/ dere aldri får ME/ migrene eller hva det måtte være.

Anonymous poster hash: 9760d...046

Skrevet

I så fall fyller du ikke varighetskravet => Avslag 

Det er ikke nok at fastlegen er enig med deg, så enkelt er det nok ikke. Arbeidsevnen din skal vurderes av spesialist og restarbeidsevne kartlegges av en attføringsbedrift. Saken legges så til NAVs rådgivende overlege som skal komme med sin vurdering. Det er altså ikke diagnosen(e) i seg selv som betyr noe, men i hvilken grad den påvirker arbeidsevnen sett mot ethvert yrke. 

Anonymous poster hash: 29d17...167

Jeg vet alt det. Jeg skrev diagnoser for enkelthets skyld. Situasjonen er spesiell og med diagnoser hvor nav har ønsket å uføretrygde meg minst to ganger tidligere så regnes det litt anderledes, uten at jeg går inn på detaljer.

Skrevet

Lykke til. En ting er iallfall sikkert, du vil alltid måtte leve med lite penger. Uførtrygda er ikke mye å bli rik av. Lever du et nøysomt hverdagsliv vil du kanskje klare å spare til ferie en sjelden gang. Utsiktene for bedre økonomi er også lav. En får aldri lønnsøkning og bonuser som ufør. Men, men, du kan sikkert gi ungene dine masse gode minner med turer i skog og mark. Hvis du orker pga MEen da.

Anonymous poster hash: 9b166...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...