Gå til innhold

Smokk som lukter vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smokkene begynner å lukte vondt etter de er brukt en ukes tid. Skyller de ofte og har begynt å sterilisere de daglig nå men de lukter fortsatt sur melk!! Andre som har merket dette? Er det vanlig? Hvor ofte bør de byttes ut?

Anonymous poster hash: d9fd4...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte å bytte på noen ganger for dag. Vasket de godt i zalo vann spesielt rundt kanten mellom smokke delen som er i munnen og plastdelen. Og så steriliserte jeg de i mikroen (hadde egen sterilisator til mikro).

Du bytter alt for sjeldent.

Anonymous poster hash: 6fa7a...f82
Skrevet

Ikke så rart de lukter, det er jo en bakteriebombe ;) Det hjelper å koke dem jevnlig. I tillegg bør de jo byttes ut etter en viss tid. (Husker ikke anbefalt, men et kjapt søk svarer jo på det)

Skrevet

Det har jeg aldri merket, hvilken smokk og er det latex eller silikon? Jenta mi bruker bare silikon og som sakt aldi merket det problemet, ikke steriliserer jeg de heller!

Skrevet

Du mener vel ikke at man skal bytte smokkene flere ganger om dagen?? Det blir jo ekstremt dyrt. Har jo en i stua og en i senga men jeg kaster da ikke de etter de er brukt en dag? Jeg vasker de jo flere ganger om dagen og steriliserer hver dag. Lukta kommer etter en viss tid likevel

Skrevet

Har aldri opplevd lukt med silikonsmokkene. De trenger ikke å byttes ut så ofte heller :)

Naturgummitypen derimot. Grøss! 

Skrevet

Det har jeg aldri merket, hvilken smokk og er det latex eller silikon? Jenta mi bruker bare silikon og som sakt aldi merket det problemet, ikke steriliserer jeg de heller!

Mam smokkene, mener det er silikon. Merka det ikke før jeg lukta på den her om dagen :P tenkte at det sikkert ikke er godt å sutte på noe som lukter.. men nå bruker min smokk storw deler av døgnet så kanskje derfor!

Skrevet

Du mener vel ikke at man skal bytte smokkene flere ganger om dagen?? Det blir jo ekstremt dyrt. Har jo en i stua og en i senga men jeg kaster da ikke de etter de er brukt en dag? Jeg vasker de jo flere ganger om dagen og steriliserer hver dag. Lukta kommer etter en viss tid likevel

Mente at jeg tok en nyvasket og strilisert smokk flere ganger for dagen.

Rart at du i HI skrev noe helt annet om vaskingen din enn du skrev nå.

Skrevet

Mam smokkene, mener det er silikon. Merka det ikke før jeg lukta på den her om dagen :P tenkte at det sikkert ikke er godt å sutte på noe som lukter.. men nå bruker min smokk storw deler av døgnet så kanskje derfor!

Har brukt MAM Original silikon helt siden fødsel og da var det og bruk nesten hele døgnet, men som sakt aldri lukt av de!

Skrevet

Mente at jeg tok en nyvasket og strilisert smokk flere ganger for dagen.

Rart at du i HI skrev noe helt annet om vaskingen din enn du skrev nå.

Jeg skrev at de skylles flere ganger om dagen. Og jeg begynte å sterilisere hver dag etter jeg oppdaget lukten. Men lukten kommer likevel. Når jeg skrev at det ble lukt etter en uke så har det ikke gått en uke siden sist vask da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...