Gå til innhold

Dere som samsover.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når barnet skal legges? Vår snart 1åring sover i storsenga med oss, og vi må ligge med henne til hun sovner. Hvis vi prøver å gå ut, gråter hun og setter seg opp og krabber rundt i senga, og et par ganger har hun vært på tur ut av senga. Vil jo helst legge henne ned og si natta og kunne gå, men tør ikke ta sjansen på at hun detter ut. På dagtid går det helt fint, da legger vi henne i vogna og hun sovner fint av seg selv.

Anonymous poster hash: 24281...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..vi sluttet med samsoving da lille kunne bevege seg ut av senga vi. Turte ikke lenger.

Anonymous poster hash: 88fbb...3eb
Skrevet

Jeg hadde lagt henne i sprinkelseng når jeg ikke lå i senga selv. Ikke trygt å la de ligge i en dobbelseng når de er så store. Eller klarer hun å komme seg trygt ned selv og ligger rolig når hun har sovnet så hun ikke faller på gulvet?

Skrevet

Jeg ligger ved siden av ham til han sover.

Legger vår dobbeltdyne rundt ham dlik at han ikke kan falle ned. (sengen står inntil veggen).

Har på babycall og sjekker ofte om jeg hører noe.

Det er ikke ett problem for oss. Gutten er snart 2 år :)

Skrevet

Vi samsover ikke lengre, men har gjort det med tre barn til rundt toårsdagen.

Vi brukte vogn eller sprinkelseng på vårt rom til dagsoving og legging om kvelden. Når vi gikk og la oss våknet ofte barnet for pupp, og tilbrakte resten av natta i vår seng.

Fra halvannet år sluttet jeg med amming, og la barna i juniorseng på vårt rom. De kom selv over til oss i løpet av natta, eller fikk sovne der og bli der hele natta, etter eget ønske. Våre barn har gradvis sovet mindre sammen med oss helt av seg selv. Toåringen kommer inn nesten hver natt, men ofte ikke før i 4-5tiden. Fireåringen kommer inn en gang i uka kanskje, og ber i tillegg om å sove i vår seng et par ganger i mnd. Skolegutten kommer bare inn for felles kos eller lesing på morgenen i helgene:)

Anonymous poster hash: 0bf80...54a

Skrevet

Her ligger hun i sprinkelseng, som står inntil vår, men den ene siden er tatt av.

Det er heldigvis høydeforskjell mellom sengen vår og hennes, så det er en kant der på 30-40 cm hun ikke kommer over.

Når hun klarer det er det på tide å sette på siste siden av sengen, og slutte å samsove :)

Skrevet

Hun sover i sprinkelseng ved siden av meg og kommer over når hun vil. Noen netter sover hun der hele natten, noen kommer hun over når vi legger oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...