Gå til innhold

Hva skal dere spise på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert folk på grilling, og vi blir nesten 20 stykker.

Så nå lurer jeg på hva jeg skal grille :)

Har jo litt annet vi skal gjennom på 17. mai og, så det kan ikke være veldig innviklet!

Kjipt med bare forskjellige pølser? Tilbehør?

Regner med at spm har vært oppe før, men det får ikke hjelpe :)

Anonymous poster hash: e316e...d68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har veldig gode sliders på Rema 1000 :-) Lammesliders med tzatziki er supergodt!!!

Anonymous poster hash: 67c1a...763

Skrevet

Potetsalat, grønn salat, krydder og/eller urtesmør. Koteletter, noen hamburgere, grillpølser og evt e par andre sorter pølser. Ketchup, sennep, dressing, sprøstektløk. Gjerne både fine og grove brød :)

Skrevet

Blir faktisk kokte grillpølser i kalde brød. Håpar å få rømmegraut ein eller anna plass også.

Skrevet

Blir faktisk kokte grillpølser i kalde brød. Håpar å få rømmegraut ein eller anna plass også.

Spennende mat.....

Anonymous poster hash: 56613...ae4

Skrevet

Dra på Meny eller Obs! og handle inn masse forskjellige pølser (ungene vil jo gjerne bare ha de vanlige grillpølsene da) og ha gode hamburgerbrød, lumper, litt forskjellige salater som rekesalat, potetsalat, løksalat o.l. å ha som topping på pølsa.

Sliders er også godt, sånne små hamburgere med små brød. Litt blandet salat og dressing så har du flott 17.mai mat :)

Anonymous poster hash: b0bd2...48e
Skrevet

Spennende mat.....

Anonymous poster hash: 56613...ae4

Ja, gledar meg stort til pølsene... Men dei blir ete i godt selskap, og det er viktigast.

Rømmegraut er derimot festmat god som noko :)

Skrevet

Nei altsåååå.....SODD!

Gjettekonk.: hvor er jeg fra????

Anonymous poster hash: 2ebfd...624

Skrevet

Først vanlige frokost før toget. Så brødskiver og kaker i idrettshallen før vi sjekker ut hva Jan Arne på caféen på Natrudstilen serverer. Pleier å være både nok og godt. 😋

Anonymous poster hash: 55906...914

Skrevet (endret)

Vi bruker å ha kurvfest med venner og har med en koldtbordrett hver,noen har pølser og is til barna, og et par kaker. Genialt og veldig koselig. Enkelt for vertskapet også:)

Endret av BellaSuz
Skrevet

17. mai??

Pølser og is vel!!! ;-)

Anonymous poster hash: a3093...1c2
Skrevet

Man serverer faktisk ikke pølser til gjester, selv på 17.mai. finnes mye godt som ikke koster all verden. Laks feks.

Anonymous poster hash: ef8bb...472

Skrevet

Hvis jeg serverer pølser og gjestene er for pripne til å spise det får det være deres problem.

Skrevet

Her hadde ungene og vi voksne blirr superfornøyde med pølser og hamburgere. Salat, potetsalat og alt tilbehøret kan jo lages dagen før. Bare å sette frem og steke kjøttet. Kyllingsnittzler pleier vi å ha i hamburger innimellom, og de fungerer utmerket til å grille også.

Hvorfor gjøre det så komplisert med mye forskjellig på en slik hektisk dag?

Anonymous poster hash: 8793e...d09

Skrevet

Sodd og ingefærøl ;-) og pavlova til dessert..

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg hadde gjort det enkelt og gått for et utvalg av pølser, det er jo så mye godt å få kjøpt nå.  Det er liksom ikke bare vanlige grillpølser lenger.  Så ville jeg heller ha laget en del forskjellig og spennende tilbehør.  Brød, lomper, potetsalat (og her ville ungene ha forlangt potetstappe, og det hadde de fått), løk i forskjellige varianter, salater, noen gode senneper, tomatsalsa.. - ja, det er bare fantasien, tiden og orket som setter grenser.  

Fordelen er at tilbehøret kan gjøre klart på forhånd, og pølsene enkle å grille mens gjestene er der.  Og om man ønsker det, så går det an å droppe brød og lomper og heller servere med forskjellige potetvarianter og godt brød og kutte pølsene opp i biter slik at man i stede for å måtte spise en hel pølse og kanskje bare få smakt på en eller to, kan forsyne seg med et utvalg av pølsebiter.  Det er skikkelig kosemat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...