Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 det nærmer seg tiden for at min sønn (fra et tidligere forhold) blir 18 år. han bor hos moren, og jeg betaler nå 2000kr i mnd i barnebidrag. det er jo sånn at når han blir 18, så gar ikke mor krav på bidraget lenger, eller? gutten bor hos henne til han er ferdig på vgs. tenkte likevel at gutten skal få litt lommepenger av meg hver mnd, men synes at 2000kr i mnd i "rene lommepenger" er litt mye... (men tenker jo da selvsagt å hjelpe ham mer om det er noe ekstra, samtidig som han jo er myndig og faktisk må begynne å tenke på å forsørge seg selv...) er det mange som fortsatt betaler barnebidrag til mor/får barnebidrag etter fyllte 18 år? gir dere automtaisk bb videre til barnet uansett sum? vil jo ikke virke gjerrig og kjip heller, men synes ikke at ungdom skal få alt i fanget heller, så er litt nysgjerrig på hvirdan andre gjør det... -snart pappa til voksen gutt- Anonymous poster hash: 56b84...288
smiia Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er ganske sikker på at det er slik at de som ønsker barnebidrag etter 18 år, må søke spesielt om det. Det er ikke slik at det bare videreføres fra eksisterende ordning. Videre er det slik at det er sønnen din som skal stå som søker, ikke hans mor, og det er han som får pengene -ikke moren. Tror også han må dokumentere at han er i videregående opplæring, han kan få bidrag til han er ferdig med denne. Det kan også hende det er helt andre satser for dette bidraget, om det er høyere/lavere aner jeg ikke. Foreslår egentlig at du kontakter nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå