Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jenta mi på 7 år hun hører stemmer og lyder i hodet. Hun sier det kan være lyder, ord eller setninger. Noen ganger er det stemmer hun kjennet, som min, pappaens osv. Andre ganger er det fremmede stemmer. Hvor bekymret bør jeg være? Hun er ellers en oppegående og normal jente. Hi Anonymous poster hash: d8735...e75
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Jeg hadde blitt bekymret og hadde tatt henne med til legen Anonymous poster hash: 43759...336
mylittlecat Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Helt ærlig hadde jeg blitt svært bekymret, og tatt dette videre med det samme!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Schizofreni? Anonymous poster hash: 79f97...762
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Hun er ikke mottakelig for å høre ånder da? Mange barn er jo mer følsomt for sånt:) Anonymous poster hash: 0f72a...894
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Legebesøk, asap! hjernesvulst, psykisk sykdom og div andre ting kan forårsake sånt! Anonymous poster hash: e7135...6ea
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Hun har fortalt meg dette tidligere også, men nå har hun ikke snakket noe om det på en god stund. Men nå hadde det startet igjen. Jeg spurte om stemmene sa at hun skulle gjøre ting, men det gjorde de ikke. Hun sa at for to dager siden hørte hun søsteren si at hun skulle komme, men søsteren var ikke der i det hele tatt. Nå hørte hun en lyd i dag,men det var ikke en lyd på ekte. Slike ting som det sa hun... Hi Anonymous poster hash: d8735...e75
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Jeg tenker kanskje mer i de overnaturlige baner jeg Istedenfor å skremme henne med å fortelle at det er farlig, så ville jeg hørt hva hun sier, be henne fortelle. Vis at du er interessert og nysgjerrig, ikke skremt. Kanskje hun rett og slett er litt intuitiv? Dette gjorde nemlig jeg også som barn. Tro meg, jeg er høyst frisk og normal, men jeg "ser" mye som jeg ikke kan forklare, som etterpå viser seg å stemme. Anonymous poster hash: 32148...20e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Sønnen min var som deg, da han var mindre. Hørte stemmer og fortalte om ting som skulle skje... Men det ga seg litt etter litt og nå hører jeg nesten aldri at han sier slike ting mer. Men jeg ville absolutt dratt til legen uten å skremme henne, for å sjekke at det ikke er noe alvorlig i veien. Jeg tenker kanskje mer i de overnaturlige baner jeg Istedenfor å skremme henne med å fortelle at det er farlig, så ville jeg hørt hva hun sier, be henne fortelle. Vis at du er interessert og nysgjerrig, ikke skremt. Kanskje hun rett og slett er litt intuitiv? Dette gjorde nemlig jeg også som barn. Tro meg, jeg er høyst frisk og normal, men jeg "ser" mye som jeg ikke kan forklare, som etterpå viser seg å stemme. Anonymous poster hash: 32148...20e Anonymous poster hash: 0f3e5...9a4
mylittlecat Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Blir faktisk litt skremt av at noen av dere "avfeier" det med det overnaturlige. Jeg er ikke fremmed for å tro på slikt selv, men symptomer som stemmer i hodet skal undersøkes gjennomgående! Det kan tross alt være symptom på svært alvorlige sykdommer, og man skal absolutt ikke tro noe som helst. Det skal undersøkes og vites!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Sønnen min var som deg, da han var mindre. Hørte stemmer og fortalte om ting som skulle skje... Men det ga seg litt etter litt og nå hører jeg nesten aldri at han sier slike ting mer. Men jeg ville absolutt dratt til legen uten å skremme henne, for å sjekke at det ikke er noe alvorlig i veien. Jeg tenker kanskje mer i de overnaturlige baner jeg Istedenfor å skremme henne med å fortelle at det er farlig, så ville jeg hørt hva hun sier, be henne fortelle. Vis at du er interessert og nysgjerrig, ikke skremt. Kanskje hun rett og slett er litt intuitiv? Dette gjorde nemlig jeg også som barn. Tro meg, jeg er høyst frisk og normal, men jeg "ser" mye som jeg ikke kan forklare, som etterpå viser seg å stemme. Anonymous poster hash: 32148...20e Anonymous poster hash: 0f3e5...9a4 Ja, men det er jo nettopp det at små barn er mer mottakelige, som gjør at de ser og hører mye mer enn oss voksne Flere av dem "vokser" det litt av seg, men det vil alltid være der til å hente frem Anonymous poster hash: 32148...20e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Har hun det vanskelig på noen måte? Mobbing, skilsmisse, flytting, dødsfall? Årsakene kan jo være mange, men det skader jo ikke å ta henne til legen, bedre å være føre var! Anonymous poster hash: 8f1c1...a5e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Blir faktisk litt skremt av at noen av dere "avfeier" det med det overnaturlige. Jeg er ikke fremmed for å tro på slikt selv, men symptomer som stemmer i hodet skal undersøkes gjennomgående! Det kan tross alt være symptom på svært alvorlige sykdommer, og man skal absolutt ikke tro noe som helst. Det skal undersøkes og vites! Selvfølgelig kan hun ta barnet med til legen. Men uten å skremme henne! Ha i bakhodet at det kan være uskyldig Anonymous poster hash: 32148...20e
I scream for icecream! Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Blir faktisk litt skremt av at noen av dere "avfeier" det med det overnaturlige. Jeg er ikke fremmed for å tro på slikt selv, men symptomer som stemmer i hodet skal undersøkes gjennomgående! Det kan tross alt være symptom på svært alvorlige sykdommer, og man skal absolutt ikke tro noe som helst. Det skal undersøkes og vites! Enig med deg! Jeg er overtroisk selv, tror på spøkelser og alt mulig, men slike symptomer skal alltid undersøkes av lege før man avfeier det med at det "bare" er overnaturlige evner. Jeg hadde bestilt legetime asap, og fått henne grundig utredet før jeg slo meg til ro med noe annet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Det er ikke for å skremme, det er fakta at slikt kan bunne i noe alvorlig. Jeg kjenner noen med et barn som opllevde dette og det barnet hadde svulst som tulla med sansene! Jeg er heller ikke fremmed for dte overnaturlige, men det er rett og slett farlig å bare avfeie det sånn, slikt SKAL sjekkes! Anonymous poster hash: e7135...6ea
mylittlecat Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 Blir faktisk litt skremt av at noen av dere "avfeier" det med det overnaturlige. Jeg er ikke fremmed for å tro på slikt selv, men symptomer som stemmer i hodet skal undersøkes gjennomgående! Det kan tross alt være symptom på svært alvorlige sykdommer, og man skal absolutt ikke tro noe som helst. Det skal undersøkes og vites! Selvfølgelig kan hun ta barnet med til legen. Men uten å skremme henne! Ha i bakhodet at det kan være uskyldig Anonymous poster hash: 32148...20e Ja herlighet, man sier da ikke til barnet at nå skal vi til legen fordi jeg tror det er noe alvorlig galt med deg 😳
Pixy Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Min datter har musikk i hodet, hun har sagt det siden hun var 2 år. Nå er hun 9år. Hender seg hun er "fjern" /tankefull og sitter å lytter. Det er det eneste jeg merker på henne. Hun er veldig musikalsk og husker ALT av sangtekster etter 2-3 ganger, samme hvilket språk. Vet det er noe litt annet, men da vet du i alle fall at dere ikke er helt alene
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Uff. Nå ble jeg litt skremt her. Hun har mye hodeverk. I perioder har hun vondt flere ganger i uken. Hun har fått påvist banemigrene pga kraftig hodeverk ca 1-2 ganger i året. Men den "vanlige" hodeverken har vi vert til lege med og har blitt henvist til fysioterapaut. Fysioterapauten fant ikke noe som skulle tilsi at hun har så ofte vondt i hodet. Legen tok en del prøver, men fant bare ut at hun mangler d-vitamin og hun har nå startet med tran for å få opp verdiene. Uff. Ser for meg hjernesvulst og det som værre er. Hi Anonymous poster hash: d8735...e75
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 Banemigrene=barnemigrene Og tusen takk for så mange svar. Anonymous poster hash: d8735...e75
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #20 Skrevet 12. mai 2014 Å høre stemmer og lyder er faktisk ganske vanlig, og det trenger absolutt ikke være noe galt med jenta di, verken fysisk eller psykisk Men du må uansett få dette sjekket hos lege for å utelukke at deg er noe galt. Anonymous poster hash: 8a2d0...c8e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #21 Skrevet 12. mai 2014 Få legen til å sjekke både sink og kobber også. Ubalanser i disse mineralene kan av og til være årsak til både migrene og nevrologiske/psykiske/mentale endringer/symptomer. Jeg ville sjekket det for å være sikker, men husk at du sier at hun er frisk og normal ellers, så mest sannsynlig er det ikke noe galt. Jeg er også en av dem som hørte mer enn andre som barn. Anonymous poster hash: 78049...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå