Gå til innhold

Kaketopping og holdbarhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake kake til et arrangement på 17.mai. Kaka skal leveres kvelden før og må stå ute i romtemperatur til midt på dagen 17.mai. Vil en topping med filadelfiaost og smør holde seg bra nok ute i romtemp natta over?

Anonymous poster hash: 0d747...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Dytter*

Skrevet

Huff - den er ikke enkel... Skjønner ikke at de kan la kakene stå i romtemperatur til dagen etter... Men hva slags kake skal du lage?

En sjokoladekake med glasur av sjokolade, smør, melis og kaffe kunne holde seg...

Anonymous poster hash: da500...af3

Skrevet

Tenkte på gulrotkake med smør/kremost på toppen.

Skrevet

Er det noen som vet om kremost/smørtopping holder seg bra så lenge i romtemperatur?

Skrevet

Aner ikke. Men ville kanskje laget boller eller kanelboller eller noe sånt for å være sikker. 

Skrevet

Jeg har også fått tildelt gulrotkake til 17.maiarrangementet her, og har tenkt å levere den på 17.mai. Jeg tror ikke den holder seg så godt i romtemperatur et helt døgn...

Skrevet

Hm, generelt syns jeg gulrotkake blir bedre om den står over natta. Men det er da om den står kaldt.. Jeg ville vært svært tvilsom til å la den stå ute hele natta, det tror jeg ikke kremen tåler desverre. Er det ingen mulighet til at du f.eks kan levere den morgenen 17.mai?

Anonymous poster hash: a85a5...219
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da går jeg for en annen kake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...