Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg er så klart klar over at barna bør sitte bakovervendt til de er minst 4 år, men da er det medberegnet front-mot-front kollisjoner. Jeg har blitt påkjørt bakfra en gang og barnet satt jo da bakovervendt. Hodet mitt ble jo dyttet inn i nakkestøtten, mens hennes hode ble dyttet fremover i full fart. I bilen jeg kjører henne til og fra barnehagen er det kun motorvei med store skiller mellom møtende fil og det samme på meste av strekninga vi kjører utenfor motorvei. På denne veien er det omtrent ukentlig påkjørsler bakfra pga. rushtrafikken er enorm på den veien. Begynte å tenke på dette idag da vi kjørte forbi nok en ulykke hvor en bil hadde kjørt i rumpa på bilen foran. Ambulanse, politi og brannvesen var på plass som vanlig. I andre bilen som vi bruker til butikken, aktiviteter og på langturer for risikoen for front-mot-front sitter hun bakovervendt. Det gjør hun i den bilen jeg kjører til barnehagen også, men lurer på nå om jeg kanskje burde sette henne fremover pga. nakken i påkjørsler bakfra. Hva tenker dere? Og jeg ønsker saklige svar for jeg synes det er vanskelig å vite sikkert og jeg vil det tryggeste for barnet mitt. Hun er snart 3 år Anonymous poster hash: 620a9...0fe
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Bakovervendt er tryggest. Grunnen til det er at ulykker med påkjørsler bakfra og fra sidene statistisk sett er mye, mye mindre farlige enn frontkollisjoner. For det første vil bilene i en påkjørsel bakfra kjøre i samme retning, og for det andre er det så godt som alltid mindre fart i slike påkjørsler. De føles gjerne verre enn de er. Jeg har selv blitt påkjørt bakfra nylig, og selv om farten på både min bil og han som kjørte på meg var lav, føltes det veldig voldsomt. Så bare tanken på hva effekten av dette ville vært om vi møttes front mot front er veldig skummel. Selv om risikoen for front mot front er liten i den bilen hvor du kjører til daglig, er skadene som kan oppstå dersom det skulle inntreffe mye mer alvorlige enn de i en påkjørsel bakfra. Anonymous poster hash: d6173...66e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Vi har snudd pia vår på snart 3. Du har et reelt valg. Stoler lages, selges og er lovlige forovervendt, så da gjør du det som er best for dere. Anonymous poster hash: f0bbb...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå