Gå til innhold

Trenger råd ang trang forhud.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det de Evt opperer? Har en gutt på 4,5 år. Som har veldig trang forhud, får ikke dratt den tilbake. Tissen blåser seg på en måte opp når han tisser. Han klager ikke og har svart nei når jeg spør om det gjør vondt og tisse. Legen ville ikke gjøre noe med det enda så lenge det ikke ble betent.

Men selve tissen ser litt liten og rar ut. Noen som har erfaring her?

Anonymous poster hash: d79fe...f73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal ikke dras tilbake, iallefall, det er helt sikkert! Med all sannsynlighet ordner det seg selv i løpet av noen år og i sitt eget tempo. Hvis du har problemer med infeksjon er det jo noe annet.. Vask for eksempel ved å forsiktig spyle med dusjen 'rett inn', og pass på at han tørker seg når han har tisset.

Skrevet

Om du googler litt finner du masse om emnet. Man skal aldri dra forhuden på et barn tilbake, det kan gi små rifter som danner arr som gir trang forhud. Jeg tror regelen er at man venter ihvertfall til gutten begynner å synes det er et problem selv, eller det er gjentatte infeksjoner. Trang forhud kan rette seg av seg selv helt frem til puberteten.

Anonymous poster hash: 24029...2dd

Skrevet

jeg har ikke tvunget den tilbake, men legen rådet oss til å prøve å dra den forsiktig tilbake for å smøre på en salve vi fikk resept på. Men sa senere at salven ikke var nødvendig siden det ikke er betent. syns bare det er rart at nå 1,5 år senere så er det fortsatt like trangt også ser den unormalt liten ut.

HI

Anonymous poster hash: d79fe...f73
Skrevet

Min sønn ble operert da han var 3 år for samme problemet, men han var betent. Dette ble gjort også for at min mann hadde trang forbud som liten, som gjorde at han måtte "løse" problemet selv da han ble eldre, for hans mor ikke gjorde noe med det da han var liten, å han husker det var så smertefullt at han ikke ville at vår sønn skulle ha det sånn. Operasjonen gikk fint og vår sønn husker i dag ingenting av det.

Anonymous poster hash: c63f7...d23

Skrevet

Min på snart 6 har treng forhud. Har hatt litt betennelse, men det har vi løst med grønnsåpebad. Fikk beskjed ab legen at han skulle trene på å dra den tilbake selv hver dag. Men ikke så langt at det gjør vondt. Om det ikke løser seg selv til 10-11års alderen måtte han operere. Nå med en mnd iherdig trening, kan det se ut som om det kan gå rette veien.

Anonymous poster hash: f83d5...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...