Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Fakta : Ble samboere 2011. Hav hadde hus og hytte fra før av . Gjeld på 1.3. Vi tar opp 3 mill sammen ( sletter gammel gjeld på han )og kjøper i tillegg hyttetomt til 70 000. Denne blir skjøtet skrevet på oss begge. Hytte og hus står som før. Gifter oss 2012, og går Fra hverandre 4 mnd etterpå. Det jeg hadde med inn var en del innbo og litt kontanter. Overskuddet av lånet , betaler han inn, slik at gjelden er 2,5. En del penger har gått til oppussing av hus, ( utbygging til to soverom ekstra, vaskerom , større kjøkken etc) . Huset har økt mye i verdi. Underveis har vi jobbet fullt begge to, og begge bidratt med det vi har tjent . Hva har jeg krav på? Jeg flyttet ut, og har ikke tatt med meg noe. Anonymous poster hash: 293ed...28a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Hvis du står som eier på alle de tingene du nevner så skal du ha halvparten. Den ene parten kjøper ut den andre eller dere selger og deler 50/50. Dersom du ikke står som eier på annet enn den tomta så risikerer du å sitte med skjegget i postkassa. Anonymous poster hash: d4f4c...7b7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Er nok ikke så enkelt som å si du har krav på 50%. Dere ansees for å ha hatt et kortvarig ekteskap. Du ender nok opp med de verdiene du hadde med inn i ekteskapet. Ikke mer. Anonymous poster hash: 51075...3c6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Fakta : Ble samboere 2011. Hav hadde hus og hytte fra før av . Gjeld på 1.3. Vi tar opp 3 mill sammen ( sletter gammel gjeld på han )og kjøper i tillegg hyttetomt til 70 000. Denne blir skjøtet skrevet på oss begge. Hytte og hus står som før. Gifter oss 2012, og går Fra hverandre 4 mnd etterpå. Det jeg hadde med inn var en del innbo og litt kontanter. Overskuddet av lånet , betaler han inn, slik at gjelden er 2,5. En del penger har gått til oppussing av hus, ( utbygging til to soverom ekstra, vaskerom , større kjøkken etc) . Huset har økt mye i verdi. Underveis har vi jobbet fullt begge to, og begge bidratt med det vi har tjent . Hva har jeg krav på? Jeg flyttet ut, og har ikke tatt med meg noe. Anonymous poster hash: 293ed...28a Uff da, hvorfor har du ikke sørget å få ordnet dette formelt da? Ta kontakt med advokat! Anonymous poster hash: 6a1c1...339
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Står du som eier av huset? Anonymous poster hash: 09a77...49d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Står ikke som eier av annet enn tomta. Er ikke interessert i annet enn å få med meg eiendelene jeg hadde med inn, halvparten av det vi har kjøpt sammen og at vi deler verdien av tomta - hi Anonymous poster hash: 293ed...28a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Står ikke som eier av annet enn tomta. Er ikke interessert i annet enn å få med meg eiendelene jeg hadde med inn, halvparten av det vi har kjøpt sammen og at vi deler verdien av tomta - hi Anonymous poster hash: 293ed...28a Hvis mannen din er grei så får du kanskje det. Ellers har du egentlig ikke krav på det, ved mindre du kan dokumentere hva du har betalt. Anonymous poster hash: d4f4c...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå