Gå til innhold

I dag skulle slankingen starte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kl halv ett i dag hadde jeg spist en mini lollipop is, to royal iskrem. Jeg hater meg selv!! Kommer til å få diabetes av dette.. Ammer, og har et vanvittig søtsug..

Anonymous poster hash: b7a87...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og med dette innlegget ønsker jeg masse tips og råd!!:(

Skrevet

Maten er en utfordring og spesielt når man går hjemme som jeg forstår at du gjør. Hvis du synes det er vanskelig å gjøre noe med maten så ta det gradvis og begynn å beveg deg mer.

Dette var min løsning og jeg har gått ned 13 kg på 3 måneder uten å gå på kur ol. Jeg kjøpte meg et pulsarmbånd (Garmin vivofit) som følger meg døgnet rundt og der har jeg god kontroll på kaloriforbruk, antall skritt gått hver dag og på søvnen min. Dette har vært megainspirerende for meg og jeg går veldig mye mer nå som jeg får alt svart på hvitt. I tillegg så gir den meg beskjed hvis jeg har vært inaktiv i en time ved å blinke rødt, det igjen gjør at jeg beveger meg hver time og automatisk får opp mitt aktivitetsnivå. Jeg har ikke en dag hvor jeg ikke har gått over 15000 skritt og brukt over 3000 kalorier. Maten har jeg som sagt ikke gjort veldig mye med, men kjenner at nå som jeg har blitt såpass lettere så får jeg inspirasjon rundt det også, og har nå begynt å spise mindre posjoner. Men jeg spiser fortsatt en sjokolade på en tirsdag hvis jeg ønsker det og det har jeg også tenkt til å fortsette med. 

Anonymous poster hash: 056c1...317
Skrevet

Tips: Kjøp sukkerfri saft og frys egne ispinner, de har nesten ingen kalorier. Ha frukt og grønnsaker lett tilgjengelig. Ikke alt for mye fruk, men du kan spise en del,og det er definitivt bedre en iskrem. Frosne bær i blenderen gir en god smoothie som kan minne om is.

Ellers er det viktig at du spiser små, gjennomtenkte måltider jevnt fordelt gjennom dagen, så blodsukkeret ditt holder seg jevnt. Ta utgangspunkt i sunne matvarer du liker, og bygg en meny rundt disse. 

Anonymous poster hash: 3f46a...525
Skrevet

Amming og slanking......????

Tenk som så, nå er det bare resten av dagen i dag og tre hele dager til fredag. Fredag, på kvelden, er et lov og kose seg foran gullrekka....På lørdag, på kvelden likeså. Så blir det søndag, og man prøver og spise normale måltid, selv om søndagsmiddagen kan være "litt ekstra"....

Slik kom i alle fall jeg meg inn i "Nye rutiner"...Det var, etter lørdagskveldens kos, bare 5dager til neste gang det var lov.....Onsdag og torsdag var i starten VEEEELDIG lange dager/kvelder, men når fredag kom...Må innrømme at i starten tok jeg igjen det "tapte" i form av at jeg spiste mye snop, snakc og drakk brus..etter hvert så gikk det seg til, og det ble mer normale mengder de to kvelder jeg "kan spise alt". Når søndagen starter er det "slitsomt" og tenke at det er helt til fredag og vente...Men så Tenker jeg at det er bare 5 dager (mandag til fredag) før jeg kan spise godt igjen...

Når dette ble "grei skuring", så la jeg inn andre sunne vaner imitt kosthold, og la inn litt mer målrettet trening i tillegg :) Ta et steg om gangen. Tar tid, men er varig. Også slipper du og slanke deg.. Du går bare ned i vekt, og blir der, som følge av de små endringer du gjør!

Anonymous poster hash: d96a2...c47
Skrevet

Tenk som så, nå er det bare resten av dagen i dag og tre hele dager til fredag. Fredag, på kvelden, er et lov og kose seg foran gullrekka....På lørdag, på kvelden likeså. Så blir det søndag, og man prøver og spise normale måltid, selv om søndagsmiddagen kan være "litt ekstra"....

Slik kom i alle fall jeg meg inn i "Nye rutiner"...Det var, etter lørdagskveldens kos, bare 5dager til neste gang det var lov.....Onsdag og torsdag var i starten VEEEELDIG lange dager/kvelder, men når fredag kom...Må innrømme at i starten tok jeg igjen det "tapte" i form av at jeg spiste mye snop, snakc og drakk brus..etter hvert så gikk det seg til, og det ble mer normale mengder de to kvelder jeg "kan spise alt". Når søndagen starter er det "slitsomt" og tenke at det er helt til fredag og vente...Men så Tenker jeg at det er bare 5 dager (mandag til fredag) før jeg kan spise godt igjen...

Når dette ble "grei skuring", så la jeg inn andre sunne vaner imitt kosthold, og la inn litt mer målrettet trening i tillegg :) Ta et steg om gangen. Tar tid, men er varig. Også slipper du og slanke deg.. Du går bare ned i vekt, og blir der, som følge av de små endringer du gjør!

Hvis du klarer å gå ned i vekt med kosekveld fredag o lørdag + søndagsformiddag må du ha et tungt utgangspunkt! Det er jo nesten 50/50 av og på slanking. 4 dager med og 3 dager uten. Ikke noe jeg blir slank av ihvertfall!

Anonymous poster hash: bf9f5...a7f

Skrevet

Hvis du klarer å gå ned i vekt med kosekveld fredag o lørdag + søndagsformiddag må du ha et tungt utgangspunkt! Det er jo nesten 50/50 av og på slanking. 4 dager med og 3 dager uten. Ikke noe jeg blir slank av ihvertfall!

Anonymous poster hash: bf9f5...a7f

Selvfølgelig er det mulig. Tenk deg at man spiser godis de andre dagene i uken også og holder vekten (veier for mye, men forbrenner det man spiser så man ikke går mer opp i vekt). Hvis man tar vekk en potetgull pose og en stor sjokolade plate i uken (som sikker er realistisk hvis man spiser godis hver dag) så har man allerede spart nesten 3000 kalorier i uken uten å gjøre andre forandringer. Det tilsvarer 0,5 kg ned, ergo man kan fint bli slankere ved å spise godis tre dager i uken i motsettning til 7 dager.

Skrevet

Jeg bir fort sulten og får søtsug om jeg ikke spiser nok proteiner og fett. Går man sulten er det ikke så rart om man sprekker med en is om man har det i hus.

Skrevet

Signerer Elster livet.

Spis deg METT, på sunn og ren mat. Fokuser på proteiner, sunt fett og langsomme karbohydrater, rent kjøtt og fisk og grovt og grønt.

Når man er mett er det lettere å holde seg unna dritt.

Skrevet

takk for godt svar!:) jeg likte svaret ditt godt, siden det egentlig ikke er om å gjøre og gå på diett... Det faller jeg bare av. Men likte tankegangen din, må prøve å tenke sånn jeg og!:-)

Skrevet

Maten er en utfordring og spesielt når man går hjemme som jeg forstår at du gjør. Hvis du synes det er vanskelig å gjøre noe med maten så ta det gradvis og begynn å beveg deg mer.

Dette var min løsning og jeg har gått ned 13 kg på 3 måneder uten å gå på kur ol. Jeg kjøpte meg et pulsarmbånd (Garmin vivofit) som følger meg døgnet rundt og der har jeg god kontroll på kaloriforbruk, antall skritt gått hver dag og på søvnen min. Dette har vært megainspirerende for meg og jeg går veldig mye mer nå som jeg får alt svart på hvitt. I tillegg så gir den meg beskjed hvis jeg har vært inaktiv i en time ved å blinke rødt, det igjen gjør at jeg beveger meg hver time og automatisk får opp mitt aktivitetsnivå. Jeg har ikke en dag hvor jeg ikke har gått over 15000 skritt og brukt over 3000 kalorier. Maten har jeg som sagt ikke gjort veldig mye med, men kjenner at nå som jeg har blitt såpass lettere så får jeg inspirasjon rundt det også, og har nå begynt å spise mindre posjoner. Men jeg spiser fortsatt en sjokolade på en tirsdag hvis jeg ønsker det og det har jeg også tenkt til å fortsette med.

er i permisjon ja.. Jeg som alltid tenkte det var enklere å spise ofte og lite da.. Men den sjal jeg virkelig sjekke ut ja, takk for tips!:-)

Skrevet

Kast all isen og det usunne du har i skapet og fyll opp med frukt og grønt og ting som er bra for deg i stedet. Planlegg dagen og spis før du blir så sulten at du "må" ha en is.

Anonymous poster hash: 5a3bc...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...