Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var ferdig utdannet adjunkt mai i fjor. Jeg var gravid under studiet og søkte derfor ingen jobber og gikk rett i permisjon. Nå har jeg søkt en god del lærerjobber (både fast og vikariat) som har oppstart 1. august, men blir ikke kalt inn til intervju en gang! De sier jo at det er mangel på lærer i språkfag. Men her i Oslo/Akershus virker det som det er skikkelig kamp om jobbene. Flere som har opplevd dette? Noen tips/råd? Anonymous poster hash: 09432...829
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Har du søkt direkte på jobbene eller har du bare lagt ut en generell søknad som de kan finne og lese? Anonymous poster hash: 60b37...220
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har søkt direkte på jobbene.. Hi Anonymous poster hash: 09432...829
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Hvis det er språkfag som er ditt "hovedfag", kan det godt være at mange søkere har mastergrad, og derfor blir prioritert. Hvilket skoleslag søker du på? Barneskole, ungdomsskole, videregående? Anonymous poster hash: 8abfe...004
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Da jeg bodde i Oslo kasta de lærerjobber etter folk, og jeg hadde flere kolleger uten godkjent utdanning. Dette endrer seg sikkert, men generelt vil jo skolene helst ha erfarne folk hvis det er mulig. Men du vil alltid ha forrang foran de uten utdanninga. Men - mye kommer an på hvo du søker. Jeg vet det pågår prosjekter for å få lærere til skoler i Groruddalen, her har de problemer med rekrutteringa. Og det behøver ikke være så ille. Jeg jobbet i tre år ved en av disse skolene og trivdes kjempegodt. Søk nok jobber. Og - hvis du ikke får napp, så send ut mailer med CV til skoler i løpet av ferien. Da sitter det mange skoleledere og river seg i håret fordi kabalen ikke går opp. Lykke til! Anonymous poster hash: 75dad...d41
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Lærermangel ja, men spare skal de, og da kan de ikke ansette noe. Bare her i kommunen kutter de nesten to stillinger på hver skole. Det betyr at de som har årsvikariat ikke får fortsette og de som søker jobb ikke får. Her har de ikke engang lyst ut jobber. Anonymous poster hash: 1bfd1...f16
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Har samme problem i Bergen. Jeg er ikke nyutdannet lenger, men må søke nye jobber hvert år. Jeg blir nesten aldri innkalt til intervju og sliter med å få jobb. De siste to årene fikk jeg ikke jobb før skoleåret startet. Anonymous poster hash: 2d0fa...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå