Gå til innhold

Er det bedre å gi kesam enn yoghurt til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også til 1åringer?

Anonymous poster hash: e7b4e...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre i forhold til hva da tenker du?

Anonymous poster hash: a6352...050
Skrevet

Les på boksen! Like dumt spørsmål som er det usunt å spise ditt eller datt? I forhold til hva? Og hvor ofte. Kesam alene til middag er ikke så veldig sunt, bare for å sette det litt på spissen....

Anonymous poster hash: dd887...818

Skrevet

Jeg tenker i forhold til sukker og fett innhold i yoghurten

Hi

Skrevet

HiAnonymous poster hash: e7b4e...df4

Jeg har et spenstig forslag til deg: les innholdsfortegnelsen!

Bare hyggelig, fint å kunne hjelpe.

Anonymous poster hash: 44f14...602

Skrevet

Hi

Anonymous poster hash: e7b4e...df4 [/

Og forresten, hvilken av de 50 yoghurtene i butikken snakker du om?

Anonymous poster hash: dd887...818

Skrevet

Så mange sure svar du har fått her. 

Jeg har svangerskapsdiabetes, og yoghurt med smak er jo en av de største FY-FY-ene for meg. Mao: De inneholder utrolig mye sukker, i alle fall de fleste av de 50 sortene som det henvises til over. Det er kombinasjonen av fruktsukker, melkesukker og evt. tilsatt sukker som til sammen gir det høye nivået. 

Sønnen vår får oftest naturell yoghurt, og det samme spiser vi andre i husstanden (jeg i begrensede mengder nå). Har heller over litt honning som smakstilsetning, eller eplebiter, kiwi, bananbiter samt kort/havregryn/nøtter. 

En liten boks søt yoghurt tar vel ikke knekken på noen, men det er jo ikke egentlig så veldig sunt. 

Gresk yoghurt og kesam inneholder også masse kalsium og mindre sukker men mer proteiner. Kesam er litt magrere enn gresk yoghurt, dersom meierifett er noe en vil begrense. Så jeg synes spørsmålet ditt er ganske fornuftig, jeg. Kesam med friske bær er forøvrig kjempegodt! 

Anonymous poster hash: d4c25...24e
Skrevet

Så mange sure svar du har fått her.

Jeg har svangerskapsdiabetes, og yoghurt med smak er jo en av de største FY-FY-ene for meg. Mao: De inneholder utrolig mye sukker, i alle fall de fleste av de 50 sortene som det henvises til over. Det er kombinasjonen av fruktsukker, melkesukker og evt. tilsatt sukker som til sammen gir det høye nivået.

Sønnen vår får oftest naturell yoghurt, og det samme spiser vi andre i husstanden (jeg i begrensede mengder nå). Har heller over litt honning som smakstilsetning, eller eplebiter, kiwi, bananbiter samt kort/havregryn/nøtter.

En liten boks søt yoghurt tar vel ikke knekken på noen, men det er jo ikke egentlig så veldig sunt.

Gresk yoghurt og kesam inneholder også masse kalsium og mindre sukker men mer proteiner. Kesam er litt magrere enn gresk yoghurt, dersom meierifett er noe en vil begrense. Så jeg synes spørsmålet ditt er ganske fornuftig, jeg. Kesam med friske bær er forøvrig kjempegodt!

Anonymous poster hash: d4c25...24e

Takk for fornuftig og hyggelig svar! Og ikke minst utfyllende!:)

Du mener altså at om en ikke gir store mengder/ikke hver dag, er det bedre med litt kesam enn yoghurt da?;) skjønner at alternativet er naturell yoghurt.

Hi

Skrevet

Vi gir ikke yoghurt til barna våre, bare unntaksvis som med annet godteri. Det er svært usunt! Om det er bedre å gi de rømme, eller ikke rømme, for det er jo det kesamen er, er jo et rart spørsmål. Du trenger faktisk verken gi de yoghurt eller kesam. Det å kjøre på med melkeprodukter fra en liten boks er faktisk helt unødvendig.

Anonymous poster hash: c06d9...3bb
Skrevet

Hva er det med folk? Stått opp med feil fot?? HI stiller et enkelt spørsmål, og tilbake kommer det en hel haug med oppgulp... Hvis spørsmålet er så teit, så la være å svar da vel! Blir helt matt!

Anonymous poster hash: 1876c...e47

Skrevet

Anonym bruker, on 13 May 2014 - 07:51, said:

Vi gir ikke yoghurt til barna våre, bare unntaksvis som med annet godteri. Det er svært usunt! Om det er bedre å gi de rømme, eller ikke rømme, for det er jo det kesamen er, er jo et rart spørsmål. Du trenger faktisk verken gi de yoghurt eller kesam. Det å kjøre på med melkeprodukter fra en liten boks er faktisk helt unødvendig.

Anonymous poster hash: c06d9...3bb

svært usunt? Du likestiller en yoghurt med godteri? Greit det i NOEN yoghurter er mye sukker, men det inneholder også en del næringsstoffer du IKKE finner i godteri. Anonymous poster hash: 659bd...83c
Skrevet

Søk på google. Mat på data. Er et program der du kan sammenligne matvarer og se ifht alder kjønn osv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...