Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med helsesøster på 2-årskontrollen i mars ang synsfeil i familien (nedsatt syn på ene øyet, og dermed ikke samsyn). Hun så ikke noe som gav antydning til feil, men henviste oss videre til øyelege for å få sett ordentlig på det.

Dette synes jeg er kjempebra siden dårlig syn er en bekymring jeg har (selv om ikke noe tyder på at jeg bør ha bekymringen). :)

Så over til spm mitt. Er det noen som har erfaring med å ta med såpass små barn til øyelege? Hun vil være nesten 2 år og 4 mnd når vi skal på kontrollen. Hva skjer der, og har noen tips å dele når det kommer til å forberede henne på at vi skal til øyelegen?

På forhånd takk for svar :)

(Beklager evt. skrivefeil. Skriver på mobil.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok veldig fint. Vi har vært på øyekontroller hos leger og ortoptister fra barnet var 7 mnd.

Anonymous poster hash: 3818a...9f5

Skrevet

Det går nok veldig bra. Jeg sa ifra til mine barn hvordan det kunne være på rommet, at de skulle se inn i forskjellige ting, legen skulle gjøre litt ting med en maskin de skulle se inn i, de fikk kanskje noen dråper i øyne slik at de så litt rart etterpå osv.

Det gikk veldig bra. Ungene satt på fanget mitt, tittet og pratet med øyelegen. Øyelegen var morsom så de hadde det gøy, ikke noe skummelt.

Når hun ene var 5år var hun hos to forskjellige øyenleger på sykehusey.da var det ikke like stas, for det ble gjort så mye og noe var vondt. Men gikk greit, vi fikk tips om å ha med bamse fra sykehuset og den var til hjelp. Legen viste på bamsen før hun gjorde noe med barnet.

Anonymous poster hash: fc2df...22e

Skrevet

Det med å ta med bamse var er godt tips :) Blir fort litt mindre skummelt når yndlingsbamsen gjør det samme først :) Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...