Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg og mannen er meget ulike. Han er full av selvtillit og tar for seg. Jeg er litt beskjeden og forsiktig. Han har feks et mye mer avslappet forhold til regler enn meg. Han synes feks det er null problem å ta barna ut to uker av skolen om HAN trenger en ferie. Jeg er uenig og blir betraktet som vanskelig. Til saken... Han har den greia at han alltid skal utføre bråkete arbeid på enten helligdager eller søndager. Det slår aldri feil. Da snakker vi om bruk av høytrykkspyler, kanklipper, sag, gressklipper etc. Dette liker ikke jeg siden vi bor i et stort byggefelt med hus over alt. Han bryr seg overhode ikke og overhører meg fullstendig og gjør som han vil. Og i går var det på an igjen. En konfirmasjon to hus lenger borte i gaten og han planlegger en tidkrevende jobb med kanklipper. Jeg spør om han vær så snill kan la være. Men da hver han sint stemmen så naboer fint kan høre det at det gadd ikke han ta hensyn til og hvis ikke han fikk gjøre sakene sine når det passet han skulle han drite i det og jeg fikk ta alt aleine. Så satte han i gang. Er jeg eller han vanskelig? Anonymous poster hash: 768c6...f00
Førstemann Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Trenger du virkelig svar på det spørsmålet? Han oppfører seg jo som en hensynsløs tufs.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Dere begge.. Støy i nabolag på søndager og noen helligdager, etter klokka 12 må nesten bare medregnes, om man skal rekke alt som skal gjøres, men man tar likevel hensyn til naboer, som nevnt; ETTER klokka 12, og det er noen helligdager man bare ikke gjør slikt på. Anonymous poster hash: 6cf2b...e06
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Nå er det faktisk ikke lovlig å drive med slikt på søndager, så du er ikke vanskelig. Hvor mange som følger denne regelen er nå en ting, men akkurat i disse konfirmasjonstider syns jeg det er rett og rimelig å holde støynivået nede av respekt til naboer
Von Hertelhofen Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Han er ikke bare vanskelig, han er en forbaska dott!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Dere begge.. Støy i nabolag på søndager og noen helligdager, etter klokka 12 må nesten bare medregnes, om man skal rekke alt som skal gjøres, men man tar likevel hensyn til naboer, som nevnt; ETTER klokka 12, og det er noen helligdager man bare ikke gjør slikt på. Anonymous poster hash: 6cf2b...e06 Og ps Når det er konfirmasjon, bursdag, dåp osv i nabolaget, så holder man seg unna bråkete oppgaver! Anonymous poster hash: 6cf2b...e06
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Jeg og mannen er meget ulike. Han er full av selvtillit og tar for seg. Jeg er litt beskjeden og forsiktig. Han har feks et mye mer avslappet forhold til regler enn meg. Han synes feks det er null problem å ta barna ut to uker av skolen om HAN trenger en ferie. Jeg er uenig og blir betraktet som vanskelig. Til saken... Han har den greia at han alltid skal utføre bråkete arbeid på enten helligdager eller søndager. Det slår aldri feil. Da snakker vi om bruk av høytrykkspyler, kanklipper, sag, gressklipper etc. Dette liker ikke jeg siden vi bor i et stort byggefelt med hus over alt. Han bryr seg overhode ikke og overhører meg fullstendig og gjør som han vil. Og i går var det på an igjen. En konfirmasjon to hus lenger borte i gaten og han planlegger en tidkrevende jobb med kanklipper. Jeg spør om han vær så snill kan la være. Men da hver han sint stemmen så naboer fint kan høre det at det gadd ikke han ta hensyn til og hvis ikke han fikk gjøre sakene sine når det passet han skulle han drite i det og jeg fikk ta alt aleine. Så satte han i gang. Er jeg eller han vanskelig? Anonymous poster hash: 768c6...f00 Øøøø - HAN
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 han er vanskelig! dessuten er det faktisk ikke lov å drive bråkete arbeid på søndager og helligdager, slik som å klippe plenen. står i den norske lov. husker ikke paragrafen Anonymous poster hash: 11870...2c3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Hvis han klarer å lese norges lover så vet han at det er ulovlig å bedrive slike oppgaver på søndag. Senest igår gikk politiet i Hordaland ut og henstilte til at folk forhold seg til loven da de har enormt mange klager og anmeldelser på det. Slike duster som din mann burde fått seg en kraftig bot, da tenker jeg han hadde tenkt seg om engang til. Forøvrig kan du minne han om at han har hele lørdagen til å gjøre dette arbeidet også! Anonymous poster hash: df9e3...800
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Herregud. Jeg er som mannen din. Fritt land er det vi lever i. Anonymous poster hash: 80abc...455
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Lest akkurat denne: http://www.nettavisen.no/nyheter/--ikke-klipp-plenen-pa-sndager/6808777.html (og ler litt av bildeteksten "dette bildet er ment som en illustrasjon" , fantastisk bilde) Anonymous poster hash: eaf54...0fe
*Miss Marple* Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Vi var i konfirmasjon hvor naboen klippet hele gressplenen med kantklipper - dvs at han klippet hele tiden konfirmasjonsfesten varte. Du kan trygt si at vi den dag i dag ikke har særlig høye tanker om tosken. Jeg ser det som en barnslig og patetisk måte å hevde seg selv på. Så svaret mitt er selvsagt at mannen din både er en tufs og en stabeis, men det er han som har tabbet seg ut og ikke noe du skal ta ansvar for. Når det er sagt, så hadde jeg rett og slett tatt sikringen om mannen min ikke kunne utvise normal folkeskikk og ikke hørte på meg. Gidder ikke dille med idioter.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Herregud. Jeg er som mannen din. Fritt land er det vi lever i. Anonymous poster hash: 80abc...455 Vi lever i et forholdsvis fritt land, men det betyr ikke at vi må følge Norges lover. Det står klart og tydelig der at det ikke er lovlig med støy på røde dager og søndager som betegnes som hviledag. Du kan like det eller ikke, men du må forholde deg til lovene du også. Anonymous poster hash: df9e3...800
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Herregud. Jeg er som mannen din. Fritt land er det vi lever i. Anonymous poster hash: 80abc...455 Vi lever i et forholdsvis fritt land, men det betyr ikke at vi må følge Norges lover. Det står klart og tydelig der at det ikke er lovlig med støy på røde dager og søndager som betegnes som hviledag. Du kan like det eller ikke, men du må forholde deg til lovene du også. Anonymous poster hash: df9e3...800 Det skulle stå, det betyr ikke at vi ikke må følge Norges lover. Anonymous poster hash: df9e3...800
PRobert Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Hadde også tatt sikringen, og bedt ham vokse opp i samme slengen. Så skulle jeg heller gjort det selv en dag jeg synes det passet. Hadde faktisk ikke gitt meg på det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 nei, jeg synes ikke du er vanskelig. Så lenge det er konfirmasjon i området trenger man ikke gå rundt med gressklipper eller annet utstyr som bråker. Det handler om å viser hensyn! Men eller synes jeg faktisk ikke det er noe stort problem at det hverken brukes gressklipper, kantklipper, hekkesaks eller andre ting på søndager så lenge man vier litt hensyn og ikke starter grytidlig om morgenen. Personlig synes jeg loven er helt utdatert og det er ikke gitt for den enkelte hva som faktisk defineres som utilbørlig larm. Mange vil f.eks definere hylende barn på trampolina eller bråkete ungdommer på skaterampa som mes utilbørlig enn en gressklipper. Lyden fra unger på trampolina er i mange boligfelt faktisk målt til høyere desibel enn gressklipperlarm...... Og hva med snøvær på vinteren. Skal man ikke ha lov til å bruke snøfreser på søndager? Anonymous poster hash: 5a4b8...f22
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Herregud. Jeg er som mannen din. Fritt land er det vi lever i. Anonymous poster hash: 80abc...455 Ikke sikkert du mener det samme den dagen det er deg det går utover.. Anonymous poster hash: fef67...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå