Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har tre katter, og to av dem er konstant ikke. Den siste er ute i noen timer per dag om ikke mindre (gammel og glad i senga si). I byggefeltet vi bor i er det mange katter utenom våre som også besøker naboene inkl. oss, men det er vi som får bæsjen på trappa og eiendommen (rett foran trappa). Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med saken. for å si det slik har vi vært i "konflikt" siden før vi bygde huset pga de mistet utsikten, og ville ikke ha et 3 etg. hus foran seg. Noen som har en ide? eller tanker? Anonymous poster hash: db095...794
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Lever den tilbake på hans trapp med beskjed om at du har funnet noe som var hans. Forøvrig så forstår jeg ikke hvorfor folk bor i tettbebygde strøk hvis de ikke takler forandringer. Det sier seg selv at risikoen for at utsikten kan forandres ved nybygg mm er stor så lenge man ikke bor på en megatomt som ligger oppå en haug hvor man ser ned på alle. Anonymous poster hash: 34d9d...ea2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Da er det bare å legge det tilbake i naboens hage, sammen med litt appelsinskall. Strør han det rundt i hagen sin slipper han kanskje besøk. Katter liker ikke sitrus. Anonymous poster hash: f5955...9f2
Cruella De Vil Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Det er jo ikke noe gøy med kattebæsj (eller annen bæsj) i hagen sin, så jeg skjønner at naboene dine synes det er kjedelig hvis de stadig får kattebæsj i hagen... Hva med å snakke med naboen, finne ut av hvor det er kattene pleier å gjøre fra seg? Det finnes midler som "katt deg vekk", kanskje dere kan kjøpe det til naboen og foreslå at de prøver det i blomsterbedet eller hvor nå katten gjør fra seg? Hvis det er snakk om sandkasse, tilby dere å kjøpe nett/lokk som de kan dekke sanden med når de ikke bruker den? Kanskje dere kan lage et toalettvennlig område i deres egen hage så kattene foretrekker å gjøre fra seg der? Dere kan jo også forsøke å få den til gjøre fra seg mere inne i kattekassen om det er mulig?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Hvorfor kan du ikke bare kaste bæsjen du får i søpla? Det ER irriterende at andres katter driter i hagen, skjønner du ikke det? Anonymous poster hash: b6635...33d
PRobert Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Eh, når hennes katt såvidt er ute er det ganske innlysende at hun har kattekasse inne til dem, og det er også relativt nærliggende å tro at noen andres katter driter mer i hans hage enn den ene katten til HI gjør.
Cruella De Vil Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Eh, når hennes katt såvidt er ute er det ganske innlysende at hun har kattekasse inne til dem, og det er også relativt nærliggende å tro at noen andres katter driter mer i hans hage enn den ene katten til HI gjør. Jeg tolket "Jeg har tre katter, og to av dem er konstant ikke" som "to av dem er konstant ute" fordi det stemmer overens med neste setning "Den siste er ute i noen timer per dag om ikke mindre". I så fall bæsjer nok de to kattene ute, gjerne f.eks. i naboens hage...
BikkjeBisk Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Graver ikke kattene ned bæsjen sin? Det har iallefall våre bestandig gjort...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Eh, når hennes katt såvidt er ute er det ganske innlysende at hun har kattekasse inne til dem, og det er også relativt nærliggende å tro at noen andres katter driter mer i hans hage enn den ene katten til HI gjør. Jeg tolket "Jeg har tre katter, og to av dem er konstant ikke" som "to av dem er konstant ute" fordi det stemmer overens med neste setning "Den siste er ute i noen timer per dag om ikke mindre". I så fall bæsjer nok de to kattene ute, gjerne f.eks. i naboens hage... Jeg tolker det som at hun har to katter inne og en som er ute litt. Anonymous poster hash: 34d9d...ea2
PRobert Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Jeg gikk ut i fra at IKKE var en skrivefeil, og at hun mente at to av kattene var konstant inne, mens den tredje var ute noen timer daglig.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Jeg tror jeg ville sagt til naben at om han gjør dette en gang til så blir dere nødt til å kontakte politiet. Dersm han mener det er din katt som gjør dette så kan han vel filme det og vise det til dere. Anonymous poster hash: ca0ab...046
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Og ha 3 katter i tettbygd strøk synes jeg ikke hører hjemme noen plass med mindre de er innekatter.ingenting er så irriterende som katte dritt i Hagen,så skjønner naboen din veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Graver ikke kattene ned bæsjen sin? Det har iallefall våre bestandig gjort... Ehh.. Nei.. Den "spar" et par tak over før den stikker. Møkka ligger igjen med 5 sandkorn oppå seg... Hi; selv om katten din bare er ute en kort tid så er det faktisk mulig den rekker å drite hos naboen på disse timene.. Og nå skjønner nok hi hvordan vi katteløse føler det når vi stadig vekk får kattemøkk i vår hage..... Anonymous poster hash: 4e138...3e4
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Beklager skrivefeil. Det skulle stå to av dem er kontant INNE... Det som er mitt problem er at ingen av mine katter har noen gang bæsja i hager der det er gress. det vil si at av mine tre katter er det kun en som er ute og det er maks et par timer... og det kommer ikke ut nok bæsj til å fylle en halv matavfalls pose. Jeg forstår at det kan være irriterende å arbeide i hagen dersom det er overfylt med katte drit. Men da burde naboen legge mer drit på en annen nabos trapp. HI Anonymous poster hash: db095...794
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Eh, når hennes katt såvidt er ute er det ganske innlysende at hun har kattekasse inne til dem, og det er også relativt nærliggende å tro at noen andres katter driter mer i hans hage enn den ene katten til HI gjør. Jeg tolket "Jeg har tre katter, og to av dem er konstant ikke" som "to av dem er konstant ute" fordi det stemmer overens med neste setning "Den siste er ute i noen timer per dag om ikke mindre". I så fall bæsjer nok de to kattene ute, gjerne f.eks. i naboens hage... To av dem er kontant INNE skulle det stå som i ikke med n i stedet for k. bare en skrivefeil. HI Anonymous poster hash: db095...794
mamma_til_verdens_beste Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 Unnskyld, men jeg er litt enig med naboen jeg altså... Det er skikkelig irriterende med den kattemøkka over alt.Katter er jo i utgangspunktet renslige dyr, og bæsjer helst ikke på sin egen eiendom. Så det kan godt hende dine katter bidrar til mye av møkka.Og det gjorde selvsagt ikke saken bedre at dere måtte bygge et 3 etasjes hus sånn at de mistet utsikten sin går jeg ut i fra.
Cruella De Vil Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Eh, når hennes katt såvidt er ute er det ganske innlysende at hun har kattekasse inne til dem, og det er også relativt nærliggende å tro at noen andres katter driter mer i hans hage enn den ene katten til HI gjør. Jeg tolket "Jeg har tre katter, og to av dem er konstant ikke" som "to av dem er konstant ute" fordi det stemmer overens med neste setning "Den siste er ute i noen timer per dag om ikke mindre". I så fall bæsjer nok de to kattene ute, gjerne f.eks. i naboens hage... To av dem er kontant INNE skulle det stå som i ikke med n i stedet for k. bare en skrivefeil. HI Anonymous poster hash: db095...794 Ah, da blir det jo litt annerledes, da kan det neppe være den ene katten som legger igjen så mye avføring hos naboen din... Jeg er fortsatt glad i dialog, jeg da - kan du ikke prøve å gå innom naboen og si at det ikke er dine katter som legger igjen avføring hos dem og be dem slutte å legge den på trappen deres?
BikkjeBisk Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Graver ikke kattene ned bæsjen sin? Det har iallefall våre bestandig gjort... Ehh.. Nei.. Den "spar" et par tak over før den stikker. Møkka ligger igjen med 5 sandkorn oppå seg... Hi; selv om katten din bare er ute en kort tid så er det faktisk mulig den rekker å drite hos naboen på disse timene.. Og nå skjønner nok hi hvordan vi katteløse føler det når vi stadig vekk får kattemøkk i vår hage..... Anonymous poster hash: 4e138...3e4 Åja Da er det bare vi som har vært heldige, har aldri funnet noe i hagen
Siamese Hellhound Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 Det er jo ikke noe gøy med kattebæsj (eller annen bæsj) i hagen sin, så jeg skjønner at naboene dine synes det er kjedelig hvis de stadig får kattebæsj i hagen... Hva med å snakke med naboen, finne ut av hvor det er kattene pleier å gjøre fra seg? Det finnes midler som "katt deg vekk", kanskje dere kan kjøpe det til naboen og foreslå at de prøver det i blomsterbedet eller hvor nå katten gjør fra seg? Hvis det er snakk om sandkasse, tilby dere å kjøpe nett/lokk som de kan dekke sanden med når de ikke bruker den? Kanskje dere kan lage et toalettvennlig område i deres egen hage så kattene foretrekker å gjøre fra seg der? Dere kan jo også forsøke å få den til gjøre fra seg mere inne i kattekassen om det er mulig? Synes dette var gode forslag, jeg. HIs katter kommer til å få skylda for all bæsjen, selv om de aldri har satt sin fot på naboens plen - rett og slett fordi han har bestemt seg for å mislike dere. Kanskje kan det være lurt å strekke ut en hånd selv om dere har retten på deres side her? Så blir kanskje naboskapet bittelitt bedre.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #20 Skrevet 12. mai 2014 Her har naboen tre katter! Og eg hater de.. De sitter på min dørmatte, min terrasse og mitt hageområde. De driter fra seg alle veger, og tro meg, vi vil kaste all dritten inn til de... Hadde eg ville hatt katt, hadde eg anskaffet meg en.. For min del må Gud og en hver ha hvilke dyr de vil, men de trenger ikke være i min hage.. Så eg skjønner naboene dine veldig godt :-) Anonymous poster hash: 56782...168
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #21 Skrevet 12. mai 2014 Jeg hadde samme problem med min nabo, denne slengte kattedritten opp på terrassen vår, selv om vi også har katter som er mest inne, og er de ute, så er de rett ute i VÅR hage en liten tur. Mine gjør fra seg i en kattedo som vi har inne. Jeg anmeldte naboen og da ble det en brå slutt på kattedritt på terrassen. Anonymous poster hash: acd3c...368
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #22 Skrevet 12. mai 2014 Du kan spørre om dere skal sette opp et 4 meter høyt gjerde så katten ikke kommer over ;-). Dersom en er redd for å miste utsikten så må man kjøpe tomten forran, man kan ikke bestemme hva naboen skal bygge. Anonymous poster hash: ca0ab...046
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #23 Skrevet 12. mai 2014 Graver ikke kattene ned bæsjen sin? Det har iallefall våre bestandig gjort...Ehh.. Nei.. Den "spar" et par tak over før den stikker. Møkka ligger igjen med 5 sandkorn oppå seg... Hi; selv om katten din bare er ute en kort tid så er det faktisk mulig den rekker å drite hos naboen på disse timene.. Og nå skjønner nok hi hvordan vi katteløse føler det når vi stadig vekk får kattemøkk i vår hage..... Anonymous poster hash: 4e138...3e4 Åja Da er det bare vi som har vært heldige, har aldri funnet noe i hagen Katter er såpass renslige at de gjør ikke fra seg på eget territorie. I tillegg holder de andre katter borte. Derfor finner du ikke katteskit i egen hage. Snakk med naboene dine, da vil du nok få høre hvor flink katta di er å grave ned... Anonymous poster hash: 4f837...56b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #24 Skrevet 12. mai 2014 Graver ikke kattene ned bæsjen sin? Det har iallefall våre bestandig gjort...Ehh.. Nei.. Den "spar" et par tak over før den stikker. Møkka ligger igjen med 5 sandkorn oppå seg... Hi; selv om katten din bare er ute en kort tid så er det faktisk mulig den rekker å drite hos naboen på disse timene.. Og nå skjønner nok hi hvordan vi katteløse føler det når vi stadig vekk får kattemøkk i vår hage..... Anonymous poster hash: 4e138...3e4 Åja Da er det bare vi som har vært heldige, har aldri funnet noe i hagen Oh yes, da har dere hatt flaks Anonymous poster hash: 4e138...3e4
BikkjeBisk Skrevet 12. mai 2014 #25 Skrevet 12. mai 2014 Graver ikke kattene ned bæsjen sin? Det har iallefall våre bestandig gjort...Ehh.. Nei.. Den "spar" et par tak over før den stikker. Møkka ligger igjen med 5 sandkorn oppå seg... Hi; selv om katten din bare er ute en kort tid så er det faktisk mulig den rekker å drite hos naboen på disse timene.. Og nå skjønner nok hi hvordan vi katteløse føler det når vi stadig vekk får kattemøkk i vår hage..... Anonymous poster hash: 4e138...3e4 Åja Da er det bare vi som har vært heldige, har aldri funnet noe i hagen Katter er såpass renslige at de gjør ikke fra seg på eget territorie. I tillegg holder de andre katter borte. Derfor finner du ikke katteskit i egen hage. Snakk med naboene dine, da vil du nok få høre hvor flink katta di er å grave ned... Anonymous poster hash: 4f837...56b Her har alle katt, så ikke vet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå