Gå til innhold

skal skrive handleliste for en uke/middager å alt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp??

vi er en familie på 4.

to voksne å to barn på 1 og 3 år.

Anonymous poster hash: e6d2e...c35

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Det første du må gjøre er å sette opp middagsliste. Jeg pleier å bruke ett A4 ark, skrive dagene med greit mellomrom og så finne ut hva vi skal spise alle dagene, så skriver jeg ingrediensene man trenger, på baksiden skriver jeg opp andre ting, brød, pålegg, husholdningsartikler osv.

Så tar jeg et nytt ark, skriver ned ingrediensene og alt man skal ha, og siden jeg er så glad i organisering skriver jeg lista i rekkefølge etter hvor ting ligger i butikken :P

Skrevet

Først lager du en plan på hva dere skal ha til middag:

Mandag: laks, poteter, brokoli, gulrøtter .....osv.

Prøv å vær detaljert, da er det lettere å skrive handleliste.

Så går du gjennom skap, skuffer og fryser og ser hva du har og skriver ned hva du mangler. Ta en middag om gangen så går det kjapt og greit.

Prøv å bruk opp det du har hjemme.

Så tenker du resten av måltidene, matpakker osv. Vi kjøper brød, skjærer de opp i butikken og fryser ned i passe mengde.

Se hvilke pålegg du har og hva du trenger.

Frukt, grønnsaker, biola, yoghurt og juice handler jeg inn og er det tomt så er det tomt. Vi pleier å en biola og juice i uka.

Er det tomt for bananer så spiser ungene epler osv.

Anonymous poster hash: 06a68...b35

Skrevet

Det letteste er først å tenke variert, altså en dag fisk ( eller 2), en dag kylling, en dag kjøtt, en dag vegetar osv. Så finne ut hvilket tilbehør en skal ha til, skrive det ned (sjekke skap om du allerede har noe du trenger), så kan du handle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...