Gå til innhold

Kasta opp i natt og frem til nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har klart og holde på det lille siste jg har spist. Ville dere vært hjemme i morgen også eller dratt på jobb??

Jobber i barnehage og der er det "48 timers regel" ved oppkast/diarè,må skal være hjemme 48 timer etter siste oppkast. Gjelder denne også for ansatte eller kun barn??

Formen er fortsatt ikke bra,slapp og uggen.

Men jobben vil vite gjerne ha beskjed mellom 12-13 om man kommer dagen etterpå pågrunn av vikarer og sånn..

Anonymous poster hash: 408ed...600

Videoannonse
Annonse
Skrevet

48-timersregelen gjeld sjølvsagt også for tilsette. Alt anna ville vere meiningslaust.

Skrevet

Ring på jobben og spør om hvordan dem ser på det at du kommer på jobb i morgen.

Anonymous poster hash: 369e1...6f4
Skrevet

Hold deg hjemme! Det er ikke vits å risikere å smitte de andre ansatte eller barna.. Greit, du er sikkert ikke så smittsom, men man vet aldri..

Anonymous poster hash: 7b617...301
Skrevet

Du må nok regne med 48 timer i isolat.

God bedring :)

Skrevet

Ja jg også tenker og holde meg hjemme i morra. Har nok fått med dette fra jobben da oppkast gikk der jeg jobber forrige uke.

Men vet flere av de ansatte der kommer på jobb selv om de har kasta opp på morran og samme hvis de har hatt diare. Ei på jobben kom med diare her og fikk beskjed om og dra hjem av sjefen men hun kunne ikke sa hun for hun måtte spare egenmeldingene sine itilfelle hun ble verte syk en annen gang :/

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja jg også tenker og holde meg hjemme i morra. Har nok fått med dette fra jobben da oppkast gikk der jeg jobber forrige uke.

Men vet flere av de ansatte der kommer på jobb selv om de har kasta opp på morran og samme hvis de har hatt diare. Ei på jobben kom med diare her og fikk beskjed om og dra hjem av sjefen men hun kunne ikke sa hun for hun måtte spare egenmeldingene sine itilfelle hun ble verte syk en annen gang :/

HI

Heldigvis finnes det leger som skriver ut sykemeldinger til "verre ting". Egenmeldingene er jo til nettopp slike formål, å være hjemme ved kortvarige plager som diare/oppkast

Skrevet

Ville blitt hjemme! Tenk alle du kan smitte når du jobber i bhg. Som stjerna sier: regelen gjelder for ansatte også.

Skrevet

Vi har ikke 48-timers regel for de ansatte. Som voksen kan jeg ta forhåndsregler for å ikke smitte andre, det kan ikke ungene.

Skrevet

Hos oss har vi 48-timers regel for alle, voksne som barn. Voksne er jo like smittsomme som barn, selv om ikke de sitter på leker osv! Herlighet...

Vi har meeeeget lite oppkast og diaré i bhg, nettopp pga vi er er gode på å overholde den regelen.

Blåser du i regelen, risikerer du at andre voksne og barn blir syke OG at foreldre må bruke sine sykedager pga sine syke barn som har blitt smitta.

Jeg hater omgangssyken og er helt nazi på de reglene der.

Anonymous poster hash: 7cb5a...951

Skrevet

Sitter på leker = spiser

Anonymous poster hash: 7cb5a...951

Skrevet

Ville blitt hjemme! Tenk alle du kan smitte når du jobber i bhg. Som stjerna sier: regelen gjelder for ansatte også.

Det er ikke sikkert den regelen gjelder for de ansatte og. Hos oss er det 48 timer for barna, de ansatte 24 timer.

Anonymous poster hash: 5f638...c5e

Skrevet

#9: du kan sjelden ta forhåndsregler for dråpesmitte, så fremt du ikke bruker kirurgiske munnbind...

Hi: de på jobb vil nok sikkert ikke bli smittet og som forelder håper jeg å unngå å få oppkastsyke barn til 17. mai....

Anonymous poster hash: 56581...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...