Gå til innhold

De nye permisjonsreglene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 15. Juli. På nav sine sider står det at det kommer nye regler for pappaperm for barn født etter 1. Juli. Men når jeg snakker med nav, får jeg beskjed om at reglene ikke er vedtatt ennå, og jeg skal søke etter de gamle reglene. Men hva skjer da hvis/når de nye reglene blir innført? Må jeg da søke en gang til? Eller kan jeg risikere å miste mange uker fordi jeg har søkt etter de gamle reglene?

Anonymous poster hash: b60d1...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel ikke søke på nytt, da de nye reglene kun gjelder pappapermen. Er jo ikke sånn at dere mister uker, bare at pappaen ikke har 14 uker låst til seg ;) Tror jeg da... Skriv opp på forhånd hva eksakt du lurer på også ringer du en gang til ;)

Skrevet

Det jeg lurer på er at jeg vil ha hans 4 uker som ikke lengre er låst.

Anonymous poster hash: b60d1...fda

Skrevet

Du må søke etter nåværende regler for de nye er ikke vedtatt enda. Det er fødselsdato til barnet som avgjør om du faller inn under nye eller gamle regler, fødes barnet før 1.juli følger du gamle regler - føder du etter 1.juli vil du følge nye regler. Dette vil det stå om i vedtaket ditt og gjøres det så tidlig at barnet enda ikke er født vil du få et nytt vedtak barnet er født om fødselsdatoen til barnet har noe å si for lengden på permisjonen din. Du vil uansett ikke trenge å søke pånytt eller risikere å miste rettigheter - dette ordner nav opp i selv.... 

Anonymous poster hash: 9c8a4...073
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk barn 4 juli i fjor og skrev bare på søknaden at jeg hadde termin etter 1juli og at vi da fikk 2 uker mer. Gikk greit det, de ordnet det likevel. Men da var det jo vedtatt da... Fikk forøvrig en uke før termin (11 juli) og de regner jo om selv da og

Skrevet

Regjeringen endrer mødre- og fedrekvoten

Publisert 10.03.14. Sist endret 27.03.14.

Mødrekvoten og fedrekvoten reduseres fra 14 uker til 10 uker hver. Endringen gjelder for fødsler og omsorgsovertakelse ved adopsjon fra 1. juli 2014 eller senere.

Det står det på nav sine hjemmesider. Jeg har termin 11 juli og har søkt etter disse reglene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...