Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg ammer min sønn som snart fyller 1 år, fortsatt. Vi har det som en del av kveldsrutinen, altså at han får pupp etter bading, han får på natta hvis han våkner, og noen ganger på morgenen. I det siste virker det som at han vil ha oftere og oftere, både på nattestid og på dagtid. Jeg klarer ikke å sette det i sammenheng med at han er sulten, for det kanskje når som helst i forhold til måltider. Det virker egentlig som han mest vil kose seg på puppen. Han blir lei seg og sint hvis han ikke får, og det syns jeg er trist. Og jeg er ikke sikker på om det er noen grunn til å nekte han? Jeg er litt redd for å "gå tilbake", han har jo gode måltidsvaner nå, og vi kan jo ikke begynne med pupp igjen i stede for fast føde. Noen som har hatt det på samme måte? Hva gjorde dere? Anonymous poster hash: d0eae...d47
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Jeg ammet min til han var nesten 2 Hadde ingen faste tider, men jeg gav ham litt nå og da iløpet av dagen. Jeg ser ikke noe galt i det. Det får en naturlig slutt, og det er jo bare supersunt for barnet Det er jo kos, nærhet og tilknytning mellom mor og barn! I tillegg til at det gjør ham sterkere
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Jeg og ammet til hun selvavvente rett før to år. WHO anbefaler amming til to år, og historisk sett har amming vært vanlig til 2-3 år. Hos mange naturfolk ammes det enda lenger. Så lenge det er ok for deg er det bare å fotsette en stund til. Hvis det blir plagsomt med puppemas må du sette grenser. Her hadde vi regler etterhvert om at det bare var pupp i senga morra og kveld og at det ikke var noe vits å mase om noe annet. Ved for eksempel sykdom ble dog reglene midlertidig opphevet Anonymous poster hash: d8b72...ac4
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Takk for svar:) flere? Anonymous poster hash: d0eae...d47
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Huff... Grøsser ved tanken at barn som kan gå og snakke pluss finne frem puppen selv bli ammet. Men det er meg. Og jeg burde sikkert holdt det for meg selv, men klarte dessverre ikke. Anonymous poster hash: 5c21c...8c2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Syns det sært med amming etter fylte året. anbefalt eller ikke. ene året anbefaler de at man skal full amme til de er året og neste til to år. og plutselig skal man ikke fullamme lengre enn 4-6 månder på grunn av lavt næringsinnhold i melken. De anbefaler i hytt og gevær og jeg syns amming etter fylte 1 år er sært. Anonymous poster hash: 3325b...0bf
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Wow. Her vare det mange som syns at det var ekkelt! Håper dere vet at dere er litt rare, selv om dere selvsagt ikke kan noe for at dere føler det sånn. Det er virkelig helt naturlig med amming. Jeg ammer enda mini på 19mnd, men vi er i avvenning nå. Han kan fint be om og leite etter puppen selv, men han får ikke med mindre det er til "fast tid" - altså i foreldresenga på morgenen (kos + å slippe å stå opp kl.5) og på kvelden etter barneTV. Og det finner han seg fint i. TS, det er nok for kos at barnet ditt vil amme oftere. Du bestemmer helt selv om du vil gå med på det eller ikke. Barnet blir trist/fornærmet om det ikke får, men finner seg også fort i det. det er IKKE sært eller ekkelt å amme barn over året, men er du ukomfortabel med hva andre måtte tenke så kan du jo begrense det til hjemme i eget hus. Amme så lenge det er naturlig for deg. Du kommer uansett ikke til å gå over på bare melk igjen nå, barnet blir ikke lenger mett bare på din melk. Det trengs fast føde nå. Min maser ekstra på pupp om han er sulten, så hvis du ikke vil gi kan du jo prøve å tilby mat (for at barnet ikke skal måtte være sulten), kos på fanget (for at barnet skal få nærhet), lek og underholdning (hvis det maser av kjedsomhet) eller legge til å sove (hvis det maser av trøtthet) Lykke til Anonymous poster hash: f4784...b60
Hjertefru Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har det sånn som deg. Har gått fra amming to ggr pr natt til fire ganger. Har opplevd også med eldre søsken dette fenomenet. Synes det er besynderlig at så mange bruker denne tråden for å lufte sine fordommer mot amming av barn over året. Barnet ditt er jo ikke et år engang.... Syns ...b60 kom med et konstruktivt svar som også jeg kan dra nytte av. Begynner å bli litt lei av å bli vekt opp mange ggr pr natt. Mitt første barn var flaskebarn, hun sov hele natta fra 3 mnd. Fordeler og ulemper med alt tydeligvis ...
Julie (: Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Ammer enda min baby på 18 måneder og har tenkt til å fortsette ihvertfall en stund til Kan dere være at barnet får tenner, HI? Når det kommer tenner her er det alltid ekstra behov for "trøstepupp" om nettene.
soleia Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Einig med ho over, gjer amminga til ei rutine til faste tider og ikkje gje etter kvar gang han har lyst på kos. Nattmåltidet er nok ikkje først og fremst pga svolt, men kanskje fordi han har blitt avhengig av pupp for å sovne att om han vaknar. Det kan vere greit at dei klarar dette utan pupp etter kvart. Eg har nattavvent mine ved den alderen, og dei har berre fått vatn om dei vakna på natta.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Å amme barn som klarer å forsyne seg selv (noe de vanligvis klarer når de er ett år) er ekkelt. Og at noen synes jeg har en merkelig holdning i forhold til det får bare ha det, det er ikke dermed sagt at det er jeg som har feil og de som mener motsatt av meg som har rett... Anonymous poster hash: 7ac48...952
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Å amme barn som klarer å forsyne seg selv (noe de vanligvis klarer når de er ett år) er ekkelt. Og at noen synes jeg har en merkelig holdning i forhold til det får bare ha det, det er ikke dermed sagt at det er jeg som har feil og de som mener motsatt av meg som har rett... Anonymous poster hash: 7ac48...952 Men hvorfor? De kan forsyne seg, og så hva? Det kan de jo også med en flaske vann? Hvorfor er det det med å forsyne seg, som er det største problemet og ikke selve ammingen? Anonymous poster hash: f1623...c52
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Pupp etter barne-tv🙊😂😂😂😂 Anonymous poster hash: be02f...9e4
hol(L)y COW Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Å amme barn som klarer å forsyne seg selv (noe de vanligvis klarer når de er ett år) er ekkelt. Og at noen synes jeg har en merkelig holdning i forhold til det får bare ha det, det er ikke dermed sagt at det er jeg som har feil og de som mener motsatt av meg som har rett... Anonymous poster hash: 7ac48...952 Noe er jo tydeligvis galt med deg om du ikke tåler at folk snakker om amming for barn som ikke engang er 1 år, og når du ikke engang klarer å holde dette for deg selv. Det er iallfall ikke de som følger anbefalinger fra WHO og norsk helsevesen det er feil med. Men du klarte kanskje ikke amme selv? Synd, men enda mer synd om det har gjort deg bitter. Sorry, klarte ikke å la være...............
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 TS, har det skjedd noen større endringer i det siste, f.eks. barnehage? Det kan ha sammenheng med økt kosebehov. Han kan også trenge mer mat, du kan jo se om det hjelper med mer fast føde. Forresten trist å se hvor mange voksne folk som bruker ord som "æsj" om amming av 1-åringer og større. En ting er at man ikke kunne ha tenkt seg å amme større småbarn selv, men vær nå litt voksne da og hold trangsyntheten for dere selv. Anonymous poster hash: 17971...e72
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Huff... Grøsser ved tanken at barn som kan gå og snakke pluss finne frem puppen selv bli ammet. Men det er meg. Og jeg burde sikkert holdt det for meg selv, men klarte dessverre ikke. Anonymous poster hash: 5c21c...8c2 helt enig med deg, det er bare ekkelt Anonymous poster hash: d1482...184
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Pupp etter barne-tv🙊😂😂😂😂 Anonymous poster hash: be02f...9e4 What did I miss? Anonymous poster hash: f4784...b60
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 Det er mer æsj å gi ferdigprodusert barnemat på glass og grøtpulver med masse dritt som palmeolje mm, enn å amme et barn.. Anonymous poster hash: 006f0...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå