Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Hjelp meg! Jeg skal ha permisjon fra 20. Juni. Det vil si at feriepengene blir utbetalt i juni som vanlig. I juli pleier jeg å ha ferie vanligvis. Dette er ikke noe jeg bestemmer, bedriften er stengt denne måneden. Vi pleier da å få junilønna utbetalt. Jeg kan ikke ta ut ferien så tidlig når jeg er i permisjon pga de lovpålagte permisjonsukene vi må ta etter fødsel. Jeg planlegger derfor å ta ut ferien min i oktober. Men Nav sier da at jeg ikke vil utbetalt noe den måneden. Vil ikke det da si at jeg egentlig mister en lønn? Altså at jeg mister junilønna? Anonymous poster hash: 4282f...5ff
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Det vil si at du får permisjonspenger og lønn i juni. I juli vil du få permisjonspenger som vanlig. Det du får ekstra i juni sparer du til oktober og lever på det mens du har ferie. Anonymous poster hash: fbe42...3f7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Ok. Så jeg får dobbelt opp i juni? Da er det jo ingen problem? Da kan jeg bare svare. Må jeg si fra om dette til lønnskontoen? Eller går det automatisk? Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 4282f...5ff
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Lønnskontoret, skulle der stå. . Anonymous poster hash: 4282f...5ff
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Det burde bli riktig selv om du ikke sier noe, men ulike bedrifter har litt ulike rutiner på dette slik at det sikkert kan være lurt å ta en prat med lønningskontoret for å få vite skikklig hvordan de gjør det hos dere. Anonymous poster hash: e8d02...0d0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Du må uansett melde fra til arbeidsgiver om når dimittert skal Ha permisjon og når du skal ha ferie, så lønnskontoret ditt får da også beskjed. Anonymous poster hash: 2986b...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå