Gå til innhold

Hvor sikker er estimering Ul.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er estimert til 2510 gr i uke 35.

Men når jeg fikk min første ble den estimert til å bli en kjempe baby. Var 3500 blank når den kom. Hvilket ikke er stort..

Håper på en god og rund baby snarere enn disse små rekene.

Hva er egentlig oddsen for at Ul har rett ang vekta?

Noen som har fått helt feil vektestimering?

Feil evnt opp eller ned? :)

Anonymous poster hash: 44980...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble fulgt veldig nøye opp, tror jeg hadde UL en gang i uken på slutten, fikk beskjed om at babyen kom til å veie nesten 5 kg til termin. 10 dager etter termin kom det ut en jente på 3970 g. Veldig glad for at hun ikke var 5 kg.

Skrevet

;)

Skrevet

Jeg ble fulgt nøye opp på slutten pga seteleie, var på 2 vekstestimeringer av forskjellige leger/jordmødre og begge tok nesten 1 kg feil.. Så jeg stoler ikke på det ved evt neste fødsel ;-)

Anonymous poster hash: 3c97f...0e3

Skrevet

De sier jo 10% feil er normalt. Men, jeg har opplevd større avvik enn det. Siste UL jeg hadde ble babyen estimert til 3100 gram, og ut kom baby på 3085, 4 dager etterpå. Så det var VELDIG nøyaktig :)

Anonymous poster hash: 7803b...a14
Skrevet

Hos meg stemte det veldig bra, bommet med 100 gram, hadde flere ultralyder mot slutten, den siste to dager før jeg fødte.

Fikk ekstra oppfølging pga stort barn, var estimert til å bli ca 5,5 kg til termin, men ble født 3 uker før og veide da 4858g.

Anonymous poster hash: 14a61...c15
Skrevet

På meg har de vært ganske nøyaktig :) Med nr 2 var jeg på vekstestimering i uke 35, og han ble estimert til 3 kg den dagen. Han ble født 3 dager senere og veide 3030 gr :) Med nr 3 ble hun estimert til å være 3,7-3,8 kg ved termin i uke 32, 36 og 38. Hun ble født 1 uke over termin og veide 4000 gr så ville ha veid rundt 3,8 kg om hun hadde kommet på termin :)

Skrevet

Her ble babyen estimert til å være 4200g . Han kom 15 timer senere og var 4174g så ganske nøyaktig :)

Skrevet

Min er estimert til 2510 gr i uke 35.

Men når jeg fikk min første ble den estimert til å bli en kjempe baby. Var 3500 blank når den kom. Hvilket ikke er stort..

Håper på en god og rund baby snarere enn disse små rekene.

Hva er egentlig oddsen for at Ul har rett ang vekta?

Noen som har fått helt feil vektestimering?

Feil evnt opp eller ned? :)

Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å få en stor baby som var over gjennomsnittet,å han veide 2940 når han kom.

Anonymous poster hash: 3644f...4e7

Skrevet

Hos meg bommet de med omtrent en kg. Ble estimert til ca 3500 og ut kom en stor jente på 4410.

Skrevet

Min ble estimert til å være 3.7-3.8 kg ved termin. Var 3480 gr to uker før, så jeg vil si det stemte ganske bra.

Anonymous poster hash: 721e2...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...