Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å levere til trykk i morgen eller på tirsdag, alt etter hvor mye jeg får gjort i natt. Det er ikke mye som gjenstår, men likevel sånt som tar litt tid, og det er feks å se over bruk av kilder, alt må jo med og litteraturlisten på alfabetiseres. Konklusjonen har jeg ikke skrevet, men den ligger klar i hodet, sånn ca, i tillegg til at jeg må skrive en del overganger for å binde oppgaven mer sammen, og det er virkelig noe jeg hater. "Nå skal jeg gjøre ditt og datt, i det kapitelet gjør jeg sånn.." 

Men, jeg har altså kommet dithen at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig om resultatet. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en oppgave i toppsjiktet, ikke nest best heller, tipper nok at jeg havner på en C. Og det er ok. Men jeg bryr meg ikke akkurat nå... værsåsnill og fortell meg at det er normalt? Jeg har sittet inne i dagevis, jeg var ute av huset i går og fredag fordi jeg måtte på jobb, men ellers husker jeg ikke sist jeg var ute og gjorde noe annet.. Jo, forrige søndag var jeg vel en tur på plantasjen... Haha. Dette er galematias.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk lov å si at noe er godt nok. Og kan du leve med godt nok, så fint. Min master var god nok. Jeg skulle ikke bli phD uansett, så samme hva jeg fikk nær sagt. 

Skrevet

Da jeg studerte (for ca 100 år siden) hadde vi kun en tanke i hodet etter levering: 4,0 er gull!

Skrevet

Det var egentlig betryggende. Skal ha en muntlig eksamen i tillegg. Det velger jeg å ignorere akkurat nå, har ikke hatt muntlig siden videregående. Isje bra.

Skrevet

Sånn tenkte jeg også. Det viktigste ble å være ferdig og hjelpetanken var "Om ti år vil ikke en eneste arbeidsgiver være interessert i denne karakteren uansett". Målet for hovedoppgaven var laud (for omtrent 1000 år siden her også) selv om veilederen min var skrekkslagen over å ha ansvar for en oppgave der ambisjonsnivået var så altfor lavt i følge hans standard. 

Skrevet

Å vite med deg selv at det er bra nok det du leverer må jo bare være toppen av ro! :D

Det er kjempe bra og jeg mener det viser en trygghet i faget når du klarer å være så rolig og avslappet før levering. Hadde du tvilt på deg selv hadde vel panikken tatt deg omtrent nå.

Lykke til! :)

Skrevet

Sånn tenkte jeg også. Det viktigste ble å være ferdig og hjelpetanken var "Om ti år vil ikke en eneste arbeidsgiver være interessert i denne karakteren uansett". Målet for hovedoppgaven var laud (for omtrent 1000 år siden her også) selv om veilederen min var skrekkslagen over å ha ansvar for en oppgave der ambisjonsnivået var så altfor lavt i følge hans standard. 

Jeg tror min veileder syns at jeg er rotet og usammenhengende. Har forklart henne at jeg dessverre er av typen som ikke presterer før i siste llten, og det er egentlig en helt forferdelig egenskap å ha, for det skaper mye frustrasjon, og i dette tilfellet så betyr det jo at jeg ikke har fått lufta ideer på tilstrekkelig måte.

Skrevet

Å vite med deg selv at det er bra nok det du leverer må jo bare være toppen av ro! :D

Det er kjempe bra og jeg mener det viser en trygghet i faget når du klarer å være så rolig og avslappet før levering. Hadde du tvilt på deg selv hadde vel panikken tatt deg omtrent nå.

Lykke til! :)

Takk. jeg håper din antakelse stemmer. ;) Jeg har nok rimelig  god kontroll på det jeg tar for meg, det er bare det om jeg klarer å få det fram på en måte som gir mening på papiret, ikke bare i mitt hode. 

Skrevet

Du kan jo prate for deg. Det er en rimelig stor fordel på muntlig, vettu........

Skrevet

Jeg heier til siste slutt - og tenker at det å vite med seg selv at noe er godt nok er en god egenskap. Det er det i min jobbhverdag i alle fall- jeg presterer godt nok- men går heller hjem til familien enn å prestere perfekt. Det er min prioritering.

Skrevet

Puh. Jeg har egentlig en prestasjonsangst av en annen verden. GLeder meg til dette er overstått, og så satser jeg på å ta sensor med storm. Kanskje jeg kan ta et kved. 

Skrevet

Få levert, det er ikke nå du legger grunnlaget for en A uansett, bare få faenskapet ferdigstilt og skaff deg et lite kollaps-hull før muntlig. Du fikser dette! Prestasjonsangst skal man ha en god dose av for å bli god, men du har også om du kjenner etter et grunnfjell av tru på deg sjøl. Det er faktisk den ultimate kombinasjonen.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Luten sa det så fint, dette fikser du! :D

Skrevet

Håper du har levert! Og sier som min mamma alltid har sagt til meg : Hvis du vet du har gjort det du kunne er det bra nok uansett. Jeg blir kanskje ikke verdensmester med den innstillingen, men jeg lever godt med den. 

Skrevet

Tusen takk, damer! Jeg leverer i kveld eller i morgen tidlig. Sitter med noe finpuss nå, bare. Dette blir godt nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...