Gå til innhold

Journalen hos lege.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få utskrevet journalen hos legen eller kan han nekte?

Event: koster det mye?

Anonymous poster hash: bdd56...89c
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du har rett på innsyn, men du har ikke rett på å få den til odel og eie.

Skrevet

Kan man få utskrevet journalen hos legen eller kan han nekte?

Event: koster det mye?

bare å be om å få den utskrevet, du har selvsagt rett til å se din egen journal. Det koster ofte et gebyr på 80kr eller noe sånt for utskriften.

Anonymous poster hash: fb6a6...754

Skrevet

koster det like mye uansett hvor mange sider man har?:P Har vært en del til legen de siste årene........

Skrevet

du har rett på å eie din egen journal jo! men du må betale gebyr. her måtte vi betale ca 200. 

Anonymous poster hash: 1332c...a7c
Skrevet

da skal jeg spørre etter den i morgen, strever enda med problemer de ikke finner ut av og hadde vært greit å sett hva de har skrevet(Og jeg har sagt, ikke alt man husker)opp gjennom årene.............

Skrevet

Du kan også be om at legen ser igjennom den sammen med deg hvis det skulle være ting du ikke forstår i journalen,) 75 kr koster det ved legekontor her vi bor. Men du må beskjed om å få tilsendt journal skriftlig,det praktiserte vi i allefall når jeg jobbet på sykehus.

Anonymous poster hash: eb1f3...a55

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var ikke det vi praktiserte når jeg jobbet på legekontor, kanskje det er nye regler nå da, eller sær lege :P

Skrevet

Det er rett som de skriver over her, MEN legen kan også nekte deg innsyn i visse tilfeller. Jeg fikk ikke se den fordi jeg ikke var frisk nok den gangen til å kunne se den. 

Anonymous poster hash: 92edf...453
Skrevet

ikke frisk nok som i psykisk?

har ikke slike problemer, så håper jeg får den altså:S Men det har vært så mange forksjellige leger og ved 2 forskjellige legekontor(ene er nå nedlagt), tro om journalene er slått sammen da?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ikke frisk nok som i psykisk?har ikke slike problemer, så håper jeg får den altså:S Men det har vært så mange forksjellige leger og ved 2 forskjellige legekontor(ene er nå nedlagt), tro om journalene er slått sammen da? Anonymous poster hash: bdd56...89c

Den blir ikke automatisk overført om du bytter lege, det må du selv be om. Men legen er pliktig å oppbevare journalen din likevel, så den skal finnes. Med mindre den ene legen tok over praksisen til den andre, da følger den med

Skrevet

okei:-)

på den linken finner jeg bare priser for utlevering av journal til diverse, ikke til meg selv personlig.......kan da ikke koste over 1000 kr for journalen min!:o

Skrevet

Står på side 18: utlevering/kopi av pasientjournal til pasient, kr 85

Skrevet

åh har jeg hoppet over det:-) da håper jeg det gjelder uansett hvor mange sider man har gjennom årene...(at det ikke bare gjelder per. gang)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Summen er pr journal, ikke sider :-)

Skrevet

okei det var bra, ellers hadde det blitt ekstremt dyr...har sikkert en god del sider fra de årene:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...