Gå til innhold

Kan min samboer kaste meg ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefaren fikk nettopp leilighet, og skulle flytte sammen, men første helg viste det seg at han hadde nok en gang brøt et løfte han ga meg og ikke minst har løyet for meg i månedsvis. Slik han er så er det ikke forsvarlig å bo der når vi venter barn, og det var på prøve for barnet sin del vi flyttet sammen, hvor jeg skulle signere kontrakten siden han allerede har gjort meg hjemløs en gang tidligere denne graviditeten. Nå nekter han å flytte, og mener jeg må gjøre det. I husleiekontrakten så står begge sine navn, men det var jeg som signerte siste sida. Tror heller ikke utleier er så interessert i å leie ut til han som enslig, da vi fikk han siden vi fremsto som en rolig barnefamilie, noe jeg virkelig håpte vi var også. 

Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre? Må jeg virkelig ut på leiemarkedet atter en gang? 

Anonymous poster hash: a053f...450

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et meget voksent svar, det jeg var ute etter her var hvordan jeg står stilt juridisk her og om noen vet noe konkret om dette eller har tanker eller råd jeg kan sjekke videre opp i / bygge videre på for å kunne sitte igjen med leiligheten. Og om du tror jeg heter Pernille så gjør jeg nok ikke det, men vil videre stille spørsmålstegn ved modenheten til brukerne på dette forumet her, da jeg er ny her og anså dette som et seriøst forum. 

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Tråden er ryddet for forsøk på identifisering av bruker.

Vær så snill å forhold dere til forumsreglene.

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Skrevet

Dersom dere begge står på leiekontrakten kan han ikke kaste deg ut.

Vil anbefale deg å kontakte jussbuss eller annet gratis juridisk hjelp.

Bare for å være på den sikre siden :)

Skrevet

Snakk med utleier, han bestemmer vel egentlig til syvende og sist. I verste fall må han bo sammen med deg ut oppsigelsestiden utleier har i kontrakten, og du bor videre?

Anonymous poster hash: 1a907...266

Skrevet

Har ordnet seg nå. Utleier ønsker ikke å ha noen av oss boende, og jeg ønsker ikke å bo en plass med en husvert som ikke liker meg, så ser meg heller rundt etter noe bedre. Kanskje like greit, siden jeg fikk så dårlig start i denne leiligheten? :)

Skrevet

Det ordner seg! Så teit utleier da? Hvorfor gi dere leiligheten om han ikke ønsker noen av dere? Er det mulig??.... Mye rare folk!

Anonymous poster hash: 1a907...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...