Gå til innhold

Hvordan er det å være deprimert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen som har opplevd å være deprimert fortelle litt om hvordan det var? Jeg bekymrer meg for om jeg kan være på vei inn i en depresjon (i så fall mild, moderat, ikke verre). Vanskelig å sette ord på hvordan jeg tenker, men håper det går over av seg selv snart..

Anonymous poster hash: 268cf...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har ikke lyst til noe, man har en tung sky over seg, man er sliten, tenker negativt, er lei seg osv.

Anonymous poster hash: dcce1...ed3

Skrevet

Ingen energi, orker ikke å gjøre de enkleste ting, dårlig matlyst, bare lyst til å sove, bare lyst til å være alene, finner ikke glede i noe spesielt.. Tungt og grått. Finnes mange depresjonstester på nett. Tok en av dem, og resultatet stemte overens med testen psykologen ga meg en måned senere.

Anonymous poster hash: f302f...026

Skrevet

Jeg ser ikke vitsen med noe.
Gleden i ting er vekk. 

F.eks. Før, kunne jeg glede meg over å gå på nille, kjøpe en ramme, male den, og finne et fint bilde til å ha i, henge den opp osv.

Nå: "Hva er vitsen?  Bare styr og kostnader"

Gleden med små hverdagslige ting er borte. Ser ikke meningen med noe. Alt er "hva er vitsen?"

Anonymous poster hash: 6c983...cfc
Skrevet

Takk så mye for svarene, men huff, kjenner meg veldig igjen i alt..

Hva kan man gjøre med det da? Føler at det er alle andre som faktisk ser mening i ting som er naive og overfladiske og at det er _dette_ som er virkeligheten..

Anonymous poster hash: 268cf...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...