Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Vi har vært sammen ti år. Er egentlig glade i hverandre, men ender alltid opp i de samme håpløse kranglene. Som gjør alt svart og vi ikke ser løsning på. Vi er forskjellige. Ser ting så forskjellig. Når vi har det bra har vi det supert, men så brister idyllen fordi virkeligheten slår oss i trynet. Han føler seg urettferdig behandlet og jeg føler jeg strekker meg for å tilfredsstille han. Han ser det ikke. Ser bare alle feilene mine. Mener jeg alltid klager på han. I det hele tatt. Jeg er så lei! Og lei meg. Vet ikke om jeg orker dette mer.. Vi har to små barn også. Tror ikke det kan "fikses" denne gangen. Er det bedre å gå fra hverandre, når hverdagen fungerer så dårlig? Anonymous poster hash: 782c7...8ce
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Har dere prøvd samlivsterapi? Snakke ordentlig ut? Strekke dere enda lengre for å gjøre den andre glad? Anonymous poster hash: 60f80...244
Gjest Antarctica Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Hva er det som føles så urettferdig? Og hva er det du klager over?
Gjest Antarctica Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Hva er det som føles så urettferdig? Og hva er det du klager over? (I følge ham, mener jeg?)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Mannen mener at hvis man må gå i terapi da er forholdet i realiteten over.. Mannen føler vel at jeg "styrer showet" i familien AS.. Mens jeg vet (etter å ha prøvd å overlate kontrollen x antall ganger) at da blir ingenting gjort, og alt slår tilbake på meg etterpå. Han føler det urettferdig at jeg ikke kan ta kritikk på noe (det er litt sant), mens jeg kan kritisere ham. Komplisert med andre ord. Det er bare vanskelig å drifte alt, og samtidig alltid holde kjeft. Men jeg holder kjeft. Stort sett. Har jo skjønt at det ikke hjelper å klage, så de siste årene had jeg prøvd å rose veldig, bare han løfter tallerkener fra bordet og over på kjøkkenbenken. Har sluttet å "purre" på ting. Ba han om å rydde på terrassen. Ble ikke gjort - gjorde det selv. Ba han skifte dekk - ble ikke gjort. Kjører fortsatt på vinterdekk.. Sukk.. Takk for svar dere to!! Anonymous poster hash: 782c7...8ce
3 i april Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Dere trenger hjelp ! Å samlivsterapi er nok veien å gå om mannen nekter så bør du gjøre han klar over at forholdet deres er over om han IKKE vil gå med på å få hjelp...Men at dere kan REDDE forholdet om dere får hjelp NÅ både for deres skyld , men aller mest for de små barna deres som ikke fortjener skilte foreldre for far er sta.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Bla Bla Bla. en trend og gå fra mannen for tiden? synes alle går fra hverandre fortiden Anonymous poster hash: f09ea...b1f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Dere må prøve å få hjelp før dere gir opp. Hva med et prep kurs for å lære å kommunisere og forstå hverandre bedre. Får gode tilbakemeldinger og er slett ikke for par som allerede har gitt opp! Anonymous poster hash: d2c89...b49
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Har på ingen måte lyst til å gå fra mannen. Jeg elsker han. Han elsker meg (?) jeg vil ikke at barna våre skal bli skilsmissebarn. Vil noen det? Men vi gjør hverandre vondt. Igjen og igjen. Det er så vanskelig å forandre på inngrodde personlighetstrekk. Kanskje jeg får bønnfalle ham om å bli med på kurs. HI Anonymous poster hash: 782c7...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå