Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hvordan regner dere ut når spiren satt? Mensterminen min er 26 mai, ul sier 6 juni. Kan jeg bare regne antall uker jeg er på vei i følge ul tilbake? En kalender på nett sier antatt dato 11 sept som uke 3 i svangerskapet. Hva er da uke 1 og 2? Anonymous poster hash: 720dc...308
<3 2G <3 Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Uke en og to er de to ukene fra før eggløsning, så da blir uke tre og fire fra eggløsning å da du skulle ha fått mens. Derfor vi regner fra første dag på siste mens.
Megselv123 Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Uke en og to er de to ukene fra før eggløsning, så da blir uke tre og fire fra eggløsning å da du skulle ha fått mens. Derfor vi regner fra første dag på siste mens. Men jeg skulle egentlig hatt mensen fra 13 sep og utover, blir det riktig da? Skjønner ikke alt dette. Siste mens var 17 august og den er veldig regelmessig
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 De regner ikke fra befruktning på oul. De antar en termin utfra størrelsen på babyen. Derfor er det at det ikke alltid stemmer med ens egne beregninger Anonymous poster hash: b0b88...32c
Megselv123 Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 De regner ikke fra befruktning på oul. De antar en termin utfra størrelsen på babyen. Derfor er det at det ikke alltid stemmer med ens egne beregningerAnonymous poster hash: b0b88...32c Men hvordan regne ut når man ble gravid da?
<3 2G <3 Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Uke en og to er de to ukene fra før eggløsning, så da blir uke tre og fire fra eggløsning å da du skulle ha fått mens. Derfor vi regner fra første dag på siste mens.Men jeg skulle egentlig hatt mensen fra 13 sep og utover, blir det riktig da? Skjønner ikke alt dette. Siste mens var 17 august og den er veldig regelmessig Det tar noen dager, opptil en uke, fra eggløsning til det fester seg. Derfor kan det bli store avvik. Eggløsning kan være tidligere eller senere enn en tror. Dette kan å virke inn. 40 uker fra første dag i siste mens. Slik regner en
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 De regner ikke fra befruktning på oul. De antar en termin utfra størrelsen på babyen. Derfor er det at det ikke alltid stemmer med ens egne beregningerAnonymous poster hash: b0b88...32c Men hvordan regne ut når man ble gravid da? UL regner ikke ut når man ble gravid, men når babyen antas å bli født. Anonymous poster hash: 9182e...507
Megselv123 Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Uke en og to er de to ukene fra før eggløsning, så da blir uke tre og fire fra eggløsning å da du skulle ha fått mens. Derfor vi regner fra første dag på siste mens.Men jeg skulle egentlig hatt mensen fra 13 sep og utover, blir det riktig da? Skjønner ikke alt dette. Siste mens var 17 august og den er veldig regelmessig Det tar noen dager, opptil en uke, fra eggløsning til det fester seg. Derfor kan det bli store avvik. Eggløsning kan være tidligere eller senere enn en tror. Dette kan å virke inn. 40 uker fra første dag i siste mens. Slik regner en Er ikke bare bare dette:p men siden ul sier jeg er36 pluss 4 i dag, kan jeg regne meg tilbake på den måten?
Megselv123 Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 De regner ikke fra befruktning på oul. De antar en termin utfra størrelsen på babyen.Derfor er det at det ikke alltid stemmer med ens egne beregningerAnonymous poster hash: b0b88...32c Men hvordan regne ut når man ble gravid da? UL regner ikke ut når man ble gravid, men når babyen antas å bli født. Anonymous poster hash: 9182e...507 ! Em hvordan skal keg da regne befruktning?
<3 2G <3 Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 De regner ikke fra befruktning på oul. De antar en termin utfra størrelsen på babyen. Derfor er det at det ikke alltid stemmer med ens egne beregningerAnonymous poster hash: b0b88...32c Men hvordan regne ut når man ble gravid da?Ul er for å sette ca tidspunkt du føder. Når det ble baby er umulig å si, da vi alle ikke har samme syklus. Men vil tro du hadde sex dagen før el, egget festet seg innen en uke og du nå snart blir mamma.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Hvis det er for å finne ut ekstakt hvor langt du er på vei, er det bare å telle deg bakover. Trekk først fra 2 dager (et svangerskap er 40+2, litt varisasjoner på nettet, men sykehusene opererer vel med 40+2) og så tell deg bakover i uker. En termin på 6 juni 36+4 uker på vei. Sykehusene brys seg ikke om menstermin. De ser bare på oul terminen Anonymous poster hash: b0b88...32c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 De regner ikke fra befruktning på oul. De antar en termin utfra størrelsen på babyen.Derfor er det at det ikke alltid stemmer med ens egne beregningerAnonymous poster hash: b0b88...32c Men hvordan regne ut når man ble gravid da? UL regner ikke ut når man ble gravid, men når babyen antas å bli født. Anonymous poster hash: 9182e...507 ! Em hvordan skal keg da regne befruktning? Det må du gjøre selv. Regne på når du hadde eggløsning og når du pulte rundt den tiden Anonymous poster hash: 9182e...507
<3 2G <3 Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Uke en og to er de to ukene fra før eggløsning, så da blir uke tre og fire fra eggløsning å da du skulle ha fått mens. Derfor vi regner fra første dag på siste mens.Men jeg skulle egentlig hatt mensen fra 13 sep og utover, blir det riktig da? Skjønner ikke alt dette. Siste mens var 17 august og den er veldig regelmessigDet tar noen dager, opptil en uke, fra eggløsning til det fester seg. Derfor kan det bli store avvik. Eggløsning kan være tidligere eller senere enn en tror. Dette kan å virke inn. 40 uker fra første dag i siste mens. Slik regner en Er ikke bare bare dette:p men siden ul sier jeg er36 pluss 4 i dag, kan jeg regne meg tilbake på den måten? Ja, men det blir uansett ca tall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå