Gå til innhold

Vil bli helsefagarbeider og trenger info. hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei
Jeg er sykepleierstudent 2. år deltid. Har nåddet 70 studiepoeng. Bestått medikamentregning. Jeg er nødt til jobbe ved siden av studien, og har to små barn. Men nå er jeg slitt med å følge studien fordi den krever mye lesning og innleveringer, særlig under praksis. Nå tenker jeg på å ta permisjon inntill videre, men lurer på om jeg kan få godkjent som hjelpepleier/helsefagarbeider nå, evt hvor kan jeg henvende til. Jeg har jobbet som omsorgs asisstent i ca 5 år på 50 % + vikariater.
Takk på forhånd.

Anonymous poster hash: 3c63f...569
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror autorisasjonskontoret kan være de riktige.

Skrevet

Ta kontakt med fylkeskommunen.

Skrevet

Du får lønn som hjelpepleier ja, men du kan ikke søke jobb som helsefagarbeider. Du får ingen autorisasjon uten å gå opp til fagprøven, og da må du gå på skolen....  Men hold ut nå da... Jeg går 3 året deltid. Jobber 100 prosent ved siden av. Har to barn jeg også... Det er tøft i praksisperiodene, men det klarer du vettu=)=)=)

Skrevet

du må ha 8500 timer praksis for å gå opp til fagbrev uten skole. Det er ca 5 år i full stilling.. Du må altså uansett gå skole, og da holder du ut sykepleier 3 året isteden. Siste året skal du jo "bare" skrive bachelor( skrives vel ikke sånn ) oppg. :fnise:

Skrevet

Hvis du har jobbet 50 prosent i 5 år og i tillegg går skole så teller alt dette med i de 8500 timene du må ha for å gå opp til fagprøven. Du kan ta kontakt med fylkeskommunen og opplæringskontoret. Der kan du få vite hvor mange timer du Evt mangler for å gå opp til fagprøven. Helsefag 2 år teller som 2 år i full jobb. Mulig sykepleierstudiet teller på samme måte. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...