Anonym bruker... Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Vi leier en leilighet og en ting som irriterer oss er at søppel dunken alltid er så innmari full. Vi har den størrelsen større enn vanlig standard dunk men den er så full hele tida så vi får jo ikke kasta søpla våres. Vi har sagt fra til huseier at han må skaffe større dunk pga plass mangel men da får vi bare til svar at det er så dyrt og få større dunker. Så da må vi enten oppbevare søppel inne eller i søppel sekk ute men når først dunken blir tømt så blir den jo da nesten halv full igjen samme dagen.. Har vi noen "rett/krav" på og forlange større dunk eller noe?? Blir absolut ingen god lukt med søppel inne og ute så kommer da fugler og mus og knager i søppelsekken og drar alt utover. Nå er det hus eier (5 pers der),vi(4stk) og leiligheten ved siden av (2stk) som skal bruke samme søppeldunk..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Dere skal ha egen dunk, og om abonnement på dette er inkl. i leia eller ikke står vel i kontrakten? Hvis huseier skal stå for dette krever du det, eller gir beskjed om at du kan ordne det mot redusert leie. Anonymous poster hash: ed3b1...ad6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Står bare at renovasjon er inkludert i leia. Har sagt fra mange ganger men han er gjerrig han vi leier av så nekter og skaffe større dunk :/ HI Anonymous poster hash: 0c7bc...5b1
It's all about me Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Npr renovasjon er inkludert i leia har dere jo betalt for å få kaste søppelen deres. Er dunken alltid full er det utleiers problem siden han har inkludert dette. Så gi søpla til han, så kan han oppbevare det inne hos seg selv eller på din trapp :-) Ev. Kan han da skaffe større dunk hvis han foretrekker å bli kvitt det raskere. Hadde også tatt en telefon til renovasjonen og fått et svar på hvor mange en slik dunk dere deler egentlig er beregnet på.
Anonym bruker... Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2014 Ja da skal jg ringe de i morgen og spørre. For sånn det er nå så er det håpløs situasjon..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Har dere ikke egen søppeldunk, vil det si at dere ikke bor i en "registrert enhet" dvs. at huseier ikke betaler kommunale avgifter for deres leilighet. Det er ulovlig og kan koste huseier veldig mye mere penger. Anonymous poster hash: a4be7...8cc
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Har dere egen dunk eller deler dere med huseier eller noen andre. En vanlig dunk bør være mer enn stor nok for en anlig famile. Om det ikke holder bør dere kansje tenke mer på hvordan dere sorterer. Anonymous poster hash: c72b6...440
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Har dere egen dunk eller deler dere med huseier eller noen andre. En vanlig dunk bør være mer enn stor nok for en anlig famile. Om det ikke holder bør dere kansje tenke mer på hvordan dere sorterer. Anonymous poster hash: c72b6...440 Leste du innlegget i det hele tatt? De er tre familier som deler på en dunk. Få med øynene neste gang og LES, så slipper du å komme med hjernedøde kommentarer. Anonymous poster hash: ed3b1...ad6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Forøvrig, hvis det er fullt, så hadde jeg bare satt posen ved siden av dunken. Om katter osv kommer og herper posen er ikke det ditt ansvar. Anonymous poster hash: ed3b1...ad6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Vi leier ut, og betaler kommunale avgifter også for leiligheten vi leier ut selvfølgelig, de har egen dunk. Vi kunne velge om vi ville ha store dunker som var beregnet på flere husholdninger eller en dunk til hver, vi valgte en dunk til hver siden vi har plass til det. Mye lettere for alle sammen og forholde se til en egen dunk synes vi. Høres ut som deres huseier bare har bestilt dunk til stor husholdning og ikke har registrert at det er flere husholdninger? Anonymous poster hash: be8aa...bf6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Begynn å tenne på søpla da. Lag søppelbål. For en gjerrig fjott av en utleier! Anonymous poster hash: 13f6c...ed0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Begynn å tenne på søpla da. Lag søppelbål. For en gjerrig fjott av en utleier! Anonymous poster hash: 13f6c...ed0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Har dere ikke egen søppeldunk, vil det si at dere ikke bor i en "registrert enhet" dvs. at huseier ikke betaler kommunale avgifter for deres leilighet. Det er ulovlig og kan koste huseier veldig mye mere penger. Anonymous poster hash: a4be7...8cc Er det sant? Her vi bor har vi også kun ett sett søppelbøtte. Er selvsagt problemer med søppel her og... Aner ikke om vi er registrert. Det tviler eg egentlig på! Anonymous poster hash: 5b3c4...f67
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Har samme problemet med naboen som fyller opp restavfalldunken... Hadde naboen sortert hadde det ikke vært noe problem... To boenheter der vi er registrert en i naboens og vi er to i min. Kan det være en del av problemet hos dere og? Anonymous poster hash: 603c6...556
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Jeg hadde bare satt søppelposen ved siden av søppeldunken og latt det være huseiers problem. Dere har renovasjon inkludert i leia, så dette må han ta på sin kappe. Anonymous poster hash: c6075...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå