Fandens Oldemor Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Jeg mener; det virker jo veldig nyttig for å skaffe seg forhold (bli kjent, få kontakt), men så ser det ut til å kunne by på problemer etterpå. Noen misliker mengden tid partneren bruker på facebook. Andre misliker det de gjør der, altså hvem de blir venner med, hva de liker og kommenterer på osv. Noen finner til og med ut at partneren har et slags forhold på si med noen på facebook. Det er kanskje lettere å slenge ut en "like" på et bilde en gammel flamme har lagt ut, eller svare på en innboksmelding mottatt en fuktig natt enn det er å oppsøke vedkommende in real life. Denne måten å sosialisere seg på er jo relativt ny, og jeg blir litt betenkt. Tror nok mange forhold kan ha fått problemer på grunn av facebook. Hva er deres erfaringer? Problemfritt eller utfordrende?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Helt enig med deg! Anonymous poster hash: 58c31...6e1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Ikke noe problem her heller Anonymous poster hash: 29ce9...7a6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Facebook er null problem, men telefon og annen nettsurfing tar nok for mye tid. Anonymous poster hash: 2a290...af6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Ja jeg er enig...vi merker det her i huset...det har vært krangel noen ganger pga fb. Anonymous poster hash: 38be0...7ce
PrinsesseHengepupp Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Kommer nok an på bruken, og ikke minst på menneskene i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Her står ikke sosiale medier i veien for forholdet. Men så holder vi begge lav profil og hverken publiserer eller kommenterer noe særlig. Anonymous poster hash: 85dd9...570
Modesty Blaise. Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Hvis Facebook er et problem for forholdet, så er det nog ganske mange andre problemer gom ligger til grunn for det. Enten om man er usikker i forholdet, blir sjalu, at man bruker for mye tid på det osv. I et forhold som fungerer veldig bra i utgangspunktet så kan jeg ikke se at Facebook i seg selv skal være det som skaper problemet.
Stella Maris Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Det er ikke et problem her i huset, men har flere venner som har hatt store konfrontasjoner, og til og med brudd pga hva som foregår på fb, eller hva man tror foregår der
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Helt ukjent for meg... Både jeg og mannen er på facebook, men vi er ikke venner der. Jeg bruker facebook mest for å holde kontakt med familie og venner på hjemplassen min (har flyttet langt vekk), mannen snakker jeg med hver dag ansikt til ansikt og har overhodet ingen behov for å kommunisere med han på nett. Vi har vært sammen i 16-17 år og er veldig trygge på hverandre, aldri vært noe sjalusi i forholdet vårt. Anonymous poster hash: 79980...032
Kanutten83 Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Her er Facebook null problem Som ei sier, hvis Facebook er et problem ligger det mest sannsynlig større problemer under...
Fero Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Bryr meg ikke om hva han trykker liker på eller ikke, og tror ikke han bryr seg om hva jeg gjør heller. Jeg irriterer meg mer over at mora hans aldri liker noe av det jeg legger ut, mens hun alltid liker og kommenterer det eksen hans legger ut Hverdagsproblemer altså, hehe.. Hvis det skulle være noe, så skulle jeg kanskje ønske han postet et ultralydbilde og viste at han var stolt, eller i det minste gadd å takke for gratulasjonene vi fikk da det ble offentliggjort, men men.. Ikke akkurat noe å krangle om.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Jeg hadde aldri giddet å være sammen med en mann som tilbragte veldig mye tid på face. Men det er jeg heller ikke:) Anonymous poster hash: 9d05f...691
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Helt problemfritt...Tror nok han følger med på hva jeg legger ut, og hva jeg kommenterer, men det er da helt uproblematisk, da jeg ikke har noe å skjule. Han legger aldri ut noe som helst. Anonymous poster hash: 6773c...df9
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Jeg fikk kontakt med en gammel venn jeg mistt kontaktn med når han fikk seg en kjærest som var fryktlig sjalu. Han tok kontakt med meg på facbook og vi skravlet masse. Mannen blei litt sjalu, han innrømmet at han ble det og han likt det ikke (nå fant exkona hans seg ny kjæreste på nettet mens de var gift, så jeg skjønner han ble redd) Men når min venn endag satt i sofaen her når han kom hjem, de hilste og praten gikk lett her. Latteren hang løst og vi hadde det kjempe hyggelig alle sammen så forsvant sjalusien. Er jeg i litt grinete humør får jeg beskjed om å skravle litt på facebook, for da blir jeg i litt bedre humør somregel. Men utover dette så har det aldri vært ett problem. Anonymous poster hash: 05c65...f65
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Facebook er OK. Venner med eksen på facebook er ikke OK Anonymous poster hash: a81cf...bdd
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 ingen problemer her heller. er ikke jeg venn med mine ex´er på face & min kjære har ikke sine ex´er på venne lista heller. Anonymous poster hash: 46676...299
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Her fikk eksen kontakt med ei han hadde gått på skole sammen med via facebook. Var faktisk hun som la an på han. Og han var utro. Men det hadde nok mer med personene enn facebook å gjøre Anonymous poster hash: 4a0a4...ac0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Min mann brukte også fb da han var utro. Men det hadde mere med han å gjøre enn siden. Men klart, det fasiliterer jo utroskapen da, gjør det lettere. Anonymous poster hash: 1f662...d64
MrsMilla Skrevet 11. mai 2014 #21 Skrevet 11. mai 2014 Helt problemfritt, egnetlig litt greit, lett å sende kjappe meldinger og chatte seg imellom :-) Tipper det har mer med forholdet å gjøre enn med selve programmet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #22 Skrevet 11. mai 2014 Tja.. Vi var sammen to år før Facebook dukket opp (ble sammen tidlig i 2005), og var allerede så trygge på hverandre da Facebook kom på banen i Noege i 2007 at det aldri ble noe problem for oss. Vi har dessuten hatt samme sivilstatus hele tiden (dvs. først i ett forhold og nå forlovet), i motsetning til mange som ikke skriver at de er i et forhold på Facebook og er litt mer hemmelighetsfulle. Men om det er BRA for et forhold vil jeg si nei til. Det tilfører ikke noe til et forhold. Facebook generelt er vel ikke bra for noe som helst Anonymous poster hash: 0a653...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå