Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Det kommer stadig vekk spørsmål om hva lillesøsteren til Nathaniel skal hete, lillebroren til Noah. Hvorfor ikke ta barnet for det det er, et selvstendig individ. Gi barnet navn uavhengig av hva eldre søsken heter. Har jeg misforstått noe? Anonymous poster hash: 2253d...89a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Her blir det samme forbokstav på jentene, men det var helt tilfeldig. Storesøster har et fransk navn og lillesøster får et mer norsk et. Anonymous poster hash: 5c628...bf1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Onkelen og tanten min fikk først en gutt, aron. Så fikk de en jente, Nora . Altså aron baklengs , syntes det var kult jeg:) Anonymous poster hash: 42b7f...753
PrinsesseHengepupp Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Må og må. Som oftest liker man jo omtrent samme type navn, så de fleste ender vel opp med navn som står greit sammen. Og det ser unektelig litt rart ut med Ola og Christel - Leonora.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Syns det høres teit ut med Michelle angelica og per Anonymous poster hash: 0cff7...0bb
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har heller aldri skjønt dette. Barna er jo tross alt ulike individer. Her har barna ganske ulike navn som stammer fra ulike land. Navnene har veldig ulike lengder og noen av dem har bare ett navn og noen to navn. Anonymous poster hash: cdc74...c29
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Fordi jeg synes det er koselig at det vises på navnene og at de er søsken. Her får begge barna samme forbokstav, mens at babyen i magen får to fornavn og storesøster har "kun et". Anonymous poster hash: 340f7...f64
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Man må ikke, barna er selvstendige individer og det er jo bare de første årene av livet de bor sammen. Men jeg tror likevel de fleste synes det er naturlig å finne noe som "passer" sammen, navnene skal jo uttales og skrives sammen i mange år.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Jeg synes det er hyggelig med navn som matcher litt i stilen! Anonymous poster hash: 88fff...e89
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Selvstendige individer både er de og blir de helt uavhengig av navn. For meg er det viktig at navnene klinger harmonisk sammen, noe annet blir som "å dra stiften over plata". Syns også det er viktig at for- og etternavn passer noenlunde i hop. Anonymous poster hash: e90ea...21a
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Jeg synes det høres temmelig tullete ut at navnene skal matche. Nå vil det antageligvis gjøre ganske ofte fordi det er forholdsvis sjeldent at navnesmaken spenner seg helt fra Ola til Angelica Leonora Men om de så het det, så synes jeg at det hadde vært ganske tøft. Hvert navn har sin historie, og det har de hos våre barn.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Fordi jeg synes det er koselig at det vises på navnene og at de er søsken. Her får begge barna samme forbokstav, mens at babyen i magen får to fornavn og storesøster har "kun et". Anonymous poster hash: 340f7...f64 Hvordan viser samme forbokstav at de er søsken? Anonymous poster hash: 80294...8a1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Søsken bor sammen i kanskje femten til tjue år av sitt liv. Resten av livet bor de kanskje sammen med en annen. Kanskje Ola og Angelica Yasmin gifter seg en dag. Navna matcher ikke, men hva betyr det. Elle er det slik at mann og kone også må ha matchende navn. Da varer ikke vårt ekteskap lenge. Anonymous poster hash: d1750...78d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Viktigere at navnet passer med etternavnet enn at det passer med søsken sine navn Anonymous poster hash: 7d3f6...495
Himmel og hav Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Selvfølgelig må de ikke matche. Mange spør vel fordi ved å si hva storesøsken heter, så sier man noe om navnesmak. Om noen ber meg foreslå et navn til lillesøstra til Nathaniel Chrisander, så nevner jeg antagelig ikke Astrid og Hedvig, men kanskje Cornelia og Leonore. Forøvrig så tenker jeg fort "kull nummer to" når jeg leser en fødselsannonse der det opplyses om at Børge, Oda og Live har blitt storesøsken til Chanel Fiona.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Selvfølgelig må de ikke matche. Mange spør vel fordi ved å si hva storesøsken heter, så sier man noe om navnesmak. Om noen ber meg foreslå et navn til lillesøstra til Nathaniel Chrisander, så nevner jeg antagelig ikke Astrid og Hedvig, men kanskje Cornelia og Leonore. Forøvrig så tenker jeg fort "kull nummer to" når jeg leser en fødselsannonse der det opplyses om at Børge, Oda og Live har blitt storesøsken til Chanel Fiona. Det tenker jeg også Anonymous poster hash: 7d3f6...495
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 de trenger ikke matche men er jo greit om det høres ok ut sammen da. du kaller ikke barna dine for per & moniqe liksom.. Anonymous poster hash: cf794...67e
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 de trenger ikke matche men er jo greit om det høres ok ut sammen da. du kaller ikke barna dine for per & moniqe liksom.. Anonymous poster hash: cf794...67e Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 2253d...89a
sikrima Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Vi har 3 jenter som alle begynner på samme bokstav, men det er ikke planlagt slik! Nr 1 : 2 alternativer, da hun kom ut passet det ene henne bedre enn det andre. Samme med nr 2: 3alternativ der ene hadde samme bokstav som storesøster, far likte det best. Nr3 skulle oppkalles etter min avdøde bestemor. Vips så fikk alle navn som begynner på samme bokstav... Problemet er nå som vi venter nr 4 at det liksom forventes at denne og får denne bokstaven først.... Vet ikke helt, sliter med å finne navn på denne bokstaven så mulig "tradisjonen" brytes.....
Blondzilla Skrevet 13. mai 2014 #20 Skrevet 13. mai 2014 Jeg kjenner tvillinger som heter Nora og Aron. Det er så grusomt kleint.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #21 Skrevet 13. mai 2014 Synes det klinger bedre med ca like mange stavelser i navnene, flyter bedre sammen når de sies i sammenheng. Kurt og Benjamin blir liksom så ulik stil. Anonymous poster hash: e0ce0...541
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #22 Skrevet 13. mai 2014 Jeg mener at det å velge navn som er i samme stil, viser et bevisst forhold til navn, hvilket språkområde og kulturkrets de hører til f.eks. Synes at tradisjonelle nordiske navn som Ørjan, Håvard, Sverre, Sigurd, Askil o.l. ikke passer sammen med sukkersøte prinsessenavn, som Michelle, Sienna, Savannah, Iselin o.l. Anonymous poster hash: 31e59...6ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå