Gå til innhold

Foreldrene mine hater mannen min og..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Motsatt..og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Dette har pågått i et par år nå, vi har vært sammen 6. Det ble ekstra ille da vi fikk barn for 1 1/2 år siden..

Grunnen: min far har alltid vært en velstående mann og min mann har hatt mye gjeldsproblemer, som han nå endelig har fått ordnet opp i. Faren min har aldri likt min mann pga det og derfor slengt mye med leppa til min mann om dette. Min mor har hengt seg litt på min far fordi hun er avhengig av min far økonomisk(tipper jeg) for hun er egentlig ikke et dømmende menneske, noe min far er overfor alle..

Løsning?: dette har nå pågått så lenge og det har vært så mye dritt slenging og krangling. Mannen min mener de bør komme å si unnskyld etc og at de fortjener det verste hvis de ikke gjør det. De mener at de ikke bør be om noe unnskyldning. Jeg megler i mellom men ingen gidder å fire.. Nå har jeg ikke hørt fra mine foreldre på over 1 md..

 

Hva gjør jeg?

 

De har et barnebarn de ikke har sett på lenge og det er det som gnager meg skikkelig.. Tenker de ikke på det? Er det bare jeg som har vett i huet her ,går jeg å tenker..

 

Hjelp!!!

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke faren din må hjelpe dere økonomisk forstår jeg ikke hvorfor han blander seg opp i deres økonomiske problemer.

Du sier han har ordnet opp i rotet sitt og jeg regner med du har sikret deg slik at du og barn ikke blir dratt ned med han om han havner utpå igjen.

 

Kan være at faren din er redd for deg. Økonomisk rot skal man ikke kimse av, men det er det dere to som må ordne opp i og ikke faren din.



Anonymous poster hash: cbe13...3ce
Skrevet

Her hadde jeg bedt om et familiemøte med alle sammen til stede.

Og fortalt de rett ut hvordan oppførselen deres påvirker meg og ikke minst går utover samvær med barnet.

 

Skriv ned følelsene dine rundt temaet før møtet så du ikke glemmer noe viktig.

 

Hva har du å tape? Ingenting!

Her har alle noe å vinne på at du tar tak i situasjonen istedenfor at alle går rundt og mumler i frakken til deg.

Skrevet

Slik du legger det frem høres foreldrene dine utrolig barnslige ut. Jeg hadde kommet hjem til de og sagt de noen alvorsord. Du kan ikke forvente at de skal begynne å like mannen din, men de kan ta seg sammen så de kan omgås.

 

Deres privatøkonomi er ikke deres problem i det hele tatt.

Skrevet

Jeg eier alt her, så sikret er vi sånnsett . Problemet med et familie møte er at jeg tror de kommer til å gå i tåttene på hverandre, min far er en veldig spesiell mann og firer aldri.. Jeg er egentlig litt redd for hva som kan skje..

 

Min far har også ringt min svigermor og kjefta og smelt så hun ble redd og begynte å gråte, så min mann er rimelig pist for å si det sånn..

 

Min mann har heller ingen far, Han stakk da han var liten, da har det også blitt sagt i en setting: hva hgjorde du siden din far stakk av??

Så det har blitt sagt mye stygt opp i gjennom..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Slik du legger det frem høres foreldrene dine utrolig barnslige ut. Jeg hadde kommet hjem til de og sagt de noen alvorsord. Du kan ikke forvente at de skal begynne å like mannen din, men de kan ta seg sammen så de kan omgås.

 

Deres privatøkonomi er ikke deres problem i det hele tatt.

Ja det er de absolutt og konsekvensen av det de gjør er at de ikke ser verken meg/oss og barnebarnet sitt. Fatter ikke at de bare kan la tiden gå uten å prøve å ordne opp.. Hvordan er det mulig å bli så kalde..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Men er din mann en snill mann? Har dere det bra? Din far vil beskytte deg.

Mine foreldre hatet min ex og. Jeg var blind av kjærlighet, men det gikk til slutt opp for meg hvordan han var.

 

Anonymous poster hash: 54e1b...c26

Skrevet

Ja han er en snill mann, stiller alltid opp og er der for alle.. Så er ikke blind av kjærlighet:)han har også alltid stilt opp for de når det har vært flytting, bygging, henting av familiemedlemmer som bor flere timer unna etc etc.. Så de burde ikke ha noe å utsette på slikt.

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Må bare nevne dette.. Vi har ikke hatt kontakt på lenge som sagt og vi er jo mitt i en feide for å si det sånn, men i påsken fikk jeg plutselig en melding fra de, hvor det stod at vi var hjertelig velkommen til de på hytta i påsken.. Slike ting har de prøvd seg på før.. Går rundt grøten.. Vi dro selvfølgelig ikke for de bør jo si unnskyld først og forklare seg mener nå jeg. Er ikke dette spesielt??

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Veldig merkelig oppførsel av foreldrene dine! Veldig veldig spesielt :S Vet sannelig ikke hvordan dette skal kunne løses når de er såpass sta og barnslig. Skjønner godt at dette tærer på. Merkelig at det ikke engang går an å prate med de om det.

Skrevet

Du bør forsøke ta dette opp på tomannshånd med din far. Ikke på telefon men ansikt til ansikt.

Ærlig talt, en voksen mann som ringer til sin datters svigermor for å kjefte? Og å slenge ut kommentaren ang din manns far som stakk?? Hårreisende!! Din far høres ut som en gammel ego gribb som er høy på seg selv og som er vandt til å få det slik han vil kun fordi han er så heldig å ha mye penger. Hva er din far uten penger?

 

Flott at din mann har kommet seg ut av pengeuføre

 

Anonymous poster hash: f0d00...78f

Skrevet

Ja det er jo bare umulig.. Men jeg vil jo ikke at det skal fortsette slik, er jo glad i de idiotene for det.. Og skulle så gjerne ønske vi kunne ha et normalt familie forhold..

Tenkte jo at ved å ikke ha kontakt at de til slutt ville komme krypende, men virker jo ikke som det kommer til å skje..skal jeg ringe de,gjøre noe eller vente lenger???

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Min familie har enda ikke tatt kontakt etter at de brøt kontakten. De var uenige med meg i en filleting, og mente at jeg var et dårlig menneske som tok valget jeg gjorde. Derfor ville de ikke bli sett med meg mer. 

 

Familie er flotte greier.



Anonymous poster hash: 50412...007
Skrevet

Du bør forsøke ta dette opp på tomannshånd med din far. Ikke på telefon men ansikt til ansikt.

Ærlig talt, en voksen mann som ringer til sin datters svigermor for å kjefte? Og å slenge ut kommentaren ang din manns far som stakk?? Hårreisende!! Din far høres ut som en gammel ego gribb som er høy på seg selv og som er vandt til å få det slik han vil kun fordi han er så heldig å ha mye penger. Hva er din far uten penger?

 

Flott at din mann har kommet seg ut av pengeuføre

 

Anonymous poster hash: f0d00...78f

Din beskrivelse av min far er ganske korrekt... Jeg har alltid måttet gå gjennom min mor for å snakke med han.. Han er en skikkelig drittsekk i mine øyne og jeg er rett og slett litt redd for å prate med han. Han er så dominerende . Jeg har prøvd å prate med han før og det begynner bra helt til han begynner å prate da er det kjørt for lille" meg..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

 

Min familie har enda ikke tatt kontakt etter at de brøt kontakten. De var uenige med meg i en filleting, og mente at jeg var et dårlig menneske som tok valget jeg gjorde. Derfor ville de ikke bli sett med meg mer.

 

Familie er flotte greier.

 

Anonymous poster hash: 50412...007

Ja familie er flotte greier.. At det skal være mulig.. Familie burde støtte hverandre i tykt og tynt

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Håper alt kan ordne seg en dag , hadde vært en stor lettelse i livet mitt. Er så utslitt av alle disse konfliktene...takk for tips da jenter..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Familievernkontoret kan nok hjelpe dere å megle mellom partene.

Skrevet

Jeg eier alt her, så sikret er vi sånnsett . Problemet med et familie møte er at jeg tror de kommer til å gå i tåttene på hverandre, min far er en veldig spesiell mann og firer aldri.. Jeg er egentlig litt redd for hva som kan skje..

 

Min far har også ringt min svigermor og kjefta og smelt så hun ble redd og begynte å gråte, så min mann er rimelig pist for å si det sånn..

 

Min mann har heller ingen far, Han stakk da han var liten, da har det også blitt sagt i en setting: hva hgjorde du siden din far stakk av??

Så det har blitt sagt mye stygt opp i gjennom..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Men i alle dager, hva feiler det faren din? Her tror jeg faktisk jeg ville tatt et møte med pappa på tomannshånd for å fortelle ham hvor skapet står. Om alt han ødelegger ved å oppføre seg på det viset. Jeg ville ikke gitt meg før han hadde krøpet og unnskyldt den idiotiske oppførselen sin overfor både mannen din og svigermor.

 

Anonymous poster hash: a3e51...b7d

Skrevet

Uff - familie er no dritt avogtil!

 

Mitt beste tips er enten å tenke at du ikke kommer til å høre fra dem på ihvertfall et år - om du kan slå deg til ro med det, eller å forberede deg veldig godt på et møte med far. Fortell ham at du har valgt din partner og at dere ikke vil ha det slik. Hvis han vil ha kontakt med deg og barnebarnet må han faktisk slutte å kritisere din mann. Makan!

 

Masse lykke til!

Skrevet

 

Jeg eier alt her, så sikret er vi sånnsett . Problemet med et familie møte er at jeg tror de kommer til å gå i tåttene på hverandre, min far er en veldig spesiell mann og firer aldri.. Jeg er egentlig litt redd for hva som kan skje..

 

Min far har også ringt min svigermor og kjefta og smelt så hun ble redd og begynte å gråte, så min mann er rimelig pist for å si det sånn..

 

Min mann har heller ingen far, Han stakk da han var liten, da har det også blitt sagt i en setting: hva hgjorde du siden din far stakk av??

Så det har blitt sagt mye stygt opp i gjennom..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Men i alle dager, hva feiler det faren din? Her tror jeg faktisk jeg ville tatt et møte med pappa på tomannshånd for å fortelle ham hvor skapet står. Om alt han ødelegger ved å oppføre seg på det viset. Jeg ville ikke gitt meg før han hadde krøpet og unnskyldt den idiotiske oppførselen sin overfor både mannen din og svigermor.

 

Anonymous poster hash: a3e51...b7d

Ja det lurer jo jeg på også, hva feiler det min egen far..

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Vis faren din denne tråden!

 

Anonymous poster hash: b4ff3...ed0

Skrevet

Har tenkt litt, du sier jo at du "er glad i disse i..." (sitat deg), og jeg tror faktisk det er nøkkelen for løsning. Oppsøk dem og fortell dem hvor høyt du elsker dem og savner de, og hvor leit du synes situasjonen er. Spør så om hva DE føler, er ikke de glad i deg og barnebarn? Snakk behersket, ikke hev stemmen et sekund, vis sårheten du beskriver her inne.

 

Smelter de ikke av dette så vet jeg ikke....

 

Lykke til, håper det ordner seg!

Skrevet

Vis faren din denne tråden!

 

Anonymous poster hash: b4ff3...ed0

God ide,men muligheten for det... Jeg vet ikke

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Skrevet

Har tenkt litt, du sier jo at du "er glad i disse i..." (sitat deg), og jeg tror faktisk det er nøkkelen for løsning. Oppsøk dem og fortell dem hvor høyt du elsker dem og savner de, og hvor leit du synes situasjonen er. Spør så om hva DE føler, er ikke de glad i deg og barnebarn? Snakk behersket, ikke hev stemmen et sekund, vis sårheten du beskriver her inne.

 

Smelter de ikke av dette så vet jeg ikke....

 

Lykke til, håper det ordner seg!

Er verdt å prøve det kanskje:)

 

Anonymous poster hash: b8a90...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...