Gå til innhold

Har jeg lov å bli streng nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne. Hun er kjempe glad i dyr men ikke nødvendigvis flink med dem.

Når minstemann ble født hadde hun katt men så reagerte babyen på katten så den ble omplassert. Forståelig nok.

Når gutten var fem skaffet de seg ny katt da hun mente han hadde vokst av seg allergien. Det hadde han ikke så den måtte også omplasseres.

Så to år senere fikk han kanin, fortsatt allergisk så den måtte de gi bort. Nå er han 11 og de kjøpte en valp for 7 måneder siden. De har egentlig bare koset og dilla ned denne valpen så den er helt ustyrlig og fryktelig bortskjemt. Nå er selvsagt sønnen allergisk mot hunden OGSÅ.

Problemet nå er at det ikke er plass til hunden på et omplasseringssenter foreløpig. De har forsøkt å gi den bort men alle trekker seg når de ser hvor klin gæern den er.

Nå må hun avlive da hunden må ut NÅ fordi sønnen er dårlig.

Mitt spørsmål er, kan jeg "nekte" henne å skaffe flere dyr? Vet selvsagt at vil hun gjør hun det men er det altså lov av meg som venninne å ta en alvorsprat med henne og si hun ikke kan skaffe seg og gi bort så mye dyr? Eller er ikke dette min sak?

Anonymous poster hash: 1af99...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke nekte henne det, men du kan jo snakke med henne om det. Fortelle hva du syntes

Anonymous poster hash: 45c24...7bf

Skrevet

Jeg hadde nok hatt litt vanskelig for å la være å kommentere hva jeg syntes her ja.

Skrevet

Finnes det virkelig en veterinær som vil avlive en frisk valp/hund?

Det burde vært en svarteliste over enkelte mennesker når det gjelder anskaffelse av dyr!

Og JA klart du kan nekte henne å skaffe seg flere dyr, minn henne på alle de hun allerede har hatt.

Skrevet

Jeg hadde blitt streng på henne på lenge siden! Blir så sinna på mennesker som tror at dyr er bruk og kast.

Anonymous poster hash: 0bdec...86b
Skrevet

Det burde vært en svarteliste over enkelte mennesker når det gjelder anskaffelse av dyr!

Og JA klart du kan nekte henne å skaffe seg flere dyr, minn henne på alle de hun allerede har hatt.

Vet ikke om den blir avlivet. Hun sier det skal gjøres i morgen. Får se da hva som skjer. Jeg ville gjerne tatt den men den er stor, ute av kontroll og jeg tør ikke ha den i hus da jeg har små barn.

Skrevet

Vet ikke om den blir avlivet. Hun sier det skal gjøres i morgen. Får se da hva som skjer. Jeg ville gjerne tatt den men den er stor, ute av kontroll og jeg tør ikke ha den i hus da jeg har små barn.

Enkelte skulle aldri hatt lov til å skaffe seg dyr.

Skrevet

En hund som ikke har blitt oppdratt skikkelig er det bare ansvarlig å avlive, så akkurat det skal du ikke tenke for mye på. Slike hunder blir ofte utrygge og helt ubrukelige.

Men ja, jeg hadde sagt fra for lenge siden om at hun burde skjerpe seg.

Anonymous poster hash: ff8d2...3ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...