Musemorbr / Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Om få timer står jeg i kirka, rørt og smilende med nydøpt tulle. For det betyr faktisk noe for meg. Vi døper ikke bare av tradisjon. Etterpå blir det kakefrotseri med de nære og kjære. Det er en fin tradisjon det. Og gaver til dåpsjenta, ikke minst. Og tenk, mannen pusset sølvtøy i går kveld. Det er elsk! Hat finnes ikke, men ryggen min gruer seg litt. Det går nok dette også.
Lyckelin Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 <3 høres ut som du har en nydelig dag i vente musemorbr. Krysser fingrene for at ryggen holder! Selv har jeg søndagen med bare minstemann, da eldste skal på tur i skog og mark med bestemoren sin :-) Øvrig elsk: * Familien * kos i sofaen med nyvåkne barn * Kaffe
Gjest Jigglewiggle Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Åh, gratulerer med dåpsbarnet Musemorbr håper dagen blir helt perfekt og at ryggen holder
sug lut Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Gratulerer med dagen og dåpen! Deilig solfylt stille langsom søndagsmorgen, med alle spirene ute på lufting, kaffe i koppen og trost på plenen - kan ikke ønske meg stort mer akkurat nå.
Iiiiik Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Gratulerer med dagen, Musemorbr! Jeg var oppe kl 03 for å følge tenåringen til flybussen, hun skal til Spania med skolen. Jeg kom hjem og la meg og nå er resten av gjengen ute på tur. Jeg nyter tiden alene og prøver å finne på hva jeg helst vil. Akkurat nå er det sofa, kaffe, sjokoladekake og iPad.
Bustetroll Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Så kos. Håper dere får en fantastisk dåpsdag! Her sitter jeg se en ekstremt full buss, på vei til vegetarfestival! :-D Regnet som var meldt har heldigvis ikke dukket opp enda
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Håper dåpsdagen blir helt magisk!! Det er bare elsk her også idag Storesøster som er hele 9 år nå, har sovet hos en nabokamerat idag og, det betydde at mamma kunne sove fra 1.30 - 10.30 idag Har nettopp hatt frokost Barna var innom for de skulle være med kameratens far for å fiske, mamma ser på csi Mann og lillebror er på vei hjem etter ei herlig helg alene, sammen i campingvogna selskap idag til verdens herligste tantejente som har blitt 3 år jeg har støvsugt idag og det er sikkert godt nok med husarbeid til vaskehjelpen kommer på fredag
*Miss Marple* Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Jeg elsker også sånne merkedager hvor de små er hovedpersonene kos med familie i etterkant er også gull verd. Mye styr å lage til, men gu så gøy det er. Gratulerer til dåpsbarn og foreldre, håper dagen ble alt dere ønsket.
Musemorbr / Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2014 Takk! Vi forlot kirka etter at hun var døpt, for hun ville bare ikke slutte å gråte stakkar. Presten gadde på forhånd sagt at han gjerne ville ha stillhet. Litt spesiell type gudstjeneste i dag, med flere prester og full kirke. Dermed ble vi enige om at hvis hun ikke roet seg kunne vi bare dra. Jeg tror vi forlot en kirke full av mennesker med dotter i ørene. Mulig det kom et kollektivt lettet sukk etter at døra lukket seg bak oss. Men ja... mammaen ble rørt, selv om ungen gråt noe så voldsomt. Og herlighet så nydelig hun var i kjolen sin. Sammenkomsten her hjemme etterpå, med kun de 7 nærmeste som gjester, ble riktig så koselig, selv om det nok var litt mageknip på gang i dag. Nå sover hun så godt som bare det, jeg og storebroren har slengt oss på sofaen, og pappaen har rett og slett gått i seng. Men fornøyde med dagen er vi. Fine folk og fine gaver.
Musemorbr / Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2014 En liten "minihat" er at oldeforeldrene hadde kjøpt det desidert vakreste babyantrekk jeg har sett i mitt liv, men de hadde kjøpt det i 50, og de hadde revet av merkelappene for å være hjelpsomme. Sukk. Men vi får vel en babydukke i hus en dag, nå som vi har jente.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Stillhet under dåp?? Nå skal jeg ikke regne på din solskinnsdag, men der hadde den presten både fått høre det ene og det andre. Skal dere måtte gå fordi han ikke tåler gråt? Da bør du ikke være dåpsprest tenker nå jeg. Uansett herlig at dere hadde en fin dag uansett og at den fremtidige dukken får seg et festantrekk det står stil av! Her er det blanda dråps; 2 syke unger, minimalt med søvn, men jeg har fått rydda endel og sortert ut en haug klær. Nå gjelder det å vaske hvite skjorter og stryke de så de er klare i good tid før lørdag..
Musemorbr / Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2014 Uten å si for mye, siden det vil gi litt for tydelig hint om hvor vi bor, kan jeg si at det i dag var snakk om alt for mange mennesker i et alt for lite kirkerom, i en bestemt anledning der dåpen bare var en minimal del av dagens feiring. At presten ønsket at det ikke ble støy er faktisk forståelig, selv om jeg ellers er veldig enig i at dåpsbarn har lov til å gråte. Det er en ganske så barnevennlig og bestefaraktig prest i andre anledninger.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Uten å si for mye, siden det vil gi litt for tydelig hint om hvor vi bor, kan jeg si at det i dag var snakk om alt for mange mennesker i et alt for lite kirkerom, i en bestemt anledning der dåpen bare var en minimal del av dagens feiring. At presten ønsket at det ikke ble støy er faktisk forståelig, selv om jeg ellers er veldig enig i at dåpsbarn har lov til å gråte. Det er en ganske så barnevennlig og bestefaraktig prest i andre anledninger. Ja da skjønner jeg! Og jeg har ikke anelse om hvor dette måtte være hehe godt å høre at han et romslig ellers. Og jeg ser at jeg skrev drops med å i forrige innlegg- det var kanskje enn sånn dag hvor drops ble blandet med dråps
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå