Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Er det noen som har forslag på gode måter å pugge på av pensum? Leser og skriver, men det setter seg ikke. Anonymous poster hash: 510dc...a67 Anonymous poster hash: 510dc...a67
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Nr 1 er å lese jevnt å gjøre oppgaver hele året. Ellers kommer det litt ann på faget. Ofte liker jeg å lage tankekors for å få oversikt. Det er også viktig å ha fått med seg det mest grunnleggende for å kunne forstå det mer avanserte. Når tiden for eksamen nermer seg er det bedre for meg å lese på notater enn i bøkene. Å lese bøkene da tar rett og slett for mye tid. Anonymous poster hash: 94df0...bac
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Har jobbet med faget hele året, men det er kropp og natur, og mye av det er puggestoff. Har alt fra nervesystemet til hvordan en blomst er bygget opp. Takk for svar, skal prøve meg på tankekors. Anonymous poster hash: 510dc...a67
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Jeg antar dere mener tankekart Tankekors er noe helt annet Jeg pugger slik: Først skriver jeg ned det viktigste fra bøkene, og legger bort bøkene. Deretter leser jeg godt på notatene mine, og lager tankekart eller stikkordlapper ut fra disse. Ofte lager jeg meg regler slik at jeg skal huske noe bedre, slik som regla for å huske fjordene i Finnmark: Alle Pikene Løp Til Vinduet = Altafjorden, Porsangerfjorden, Laksefjorden, Tanafjorden, Varangerfjorden. Skjønte du? Anonymous poster hash: bacb0...3a1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Tankekart ja! Det brukte jeg mye før på ungdomsskolen Jeg noterer som regel først, leser igjennom, og skriver det samme igjen noen ganger. Takk for svar! Anonymous poster hash: 510dc...a67
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Les ferdig ett og ett emne. Hold foredrag for deg selv, der du beskriver innholdet. Noter begrepene, og forklar disse for deg selv. Evt noen andre som gidder å høre på. Anonymous poster hash: 4824b...663
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå