Gå til innhold

Hvor mye gir dere i bryllupsgave til søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup til min bror og tenker å bruke ca 700-800kr på gave. Bryllupet skal foregå i Sverige og vi må overnatte fra fredag- søndag på hotell. Jeg kutter derfor litt ned på gaven siden bryllupet blir så dyrt med overnatting og reise.

Hva bruker/ brukte dere på gave til søsken?

Anonymous poster hash: facf0...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2500. Men det skal foregå i samme by.

Anonymous poster hash: 15aa2...383

Skrevet

Vi brukte 5000 kr på gaven til min søsters bryllup. Det ble avholdt i utlandet (lengre unna enn Sverige) og vi betalte fly og hotell i en uke i tillegg.

Det er tross alt min søster, som jeg har et svært nært forholdt til, så st det var i utlandet hade ingenting å si for oss.

Anonymous poster hash: eccdd...6d3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ga broren min 2000 til konfirmasjon, så ville nok brukt 5000. Vi fikk 2000 av mannens søskeb, og synes det var mer enn nok. Gi det su føler for! Når man må betale for reise og opphold så er det legitimt å gi mindee

Skrevet

5000kr! Da har visst vi forskjellige inntekter. Skulle jeg brukt det, hadde bryllupet tilsammen med reise, klær og gave kostet 10000-15000kr.

HI

Skrevet (endret)

Jeg gave til 2000, men da hadde jeg ikke stort andre utgifter. Mine andre søsken ga mindre da de er skoleelev og student, og dermed har mindre å rutte med. Hadde nok ikke gitt så mye om vi måtte reist langt av sted med overnatting.

Endret av Appelsinpiken
Gjest Sekretøsa
Skrevet

5000kr! Da har visst vi forskjellige inntekter. Skulle jeg brukt det, hadde bryllupet tilsammen med reise, klær og gave kostet 10000-15000kr.

HI

Jeg sa jo det...når du må bruke mye på reise og opphold er det fair å gi mindre i gave

Skrevet

Vi ga 1000 eller 1500, husker ikke helt. Det var til min bror. Vi var begge studenter og har to små barn, så hadde ikke råd til mer. Hadde gladelig gitt mer om jeg hadde hatt råd. Jeg hadde ikke reagert på det om jeg fikk det samme av dem, så håper de ikke ble skuffet. :)

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hva man selv føler man kan gi. Skulle gjerne ønsket å gi 5000, men hadde aldri livet hatt råd til det

Anonymous poster hash: 989f9...4a0

Skrevet

2000kr

Anonymous poster hash: f3de8...3ff

Skrevet

HI

Vi har nok helt garantert forskjellige inntekter. Min mann og jeg tjener over 1,5 mill til sammen. Vi har i tillegg begge svært liten familie, så vi bruker en del penger på gaver i slike anledninger (bryllup, konfirmasjon og runde dager), og sikkert mer enn gjennomsnittet på vanlige bursdager også. Vi hadde nok gitt henne/dem det dobbelte i gave dersom vi ikke måtte reise til utlandet i tillegg.

Ellers så synes jeg at man skal gi etter hva man har råd til. En slik anledning er ikke til for at man må leve på vann og havregrøt i månedsvis etterpå. Det viktigste er (eller bør i alle fall være) at man kommer å feirer dagen med brudeparet.

Anonymous poster hash: eccdd...6d3

Skrevet

Ga 5000 til begge mine søsker. Flere søsken har jeg ikke og flere brylluper blir det forhåpentligvis ikke. Det er bare denne gangen og da synes jeg man skal gi en skikkelig gave. Samtidig skal man jo ikke blakke seg totalt for et bryllup. At man ikke har penklær til et bryllup synes jeg ikke skal gå utover gaven til brudeparet, men om reisen er til utlandet og vil bli dyr har det innvirkning på gaven. Mye av gaven handler jo da om å dele begivenheten og feiringen med brudeparet. Det tror jeg de fleste forstår. Om reisen koster litt ville jeg prøvd å gjøre litt ut av det. At det kan være en del av sommerferie f.eks.

I sammenligning gir vi 1000 kr til søsken sine barn i dåpsgave og synes det er lite i en bryllupsgave.

Anonymous poster hash: 886b8...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...