Gå til innhold

kan det være atopisk eksem? (meg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid slitt med mye tør hud. Av og til kløende prikker. Så fødte jeg sønnen min for halvannet år siden, og kløen på hendene ble verre, og huden "klumpete". Når det kommer kjenner jeg at huden blir "varm", og jeg prøver veldig hardt å ikke klø. I følge tanten min er det masse atopisk eksem i familien, og hun syns det ligner.

Anonymous poster hash: e9822...23c

post-42-1960201_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-42-1461188_thumb.jpg

Skrevet

Jeg synes det ser ut som atopisk eksem. Sliter med det selv. Fuktighetskrem er min beste venn. Kan anbefale fete kremer som vanlig locobase, locobase repair og aderma exomega. Decubal sin er også god, men ikke så fet. Må ty til hydrokortison innimellom også.

Skrevet

Kan minne om atopisk eksem, men man får gjerne det på flere steder enn ett bestemt sted om du skjønner. vanlig inni albuen. knehaser, halsgrop, lyske osv. Og så blir det gjerne veldig tørt slik at det flasser på en måte. Søk på atopisk eksem på google bilder, så får du se hvordan det ser ut.

Ellers skulle jeg gjerne vist deg ansiktet og beina til jenta mi, ser helt jævlig ut.

Anonymous poster hash: 59ab2...a05
Skrevet

Jeg fikk konstantert atopisk eksem da jeg var liten. Har fortsatt litt eksem på hendene mellom fingrene. Verre de siste mnd og jeg har født for ca 5 mnd siden (uten at jeg vet om det har noe sammenheng) Huden er tørr og sprekker litt, og jeg får små prikker som av og tkl virker til å være væskefylte, gjerne når jeg klør mye. Det ligner hvertfall mye på det bildet du hsr lagt ut, men kan jo ikke si det sikkert.

Få legen til å henvuse deg til hudlege slik at du kan få svar, og kanskje en salve å smøre på. Og for all del IKKE klø, det gjør det verre ;) lærer det sldri selv ;p

Skrevet

Har smurt meg med eurax etter råd fra tante, hadde det liggende.

har vært ofte plaget med litt utslett (?) På innsiden av albuene og knærne de siste månedene. Hendene har jeg bare hatt litt på akkurat rundt knokene, fram til torsdag, da "eksploderte" det plutselig og hendene så ut som jg hadde hatt dem i en stor haug med brennesle...

Skal ringe legen på mandag :)

Skrevet

Høres ut som atopisk ja. Se på NHI sine sider om temaet og google bilder så ser du. Da jeg var liten hadde jeg mye på innsiden av albue og knær samt ansikt, nå bare på hendene somsagt. Kortisonkrem hjelper mot irritasjonen og kan brukes i perioder da det er ille. Fete kremer er også bra. Bør inneholde minst mulig vann og mest mulig fett. Er noe kliss men bevare fuktigheten. Forsiktig med mye vann da det tørker ut (på kroppen altså) Kosthold kan også påvirke.

Skrevet

Jeg blir slik av hvetemel sammen med sukker.

Anonymous poster hash: 63bc9...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...