Gjest Kira Skrevet 11. mai 2014 #51 Skrevet 11. mai 2014 Tråden er moderert for upassende språkbruk Din baby/Barn i magen ikke ønsker å bli assosiert med. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #52 Skrevet 11. mai 2014 Hadde det handlet om musikk, hadde det vel vært noen bra sanger også? Det er det aldri.. Anonymous poster hash: 82515...acd
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 11. mai 2014 #53 Skrevet 11. mai 2014 Om alle diskriminerte grupper skal få sin tur til å vinne, selv med middelmådige ballader mister konkurransen hele poenget sittAnonymous poster hash: 630d1...4f8 Denne tråden er et godt eksempel på grunner til at Conchita Wurst fortjener dette. Det er ikke mange minoriteter i Melodi Grand Prix i kveld. Peace and freedom Syntes likevel det er en unødvendig måte og poengtere det på en slik måte deltakeren gjør!Anonymous poster hash: acc35...7f6 Er du alvorlig?Ja, det er jeg! Anonymous poster hash: acc35...7f6 Hele poenget er jo å være en kontrovers. Hun prøver å være mest mulig ekstrem. Hun prøver å poengtere at man skal kunne se ut akkurat som man vil, kle seg som man vil, være som man vil - uten at man skal bli diskriminert på grunn av det. Tusenvis av menn og kvinner blir drept hver eneste dag fordi de er homofile eller transkjønnet, og enda flere blir diskriminert og trakassert; kan du tenke deg å ikke få jobb på grunn av legningen din? Eller å bli spyttet på, slått, nektet adgang fordi du er annerledes enn den vanlige mannen i gata? Conchita vant idag fordi noen (ikke du!) ønsker å få slutt på diskrimineringen, og mener at alle er verdt like mye og skal få til like mye. Hun var ikke den beste artisten, det er jeg helt enig i, men ved å stemme på Conchita har vi sagt til Europa og verden at vi godtar mennesker som tør å være seg selv og å være annerledes - og at vi ønsker oss en verden som kan akseptere og inkludere alle mennesker. Fatter ikke hva problemet er. Her sa du alt det jeg tenkte! Jeg innser at jeg er en naiv person, for da jeg begynte å lese denne tråden ble jeg direkte sjokkert over at han ble snakket om på en så negativ måte. I mine øyne er det som Eelis sier. Dette var en beskjed på at nå er det på tide at fordommer blir kastet ut vinduet, og vi begynner å se hverandre som likeverdige mennesker. Ikke minst, så var det et stort "Fuck you!" til Russland, som har kjempet hardt mot homofili. Og helt ærlig, nivået på sangene i år var ikke fantastisk. Sangen hans var like ok som resten av dem
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #54 Skrevet 11. mai 2014 Sangen var elendig, hadde overhodet ikke vunnet hadde det ikke vært på fokuset mot hanhun! Eneste sangen som skilte seg noenlunde ut var Nederland sin! Anonymous poster hash: acc35...7f6
Pixy Skrevet 11. mai 2014 #55 Skrevet 11. mai 2014 Helt uenig! Jeg synes sangen var flott, teksten var dyp og vokalprestasjonene fra denne mannen var fantastiske! Han var best...rett og slett. Og det syntes visst resten av Europa også. HI ta deg ei bolle !
desember2014 Skrevet 11. mai 2014 #56 Skrevet 11. mai 2014 Om alle diskriminerte grupper skal få sin tur til å vinne, selv med middelmådige ballader mister konkurransen hele poenget sittAnonymous poster hash: 630d1...4f8 Denne tråden er et godt eksempel på grunner til at Conchita Wurst fortjener dette. Det er ikke mange minoriteter i Melodi Grand Prix i kveld. Peace and freedom Syntes likevel det er en unødvendig måte og poengtere det på en slik måte deltakeren gjør!Anonymous poster hash: acc35...7f6 Er du alvorlig?Ja, det er jeg! Anonymous poster hash: acc35...7f6 Hele poenget er jo å være en kontrovers. Hun prøver å være mest mulig ekstrem. Hun prøver å poengtere at man skal kunne se ut akkurat som man vil, kle seg som man vil, være som man vil - uten at man skal bli diskriminert på grunn av det. Tusenvis av menn og kvinner blir drept hver eneste dag fordi de er homofile eller transkjønnet, og enda flere blir diskriminert og trakassert; kan du tenke deg å ikke få jobb på grunn av legningen din? Eller å bli spyttet på, slått, nektet adgang fordi du er annerledes enn den vanlige mannen i gata? Conchita vant idag fordi noen (ikke du!) ønsker å få slutt på diskrimineringen, og mener at alle er verdt like mye og skal få til like mye. Hun var ikke den beste artisten, det er jeg helt enig i, men ved å stemme på Conchita har vi sagt til Europa og verden at vi godtar mennesker som tør å være seg selv og å være annerledes - og at vi ønsker oss en verden som kan akseptere og inkludere alle mennesker. Fatter ikke hva problemet er. AMEN!!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #57 Skrevet 11. mai 2014 1: han kunne ikke synge 2: sangen var kjedelig 3: det var ikke noen elementer som hvisket grand prix engang i sangen 4: så utrolig kjipt å vinne mgp kun fordi du er en mann med damekostyme på? Det burde ikke akkurat gi noen talentboost 5: når mgp skal være såpass politisk, er det egentlig noe vits i å se på det? Det blir liksom for dumt når de beste sangene, de med mest talent, ikke skal vinne... Anonymous poster hash: efa95...125
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #58 Skrevet 11. mai 2014 Helt uenig! Jeg synes sangen var flott, teksten var dyp og vokalprestasjonene fra denne mannen var fantastiske! Han var best...rett og slett. Og det syntes visst resten av Europa også. HI ta deg ei bolle ! Neitakk, er ikke sulten ;-)Kan vel få mene det jeg vil!!! Anonymous poster hash: acc35...7f6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #59 Skrevet 11. mai 2014 Og: Skal man bringe ut et budskap, er ikke mgp arenaen for å gjøre det. Mgp skal være gøy, fngende sanger og party-party, ikke møkkakjedelige transvestittsanger som blir stemt frem fordi en mann har damekostyme på... Anonymous poster hash: efa95...125
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 11. mai 2014 #60 Skrevet 11. mai 2014 Han kunne absolutt synge 😜 Skulle likt å se noen av oss her inne treffe en eneste tone av de høye partiene av sangen. Han hadde et budskap, budskapet kom frem og han vant! Verdig vinner 😊😊
skjotta Skrevet 11. mai 2014 #61 Skrevet 11. mai 2014 http://m.nrk.no/1.7665519 Telefonen lar meg ikke lime inn link der jeg vil så denne er til senere regeranse Og: Skal man bringe ut et budskap, er ikkke mgp arenaen for å gjøre det. Mgp skal være gøy, fngende sanger og party-party, ikke møkkakjedelige transvestittsanger som blir stemt frem fordi en mann har damekostyme på... Anonymous poster hash: efa95...125 mgp har i alle år blitt brukt som en politisk arena for store saker, spesielt de som angår menneskerettigheter. (Se link) og det er det homofile/lesbiske miljøet som holder liv i hele dette spetakkelet så at de fremmer sine saker i dette forumet burde være en selvfølge. sangen var dramatisk og voldsom, akkurat som en eurovisjon ballade skal være og teksten hadde et klart og tydelig budskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå