Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Vi skal ha 16-17 mann på middag etter togene på 17 mai. Noen som har forslag til god og enkel mat? Anonymous poster hash: 49823...083
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Grillmat, enkelt koldtbord, kylling/biffsalat, rømmegrøt og spekemat, eggerøre og spekemat, helstekt indrefilet av storfe og fløtegratinerte poteter. Anonymous poster hash: b99c3...d68
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 17.mai er barnas dag, det betyr pølser og is Bare å fyre opp grillen og ha litt forskjellige pølser, trenger ikke bare være Gilde grillpølser, masse å velge i hos f.eks Meny, Obs! o.l. Grove pølser, krydrede pølser, lammepølser osv. Med godt brød (gjerne hjemmebakte pølsebrød), litt forskjellig å ha på toppen og et godt glass i hånda... Ellers er vel rømmegraut og spekemat også tradisjonell kost på 17.mai? Anonymous poster hash: e1bcf...2ca
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 17mai er lapskaus for meg og hele min familie. Blitt det for mannen og store deler av hans familie også. Utrolig hvor mange som pleier å ramle innom for det. Noen blir nok skuffet i år, for vi skal ikke ha middagi år. Er bare hjemme seint på kvelden og spiser lapskaus der jeg og ungene er. Mannen skal sove hele dagen (jobber natt) Anonymous poster hash: 2da0c...bd0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Her i Trøndelag er sodd fast takst til fest:) enkelt å billig å lage. Også liker de fleste denne retten:) gilde sitt sodd er godt men det beste er inderøysodd (vet ikke om en får kjøpt det utenfor Trøndelag). Tilbehør er potet, gulrot og flatbrød. Ellers så høres grilling lurt ut men dette er ofte litt mer væravhengig. Anonymous poster hash: 3028e...556
cecilies mamma Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 er vokst opp med spekemat på 17 mai, eventuelt rømmegrøt. men skulle jeg hatt så mange på middag så ville jeg ha foretrukket spleiselag, legg opp til koldt bord og stå for noen hoved retter selv og be alle ta med hver sin rett.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Her i Trøndelag er sodd fast takst til fest:) enkelt å billig å lage. Også liker de fleste denne retten:) gilde sitt sodd er godt men det beste er inderøysodd (vet ikke om en får kjøpt det utenfor Trøndelag). Tilbehør er potet, gulrot og flatbrød. Ellers så høres grilling lurt ut men dette er ofte litt mer væravhengig. Anonymous poster hash: 3028e...556 Man får kjøpt inderøysodd i Oslo i alle fall. Anonymous poster hash: 27eaf...04e
Hønemor30 Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Reker med masse godt tilbehør. Griller til de barna som ikke spiser reker.
☆☆☆ Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Ville blitt furten om eg ikkje fekk rømmegraut og spekemat på 17.mai.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Vi har koltbord hvor alle tar med litt mat hver:) Anonymous poster hash: 94066...7d7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Ville blitt furten om eg ikkje fekk rømmegraut og spekemat på 17.mai. Om du blir invitert til middag bør du spise det du før servert uten å furte. Om det er så viktig får du invitere til middag selv. Makan! Anonymous poster hash: 49823...083
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Takk for svar. Det blir nok lapskaus/betasuppe. Spleiselag vil jeg ikke ha, spekemat blir veldig dyrt og grilling er så væravhengig. En god lapskaus med godt brød er lettvint og godt. Hi Anonymous poster hash: 49823...083
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Jeg er vokst opp med koldtbord på 17 mai, pølser til barna noen tok med karbonader, kylling, salater, kaker osv. Var ofte opp i 20 personer. Da lar en ikke en familie stå med regningen alene. Anonymous poster hash: 47319...702
☆☆☆ Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Ville blitt furten om eg ikkje fekk rømmegraut og spekemat på 17.mai.Om du blir invitert til middag bør du spise det du før servert uten å furte. Om det er så viktig får du invitere til middag selv. Makan! Anonymous poster hash: 49823...083 Makan til høgtidelighet. Har opplevd å få fersksuppe 17.mai, oppførte meg heilt fint. God var den også. Det var meint som spøk, har enda ikkje lært at spøkar må annonserast kjempetydelig her inne for ikkje å få nokon til å tenne på alle pluggar.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 I min vennekrets er tapas/koldtbord eventuelt grilltapas vanlig. Kostnaden og styret spres utover, og alle får noe de vil ha. Pleier å lage en sånn ca liste på forhånd over hva de forskjellige tar med, og man kan komme med ønsker til hverandre (de fleste har en eller annen spesialitet, feks godt brød eller ei god kake). HI, synes lapskaus høres ut som en god plan siden du ikke vil ha spleiselag. Et alternativ kunne jo vært stek/ovnsstekt biff, men det blir jo fort dyrt og mye styr med mindre du har en stor ovn Anonymous poster hash: 18e66...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå